اضافه کردن دوربین مداربسته به NVR

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

اضافه کردن دوربین مداربسته به NVR در دو مرحله کلی انجام می شود:

  • اجرای ارتباط فیزیکی
  • اجرای تنظیمات نرم افزاری

اجرای ارتباط فیزیکی:

در این بخش کابل کشی بین دوربین ها، سوییچ یا سوییچ های شبکه و دستگاه ضبط انجام میشود و منابع تغذیه به این دستگاه ها متصل می شوند. بعد از این کار تنظیمات نرم افزاری انجام می شود.

اجرای تنظیمات نرم افزاری:

در بخش تنظیمات نرم افزاری، ابتدا تنظیمات شبکه برای دستگاه تعریف می شود. پس از آن برای افزودن دوربین ها، از منوی اصلی دستگاه مسیر زیر را دنبال می کنیم.

Channel Setting → Channel Parameter

در این قسمت صفحه به دوبخش کلی تقسیم می شود. یک بخش مربوط به آی پی هایی است که جسجتو می شود.بخش دیگر مربوط به آی پی هایی هستند که روی دستگاه اضافه شده اند و معمولاً میتوانید نام کانال را کنار هر یک از آی پی هایی که روی دستگاه اضافه شده است را ببینید.این به این معنی است که آی پی مورد نظر در کانالی که نام آن در همان ردیف قرار دارد اضافه شده است.

دکمه Search

برای پیدا کردن آی پی دوربین ها کافیست در صفحه موجود، روی گزینه Serach کلیک کنید.

از لیستی که نمایش داده میشود با انتخاب آی پی مورد نظر و کلیک بر روی دکمه “>>>” می توانید آن را به لیست کانال های دستگاه بیفزایید.

نکته: در بعضی از دستگاه ها کافیست روی آی پی مورد نظر دوبار کلیک کنید تا به لیست کانال ها افزوده شود. اما در اغلب دستگاه ها با دو بار کلیک کردن وارد بخش دیگری از تنظیمات می شوید. در آن میتوانید آی پی مورد نظر را تغییر دهید.

پس از افزودن IP به لیست کانال ها روی دکمه “Save” کلیک کنید تا تنظیمات انجام شده، اعمال شوند.

نکته: در صورت امکان همه دوربین ها با هم وارد شبکه نشوند تا بتوانید آی پی های تکراری را ابتدا تغییر دهید و بعد آن ها را به دستگاه بیفزایید. در غیر این صورت با خطای “Conflict IP Adress…” یا مشابه آن مواجه خواهید شد و معنای آن وجود آدرس تکراری در شبکه است.

برای جلوگیری از این کار میتوانید پیش از نصب، IP دوربین را از طریق لپتاپ و یا NVR تغییر دهید. لازمه ی آن اتصال مستقیم دوربین به دستگاه یا لپتاپ می باشد.نویسنده: تیم فنی CCTVGRAMمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X