هارد دوربین مداربسته چیست؟ برای ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی در یک سیستم مداربسته نیازمند به استفاده از یک یا چند هارد دوربین مداربسته با ظرفیت ذخیره سازی بالا هستید. زیرا معمولا دوربین مداربسته نصب شده در یک محل ممکن است به صورت 24 ساعته در تمامی روزهای سال روشن باشد و به ثبت وقایع بپردازد. بنابراین انتخاب بهترین هارد دوربین مداربسته از جمله اقدامات مهمی است که باید در هنگام راه اندازی سیستم امنیتی خود به آن توجه کنید.

هارد دوربین مداربسته کجاست؟ هارد دیسک اکسترنال در سیستم های دوربین مداربسته و در بخش مرکزی آن ها نصب می شود. این قطعه سخت افزاری، تمامی اطلاعات و تصویرهای گرفته شده از طریف دوربین مداربسته را سیو می کند و مهم ترین بخش دوربین ها هستند.

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته با بهترین قیمت بازار، برای خرید دوربین مدار بسته بیسیم  به فروشگاه اینترنتی کیانام ارتباط مراجعه کنید.

 

انتخاب مناسب انواع هارد دوربین مداربسته برای سیستم های مداربسته از جمله مهم‌ترین عوامل و اقدامات در نصب و راه اندازی سیستم مداربسته می‌­باشد. این فرضیه وجود دارد که می­توان از هارد دیسک دیجیتال معمولی جهت ضبط و ذخیره تصاویر سیستم مداربسته استفاده کرد. اما این کاملا اشتباه می‌­باشد. چون انواع هارد ها از جمله هارد دوربین مداربسته بنفش عملکردهای یکسانی ندارند.

هارد معمولی برای استفاده چند ساعته در روز مناسب و دارای عملکرد متوسطی می‌­باشد. در صورتی که در خرید هارد دوربین‌ مداربسته نیازمند ضبط زنده 24 ساعته و ذخیره­‌سازی شبانه‌­روزی تصاویر و کارکرد دائم هارد دیسک می­‌باشد. جهت انتخاب هارد مناسب باید با چند ویژگی مهم هارد آشنا شد که به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. برای انتخاب هارد مناسب باید به نکات مهمی در ویژگی‌های هارد توجه کرد. هارد دیسک ها ویژگی‌های مختلف و پیچیده ای دارند که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های مهم انواع هارد دوربین مداربسته

از عوامل و ویژگی‌های مهم در انتخاب هارد می‌­توان به طول عمر، سرعت چرخش دیسک و ظرفیت هارد دیسک دیجیتال اشاره کرد. طول عمر انواع هارد دیسک بستگی بسیاری به جنس هارد دیسک دارد. مواد مورد استفاده در تولید هارد ، جنس صفحات و تکنولوژی ساخت عوامل موثر در تعیین جنس مناسب هارد و در نتیجه طول عمر آن هستند. مهم ترین ویژگی های انواع هارد دوربین مداربسته به شرح زیر است:

 سرعت چرخش سرعت چرخش هارد دیسک با واحد دور بر دقیقه بیان می‌­شود و نشان دهنده سرعت انتقال اطلاعات است. به طور معمول این میزان در حدود 7200 یا 5400 دور در دقیقه می­‌باشد. که قاعدتا هرچه از این میزان بیشتر شود، سرعت انتقال اطلاعات بالاتر خواهد بود. ظرفیت هارد، یک مشخصه مهم هارد دیسک می­‌باشد. میزان آن که با واحد بایت بیان می­‌شود، نشان دهنده حجم اطلاعاتی است که می‌­تواند در خود ذخیره کند.
ظرفیت  ظرفیت انواع هارد دوربین مداربسته اشغال شده، به چند عامل بستگی دارد. یکی از عوامل مهم و موثر رزولوشن تصاویر است که هرچه رزولوشون بالاتر باشد، حجم اطلاعات وارد شده بیشتر خواهد بود. دومین عامل، فرمت فشرده سازی دستگاه ضبط کننده تصویر است. این دستگاه­‌ها می­توانند دارای فرمت H264، H265 و یا H265+ باشند. سومین عامل میتواند مدت زمان ضبط تصاویر باشد که با توجه به تعداد روزهای مورد نیاز جهت ذخیره اطلاعات، باید ظرفیت مناسب هارد انتخاب شود. لازم به ذکر است که جهت صرفه جویی در ظرفیت اشغالی هارد، می­توان از روش‌های ذخیره سازی جدید یا انتخاب مناسب فرمت ضبط تصاویر استفاده کرد.
طول عمر طول عمر هارد رابطه مستقیمی با ابزار‌های استفاده شده در ساخت آن مثل جنس صفحه‌ها، تکنولوژی و … دارد. و مشخص می‌کند چه مدت و در چه بازه زمانی می‌توان از هارد استفاده کرد.

همچنین بخوانید: انواع دوربین مداربسته

انواع هارد دوربین مداربسته

معتبرترین و معروف­ترین هارد دیسک دیجیتال در بازار، برندهای SEAGATE و WESTERN DIGITAL هستند. که هر دو از بزرگترین و معتبر ترین شرکت­‌های سازنده انواع هارد دوربین مداربسته در جهان‌­اند. نکته بسیار مهم در مورد هارد توجه به این مهم است که با گذشت زمان و استفاده مکرر، از کیفیت هارد کاسته می­‌شود و اهمیت کیفیت آن در طولانی مدت پدیدار می­‌شود. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب هارد مناسب دوربین مداربسته دقت بیشتری داشته باشید. به دلیل قیمت کمتر از هارد‌های تعمیر شده یا مرجوع شده استفاده نکنید.

پیشنهاد اول ما به شما برای خرید، برند وسترن دیجیتال می‌باشد، به این دلیل که شرکت وسترن دیجیتال با معرفی هاردهای مختلف (با رنگ بندی مشخص شده) و متناسب با کاربرد سیستم‌ها در دنیا عرضه شده و جایگاه ویژه‌ای را در بازار برای خود ایجاد کرده است که در ادامه به برخی خصوصیات این هاردها می‌پردازیم.

برای خرید هارد مداربسته میتوانید سفارش خود را در فروشگاه کیانام ارتباط  ثبت کنید .

 

کمپانی وسترن دیجیتال

کمپانی وسترن دیجیتال که با برند‌های WD یا WDC هم شناخته می­‌شود، از 1970 در زمینه محصولات شبکه و درایو‌های ذخیره سازی شروع به کار کرد و می­‌توان آن را برترین نام بازار در زمینه تولید انواع هارد دوربین مداربسته دانست. شرکت وسترن، هاردها را از لحاظ کاربرد به رنگ‌­بندی مختلفی دسته‌بندی کرده است. این طبقه‌­بندی مخصوص این شرکت است و باعث شده که هر کاربر به راحتی بتواند برای کاربردی که نیاز دارد، یک هارد دیسک دیجیتال را انتخاب نماید.

اگر برای سیستم‌های نظارتی قصد خرید از برند وسترن دیجیتال را دارید حتما از هارد دیسک بنفش استفاده و خریداری نمایید.

 

همچنین بخوانید:بهترین برند دوربین مداربسته 

هاردهای وسترن دیجیتال بر اساس کاربردشان رنگ بندی میشوند

  • هارد آبی: یکی از قدیمی ترین محصول وسترن دیجیتال هست که قبل از رنگ بندی فقط این نوع در بازار ارائه میشد به خاطر سرعت بالا یی که دارند برای مصارف روزانه  و گیمینگ مناسب هستند.
  • هارد سبز: جز هاردهای کم مصرف وسترن دیجیتال هستند و برای ذخیره سازی اطلاعات مناسب هستند اگر میخواهید فیلم و عکس هاتو رو ذخیره کنید باید از این هارد استفاده کنید.
  • هارد قرمز: برای سیستم های ذخیره ساز و شبکه استفاده میشوند جاهایی که بخواهید چندین هارد رو کنار هم داشته باشید مثل سرور ها.
  • هارد مشکی: جز هارد های پر سرعت وسترن دیجیتال هست برای کارهای محاسباتی از این هارد استفاده میشود.
  • هارد طلایی: از حرفه ای ترین و پیشرفته ترین محصولات وسترن دیجیتال مخصوص استفاده در دیتاسنترها است.
  • هارد بنفش: برای این طراحی شدند که 24 ساعت شبانه روز بدون عیب و ایراد ضبط کنند مخصوص دوربین های مداربسته است.

 

 

کمپانی سیگیترا

اگر قصد خرید از برند سیگیترا دارید، حتما سری Surveillance را انتخاب و خریداری کنید.

 

هارد‌ اصلی و شرکتی

همانطور که می‌دانید انتخاب یک هارد خوب یکی از اقدامات مهمی است که باید انجام دهید. دراین مقاله با بیان تفاوت‌های هارد اصلی و شرکتی شما را در تصمیم‌گیری بهتر همراهی می‌کنیم پس با ما همراه باشید. ابتدا باید بدانیم هارد اصلی و هارد شرکتی چیست؟

هارد اصلی

هاردی است، که شرکت تولید‌‌کننده، در بازار جهانی ارائه می‌دهد و در ایران توسط شرکت‌های معتبر گارانتی می‌شود.

هارد شرکتی

 هاردی است، که بعد از تولید و عرضه به بازار به دلیل عدم کارکرد صحیح به شرکت تولید‌کننده برگشت داده شده، شرکت تولید‌کننده عیب آن را برطرف کرده و مجدداً هارد را به عنوان هارد ریفر به بازار عرضه می‌کند. در ایران تاجرهایی هستند که این هاردها را با قیمت پایین‌تر تهیه کرده و یک برچسب گارانتی به نام شرکت خود روی هارد می‌چسبانند و با نام هارد شرکتی با گارانتی یک ساله به بازار عرضه می‌کنند. در ظاهر هارد شرکتی ارزان‌تر است اما همه‌جا ارزانی نشانه نفع‌بردن نیست پس برای تصمیم‌گیری بهتر در خرید، تفاوتهای اصلی هارد اصلی و هارد شرکتی را بیان می‌کنیم.

خرید هارد دوربین مداربسته

همچنین بخوانید: دوربین مداربسته چیست؟

تفاوت‌های هارد اصلی و شرکتی

  1. ظرفیت هارد: در گذشته هاردها با ظرفیت‌های کمتر در بازار عرضه می‌شدند اما امروزه به‌دلیل نیاز مردم هاردها با ظرفیت کمتر از یک ترا بایت تولید نمی‌شوند پس هاردهای اصلی با حداقل ظرفیت ۱ تا ۱۲ ترا بایت تولید می‌شوند اما هاردهای شرکتی با ظرفیت ۲۵۰ به بالا تولید می‌شوند.
  2. عمر مفید کارکرد هارد: هاردهای شرکتی به دلیل کارکرد زیاد بین ۲ تا 10 هزار ساعت و سپس برگشت به شرکت تولید‌کننده معمولا چند هزار ساعت عمر مفید کمتری نسبت به هارد اصلی دارند.
  3. گارانتی هارد: هارد اصلی بین ۱ تا ۳ سال توسط شرکت‌های معتبر گارانتی می‌شود ولی هاردهای شرکتی یک سال توسط شرکت وارد کننده گارانتی می‌شوند. برای تشخیص شرکت وارد کننده و شرکت معتبر با توجه به برچسب گارانتی روی هارد، وارد وب‌سایت آنها شوید و ببینید چند نماینده پس از فروش در در کشور دارند اگر یک یا دو نماینده در ایران داشتن یعنی شرکت وارد کننده هستند اما اگر در اکثر نقاط ایران نمایندگی داشتند نشان‌دهنده این است که شرکت معتبر گارانتی می‌باشند.
  4. تفاوت در قیمت: هارد‌های اصلی به قیمت بازار جهانی در بازار ایران عرضه می‌شوند اما هارد‌های شرکتی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد ارزان‌تر از قیمت هاردهای اصلی می‌باشند.

 

سه ترفند تشخیص هارد دیسک اصلی و تقلبی

  1. اولین ترفندی که برای تشخیص هارد اصلی و تقلبی وجود دارد این است که تاریخ تولید هارد را چک کنید، روی لیب هاردها یک تاریخ تولید وجود دارد که نباید کمتر از سال 2019 باشد و عموما در سال 2020 و 2021  است و اگر قبل از سال 2019 باشد احتمال اینکه این هارد، هارد اصلی نباشد می آید پایین ولی ممکنه هم اصلی باشد و کارنکرده باشد.
  2. ترفند دوم کنترل سریال هارد دیسک در داخل وب سایت شرکت تولید کننده، هر هارد دیسکی یک سریال نامبر منحصر به فرد دارد و اگر شما به وب سایت آن تولید کننده هارد مراجعه کنید با ورود آن سریال نامبر میتوانید متوجه شوید که این هارد تا چه زمانی تاریخ اعتبار و تاریخ گارانتی دارد.
  3. ترفند سوم کنترل کارکرد هارد  و سلامت هارد دیسک با نرم افزار hard disk sentinel این نرم افزار به ما نشان میدهد که این هارد دیسک آیا قبلا کار کرده و اگر قبلا کار کرده که چند روز و چند سال کار کرده و از نظر کیفیت الان در چه درجه ای کیفی سلامتی وجود دارد و چند درصد هارددیسکمان سلامت  دارد.

عدم شناسایی هارد 

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X