انتخاب پاور صنعتی مناسب از لحاظ کیفیت عملکرد

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

امروزه در بازار مدل‌های متنوع از پاور سوئیچینگ صنعتی 12 ولت وجود دارد که باعث سر در گمی در هنگام خرید میگردد. در این مقاله سعی شده است که به نکاتی جهت انتخاب پاور صنعتی مناسب اشاره شود.

نکته اول :

لیبل مشخصه فنی پاور از لحاظ میزان جریان واقعی باشد . برای توضیح بیشتر باید گفت متاسفانه بر روی بعضی از پاور ها یا منبع تغذیه‌ها میزان جریان را بیشتر از تحمل توان پاور ذکر میکنند که این امر باعث کاهش طول عمر و گاهی باعث آسیب به مصرف کننده های متصل به پاور میگردد.

برای امتحان میتوانید یک مصرف کننده به میزان 70 درصد میزان نامی پاور صنعتی مناسب به آن متصل کرد و در طول مدت یک ساعت تغیرات خروجی پاور و میزان تغیرات حرارتی پاور را بررسی کنید توجه شود که این امر باعث تولید حرارت در پاور میشود ولی این میزان حرارت باید برای پاور سوئیچینگ قابل تحمل بوده و به قطعات داخلی آسیب نرساند.

و همچنین میزان سطح ولتاژ در ابتدای شروع تست و در پایان تست ثابت بماند.

نکته دوم :

داشتن فیلتر خروجی مناسب برای داشتن ولتاژ ثابت 12 ولت

اگر فیلترینگ خوب و فیدبک گیری مناسب در مدار پاور صنعتی 12 ولت طراحی نشده باشد در ابتدا ولتاژ صاف و بدون ریپل وارد مصرف کننده میشود ولی با افزایش میزان مصرف جریان در مدار دچار ریپل و نویز میشویم این امر در دوربین مداربسته بسیار مهم است چرا که این امر عموما باعث نویز مخصوصا در شب میگردد.

نکته سوم :

داشتن قسمت فیلتر در ورودی 220 ولت پاور مناسب

نکته سوم پاور صنعتی مناسب
نکته سوم منبع تغذیه مناسب

مدارات پاور صنعتی

در مدارات منبع تغذیه در قسمت ورودی باید یک فیلتر پایین گذر در نظر گرفته شود. در صورت بوجود آمدن نویز در خط 220 ولت این نویز در قست فیلتر ورودی پاور حذف گردد و وارد و تاثیر آن در خروجی به حداقل برسد.

توجه شود که مصرف کننده توان بالا و مخصوصا القایی ( مانند متور‌ها ) در هنگام راه اندازی شدن ، میزانی نویز در شبکه 220 ولت وارد میکنند.

مدارات پاور صنعتی مناسب
مدارات پاور صنعتی

 برای دیدن مقاله ” علت عدم شناسایی هارد توسط دستگاه ” کلیک کنید! 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X