بررسی کیفیت سیگنال سیم کارت در دزدگیرهای سیم کارتی قبل از اجرای پروژه

در دزدگیر سیم کارتی چطور متوجه بشویم که کیفیت سیگنال سیم کارت دزدگیر مناسب هست یا خیر؟

 

عدم هشدار به موقع در دزدگیر سیم کارتی :

در برخی پروژه‌های نصب دزدگیر سیم کارتی بعد از اجرای پروژه smsهای سیم کارت به صورت مناسب و به موقع ارسال نمی‌شود. در واقع کاربرد اصلی دستگاه که هشدار به موقع می‌­باشد، از دست می‌­رود. در این ویدئو دلیل ایجاد مشکل در کیفیت سیگنال دزدگیر مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین راه حل مشکل نیز بیان می­‌شود.

مشکل کیفیت سیگنال سیم کارت دزدگیر در دستگاه‌های مختلف می­‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما یک دلیل عمومی دارند که به طور معمول، مشکل از آن می­‌باشد. دلیل ایجاد این مشکل این است که محل نصب دستگاه، پوشش دهی آنتن مناسبی ندارد.

عدم هشدار به موقع کیفیت سیگنال دزدگیر
عدم هشدار به موقع دزدگیر

 

بررسی علت و راه حل مشکل کیفیت سیگنال سیم کارت دزدگیر :

راه حل رفع مشکل کیفیت سیگنال دزدگیر، چک کردن کیفیت سیگنال آنتن سیم کارت در محل نصب دزدگیر سیم کارتی قبل از نصب آن می­‌باشد. قبل از هر چیز باید بدانید که اگر این کار را انجام ندهید و بدون چک کردن سیگنال سیم کارت، دزدگیر را نصب کنید چه اتفاقی می‌­افتد؟

اگر کیفیت سیگنال سیم کارت دزدگیر را چک نکنید و دستگاه را نصب و پروژه را اجرا کنید و بعد از آن مشاهده کنید که سیگنال مناسب نیست، مجبور به جابجایی دستگاه می­‌شوید. جابجایی دستگاه ممکن است دو برابر زمان نصب پروژه از شما زمان بگیرد. همچنین داکت­کشی و لوله­‌گذاری مجدد بسیار سخت خواهد بود. از همه مهم‌تر اینکه اعتبار شما زیر سوال می­‌رود.

با فرض اینکه این جابجایی صورت پذیرد، ممکن است محل بعدی هم پوشش دهی آنتن خوبی نداشته باشد و دوباره همین مشکل پیش آید. پس قبل از اجرای نصب پروژه دزدگیر، حتما سیگنال آنتن آن را چک کنید که دچار این مشکلات نشوید.

حال این سوال پیش می‌­آید که چگونه قبل از اجرای پروژه، کیفیت سیگنال آنتن را در دزدگیر چک کنیم؟ این کار برای هر دستگاه دزدگیری متفاوت انجام می‌‌شود در این مطلب چگونگی انجام این کار برای دستگاه‌های دزدگیر GMK گفته می­‌شود و در مطالب بعدی برای دزدگیرهای دیگر نیز گفته می‌­شود.

 

راه حل رفع مشکل:

کد مخفی‌­ای در دستگاه GMK وجود دارد. با استفاده از آن می‌­توان کیفیت سیگنال دزدگیر را چک کرد و از میزان پوشش دهی آنتن مطلع شد. برای این کار باید ماژول GSM را تست کنید. ماژول GSM ماژولی است که سیم کارت در آن قرار می‌­گیرد.

در دستگاه­‌های GMK برای تست ماژول GSM کد مخفی‌ای وجود داردکه اگر آن را وارد کنید می‌­توانید سیگنال را قبل از نصب دستگاه دزدگیر چک کنید.

باید در چندین محل که مناسب برای نصب دستگاه هست، این تست را انجام دهید تا بتوانید بهترین محل را انتخاب کنید.

 

راه حل رفع مشکل کیفیت سیگنال دزدگیر سیم کارتی GMK:

برای این کار بهتر است که باتری را در دستگاه بگذارید که مجبور نشوید با کابل برق جابجایی انجام دهید. پس قدم اول گذاشتن باتری داخل دستگاه و روشن کردن آن است. روشن کردن دستگاه به شرطی باید صورت گیرد که سیم کارت داخل دستگاه باشد.

حالا دستگاه را به محلی که برای نصب دزدگیر سیم کارتی مناسب می‌­باشد، منتقل کنید و کد مورد نظر را وارد کنید و نتیجه کیفیت سیگنال دزدگیر را ببینید.

راه حل رفع مشکل کیفیت سیگنال دزدگیر سیم کارتی GMK
راه حل رفع مشکل سیگنال دزدگیر GMK

 

کد مخفی برای چک کردن سیگنال در GMK:

ابتدا از طریق فشردن دکمه program، وارد دستگاه شوید. سپس کد 84 را وارد کنید. در این مرحله دستگاه منتظر کد دیگری از طرف شما می‌­باشد. کد دیگری که باید وارد کنید عدد 3 می‌باشد.

البته کدهای مخفی دیگری هم وجود دارد که برای کاربردهای دیگری هستند. با زدن کد 3، دستگاه کیفیت سیگنال دزدگیر را تست می­‌کند. با انجام این کار دستگاه یک عدد csq نشان می‌­دهد که کیفیت سیگنال با این عدد مشخص می­‌شود. در واقع واحد اندازه گیری سیگنال سیم کارت، csq می­‌باشد.

برای اطمینان بهتر است این کار را چندین بار در یک محل مشخص انجام شود. که نتیجه نهایی از میانگین عددهای نشان داده شده باشد. این کار را می­‌توانید 3 تا 10 مرتبه انجام دهید. چون امواج به طور لحظه ای تغییر می­‌کنند.

در نهایت میانگین عددی که به دست می­‌آید، باید بالای 12 باشد. عدد بالای 12 عددی است که بتوان امیدوار بود که پیامک­‌ها به موقع ارسال شوند و وقفه طولانی در گزارش نداشته باشد.

بعد از اینکه از کیفیت سیگنال در یک محل طمینان حاصل کردید، دستگاه را در آن محل نصب کنید که نتیجه خوبی را به همراه داشته باشید.

تست نکردن کیفیت سیگنال دزدگیر و میزان پوشش دهی آنتن در دزدگیر سیم کارتی باعث ایجاد سردرگمی بیهوده در شما خواهد شد. پس برای داشتن یک پروژه موفق حتما قبل از نصب این تست را انجام دهید.

نویسنده: یونس محبیمنبع: اطلاعات نویسنده

دوربین مداربسته بیسیم چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X