.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

تا حالا با مشکل ریست شدن ناگهانی دستگاهتان روبرو شده اید؟ این مشکل معمولا هر روز نمایان می شود. طبق گفته های فعالان دوربین مداربسته  این مشکل را در فصول خاصی از سال هم گزارش می دهند، بعنوان مثال در فصل تابستان این مشکل را بیشتر مشاهده کرده اند.

 

ریست شدن منظم

اگر ریست شدن دستگاه های ما یک الگوریتم منظم دارد (می توانیم بگوییم در تاریخ و زمان مشخصی ریست می شود) مشکل از نرم افزار دستگاه است. در تنظیمات دستگاه ها به صورت پیش فرض یک زمانی را برای ریست کردن مشخص کرده اند، با تغییر در تنظیمات دستگاه مشکل حل خواهد شد.

 

ریست شدن نامنظم

وقتی ریست شدن دستگاه ما قابل پیش بینی نیست، دو عامل باعث بروز این مشکل می شود.

عوامل بیرونی: 

  • نوسانات برق: منظور از عوامل بیرونی مشکلاتی است که بیرون از دستگاه رخ می دهد. عوامل بیرونی شامل نوسانات برقی است که باید متوجه آن شویم. نوسانات برق در برخی از فصول سال زیاد می شود.

پاور ها در ولتاژ های خاصی کاملا OFF می شوند، یعنی اگر ولتاژ کم یا زیاد شود، پاور خاموش شده و دستگاه ریست می شود. برای اثبات این  موضوع در زمان ریست شدن دستگاه ولتاژ برق خود را توسط مولتی متر بگیرید، مشاهده خواهید کرد ولتاژ برق شما 220 نیست.

  • ضعیف شدن پاور ها: پاور هایی که به مرور زمان ضعیف می شوند و در برابر نویز نمی توانند پایداری نشان دهند و باعث ریست شدن یک لحظه دستگاه می شوند.

 

عوامل داخلی:

  • داغ شدن دستگاه (به شرط وجود شبکه سالم): در صورتی که دستگاهی دارید که پشت سر هم (مثلا هر 5 دقیقه یک بار) ریست میکند در قدم اول دستگاه را از برق جدا کنید و حدود یک ساعت منتظر بمانید تا دستگاه خنک شود. سپس دستگاه را به برق متصل کنید، فرضا اگر ریست شدن دستگاه این بار 20 دقیقه طول کشید ، ریست بعدی 10 دیقه و ریست های بعدی زمان کمتری رخ داد مشکل از داغ شدن دستگاه می باشد. اگر دستگاه خود را باز کنید مشاهده خواهید کرد که CPU بسیار داغ شده است. در واقع در زمان بروز ایت مشکل، CPU دستگاه شما دچار فرسایش شده و آسیب دیده است.

راه حل چیست؟

یک راه موقت و گذرا وجود دارد. اگر ما بتوانیم در سیستم های NVR و DVR هیت سینگ(Heat sink یک مبدل حرارتی است که حرارت تولیدی در تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی را منتقل میکند و با پراکنده کردن حرارت، دما را در وسیله مورد نظر کنترل میکند.) و فن نصب کنیم، تا مدتی می توانیم مشکل را حل کنیم.

 

گاها CPU آسیب زیادی دیده و این راه حل ها جوابگو نخواهد بود، در این صورت باید قطعه را تعویض کنید.نویسنده: امیر رستمیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X