• اسفند 24, 1399

دستگاه NVR یک ضبط کننده ویدیویی است که در بین فعالین صنف دوربین مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه ضبط کننده ان وی آر قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری را دارا می‌باشد؛ ما در این مقاله به بررسی کامل و جامع این تکنولوژی محبوب می‌پردازیم.

دستگاه nvr چیست

بهترین تعریفی که از این تکنولوژی می‌توان کرد این است که آن را بعنوان یک سرور برای دوربین مداربسته معرفی کرد، تمامی کارهایی که یک دستگاه DVR انجام می دهد با این تفاوت که دستگاه NVR در بستر شبکه انجام می‌دهد و دارای امکانات پیچیده‌تری است.

دستگاه NVR
دستگاه NVR

همچنین بخوانید: تنظیمات NVR

قابلیت‌های دستگاه NVR

  • رزولوشن قابل پشتیبانی دستگاه های ضبط کننده NVR ذخیره تصویر دوربین‌ها را با کیفیت‌های مختلفی انجام دهند. کیفیت تصویر آن ها طبق مدل یا اجزای تشکیل دهنده متفاوت می‌باشد. طبق این تعریف هر دستگاهی قابلیت ضبط تصویر با کیفیت خاصی را دارا می باشد. بعنوان مثال اگر شما دستگاهی دارید که 5 مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کند، باید دوربین‌های شما 5 مگ یا کمتر از 5 مگ باشند. اگر دوربینی با کیفیت 8 مگاپیکسل داشته باشید نهایت کیفیت تصویری که دریافت می‌کنید همان 5 مگاپیکسل است.
  • تعداد کانال دسته بندی NVRها طبق کانال آن ها انجام می‌شود. کانال یعنی مقدار دوربینی که می‌تواند به دستگاه متصل شود. تولیدکنندگان این سیستم به تولید ان وی آر  4 ، 8 ، 16 ، 32 ، 64 کانال و… به صورت تخصصی پرداخته اند. دستگاه‌های 128 و 256 کانال هم در بازار موجود می‌باشد ولی به دلیل هزینه بالا و تعداد بالای کانال‌ها مخصوص ادارات بزرگ، بیمارستان و کارخانه‌ها هستند.
  • کیفیت تصویر در هر کانال یکی از نکات مهمی که باید بگوییم این است که کیفیت ضبط تصویر در هر کانال دستگاه NVR با دیگر کانال‌ها تفاوت دارد.
  • خروجی تصاویر جهت اینکه بتوانید تصاویر دوربین مداربسته را بر روی مانیتور یا صفحه نمایش ببینید در پشت ان وی آر پورت‌های خروجی تعبیه شده است. این پورت‌ها عبارتند از HDMI و VGA جهت اتصال به مانیتور، و خروجی دیگر پورت LAN جهت اتصال به PC یا شبکه در دستگاه NVR می‌باشد. لازم به ذکر است که باید به رزولوشن مانیتور هم توجه داشت. اگر مانیتور شما کیفیت خوبی را نداشته باشد در نتیجه هر چقدر هم دوربین شما خوب باشد کیفیت خوبی را نمایش نخواهد داد.
  • تعداد هاردهای مناسب که دستگاه NVR پشتیبانی می‌کند هر ان وی آر از تعداد مشخصی هارد با ظرفیت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. غالبا این دستگاه‌ها‌ از 1 ، 2 ، 4 ، 8 و 16 هارد SATA  پشتیبانی می‌کنند.
  • پهنای باند هر دستگاه NVR از پهنای باند معینی برخوردار است. پهنای باند در ان وی آر به معنای مقدار اطلاعات خروجی و ورودی است. اگر کیفیت تصویر بالایی را از دوربین های خود می‌خواهید باید دستگاهی را انتخاب کنید که پهنای باند زیادی داشته باشد.
  • پورت پی او ای (POE) پورت POE تکنولوژی میباشد که در برخی از دستگاه ضبط کننده وجود دارد. POE امکان تغذیه از طریق کابل تصویر را می دهد. با این تکنولوژی دیگر نیازی نیست منبع تغذیه بخرید. با استفاده از آن می توانید به دوربین‌های خود برق مناسب را برسانید.
  • قابلیت Playback با استفاده از قابلیت بازپخش تصویر یا Playback دستگاه NVR، می‌توانید به صورت همزمان تصاویر را مشاهده و ضبط کرد. امکان پلی بک یا بازپخش در هر دستگاه ضبط کننده از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که اتفاقاتی مانند دزدی یا سو استفاده رخ داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X