• آبان 10, 1399

 

سه دلیل بی انگیزگی کارکنان فروش

شاید یکی از مهمترین دلایل عدم افزایش فروش در شرکتها و سازمانها، بی انگیزگی کارکنان فروش باشد. هر چه پرسنل با اشتیاق و انگیزه بیشتری کارکنند به همان اندازه میزان فروش و درنتیچه سود شرکت هم بیشتر خواهد بود. اما چطور میتوان این انگیزه و اشتیاق را در کارمندان ایجاد کرد؟ یا به عبارتی دلایل بی انگیزگی کارکنان فروش چیست؟ در این مبحث به بررسی سه دلیل عمده می پردازیم.

بی انگیزگی پرسنل
بی انگیزگی کارکنان

 

دلیل اول : نداشتن مهارت‌های بازاریابی و فروش

داشتن مهارت در هر کار باعث ایجاد اعتماد به نفس در اشخاص می شود. افراد ماهر و با اعتماد به نفس بالا کارها را با لذت و اشتیاق انجام می دهند. بنابراین پرسنل و کارکنان باید از مهارت کافی در امر بازاریابی و فروش برخوردار باشند. در این صورت با اشتیاق بیشتری کار می کنند و کمتر دچار بی انگیزگی در انجام پروژه ها می شوند.

بی رغبتی کارکنان فروش
بی رغبتی کارکنان

 

دلیل دوم در بی انگیزگی کارکنان : ترس از “نه” شنیدن از مشتری

تقریبا برای همه کارکنان فروش پیش آمده که جواب رد از مشتریان شنیده باشند. ترس از رد شدن باعث می شود برخی فروشندگان علاقه به کار را از دست بدهند. توجه داشته باشید که “نه” شنیدن بخش مهمی از عملیات فروش است. کارکنان فروش باید یاد بگیرند که از جوابهای منفی بگذرند تا به مشتری اصلی برسند. همچنین با دقت بیشتر در انتخاب افراد می توانید مشتریان بیشتری پیدا کنید. از بین بردن این ترس باعث جلوگیری از بی انگیزگی کارکنان  فروش و بی رغبتی پرسنل می شود.

بی انگیزگی کارکنان فروش
ترس از نه شنیدن از مشتری

 

دلیل سوم: نداشتن ارائه مناسب برای محصول

یکی از امور مهم در کار بازاریابی ، نحوه ارائه محصول یا به اصطلاح پرزنت کردن است. کارکنان و پرسنل باید یاد بگیرند که چگونه یک محصول را به مشتری معرفی کنند. تمام مراحل ارائه کالا باید به دقت و با ترتیب درست انجام شود. در پرزنت صحیح باید اطلاعات درست و مفید درباره محصول در اختیار مشتری قرار گیرد. به این ترتیب احتمال خرید محصول بیشتر شده و بی انگیزگی کارکنان و بی رغبتی پرسنل فروش از بین می رود.

 

افزایش بهره وری کارکنان

نویسنده: محمد امین طییبی

منبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X