وقتی مشتریانتان اعلام میکنند که هزینه دوربین مداربسته گران است یا در حال حاضر نمی توانند این مقدار هزینه را پرداخت کنیم. شما با  این تکنیک مشتریان را ترغیب کنید که هر چه سریع تر دوربین مدابسته را خریداری و نصب کنند.

این تکنیک چیست؟

تکنیک عددی کردن سود خرید مشتری از دوربین مداربسته یعنی باید سود خرید مشتری از دوربین مداربسته را برای آن عددی کنیم. در واقع یک هزینه و فایده برای مشتری انجام بدهید، باید مشتری به این پی ببرد که در قبال هزینه ای که میکند چه فایده هایی را به عدد به دست می آورد.

بارها پیش آمده وقتی به مشتری قیمت دوربین مداربسته را اعلام میکنیم، با جواب هایی مواجه می شویم مثل: (هزینه خیلی زیاده، توان خرید دوربین مداربسته را ندارم یا در مجتمع های مسکونی مدیر ساختمان میگوید همسایه ها نمی توانند اینقدر هزینه کنند.)

چند مثال ساده برای عددی کردن سود دوربین مداربسته

بعنوان مثال به مدیر ساختمان بگویید شما مسئولیت نگهداری از ساختمان را برعهده دارید در صورتی که شما شاهد خرابی آسانسور هستید و تعمیرکار با مشاهده و بررسی آسانسور اعلام میکند که بیشتر از ظرفیت مجاز از آسانسور استفاده شده و هزینه تعمیر این آسانسور  4 میلیون تومان است. در این صورت شما با داشتن دوربین مداربسته به راحتی می توانید مقصر این حادثه را شناسایی کنید.

یا مثلا در یک روز تعطیل درب ساختمان باز می ماند و یک فرد ناشناس وارد ساختمان شده و یک وسیله ارزشمند را سرقت میکند، در صورت داشتن دوربین مداربسته به راحتی می توانید فرد را شناسایی کنید.

نتیجه گیری

اگر بتوانید هزینه هایی را که مشتریان شما از نبود دوربین مداربسته پرداخت و زیان میکنند را عددی کنید و یک تصویر سازی ذهنی برای مشتری ایجاد کنید و مشتری را به فضایی ببرید که اتفاق بدی رخ داده و هزینه زیادی را تحمیل شده و مشتری باید زیان سنگینی را فقط بخاطر نداشتن دوربین مداربسته متحمل شده است، در این صورت مشتری به راحتی هزینه دوربین مداربسته را می پذیرد و همین امروز تصمیم می گیرند که دوربین مداربسته را نصب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X