آیا ویژگی های یک فروشنده موفق را می‌شناسید؟ دوس دارید به یکی از فروشندگان حرفه ای تبدیل شوید؟

فروشندگان موفق که به آنها فوق ستاره می‌گوییم به طور متوسط به اندازه 5 برابر دیگر فروشندگان در یک سازمان فروش خلق می‌کنند.

آن ها همیشه شاد و خوشحال هستند و از کارشان به شدت لذت می‌برند ، مشتریان آنها را دوست دارند و آن‌ها نیز از فروش و کمک به مشتریان لذت می‌برند.

فروشندگان موفق هیچ گاه نگران از دست دادن کار خود نیستند زیرا در هر ماه چندین پیشنهاد کاری دارند و در سازمانی که کار میکنند، مدیر همه تلاش خود را برای جلب رضایت وی انجام می‌دهند .

این فوق ستاره ها خصوصیت هایی دارند که در اینجا به 6 خصوصیت اصلی آن‌ها می‌پردازیم.

 

ویژگی های یک فروشنده موفق

 

1- بسیار سخت کوش و تلاشگر

فروشندگان موفق به طور متوسط 50% بیشتر از دیگر فروشندگان کار می کنند که این 50% شامل بهبود مدیریت کردن زمان در ساعت کار ، شروع کردن ساعت کار زودتر از دیگران و اتمام کار بعد از سایر فروشندگان می‌باشد که باعث می‌شود 50% زمان بیشتر برای خود خلق کنند و فروش های خود را به شدت افزایش دهند.

ویژگی فروشنده موفق بسیار سخت کوش و تلاشگر
ویژگی فروشنده موفق

2- ویژگی فروشنده موفق : اهل یادگیری و آموزش هستند

یک فروشنده موفق می داند که خلق فروش های بیشتر و افزایش تعداد مشتریان تنها با بیشتر کار کردن اتفاق نمی افتد و باید دانش خود را در زمینه حرفه و تخصص کار خود و همچنین حوزه فروش افزایش دهد که این یادگیری به وسیله کلاس ها و کارگاه های آموزشی، مطالعه کتاب، شنیدن فایل های صوتی و … اتفاق می‌افتد.

اهل یادگیری و آموزش
ویژگی فروشنده موفق

3- توانایی زیاد در نه شنیدن و رد شدن از سوی مشتریان

از ویژگی های یک فروشنده موفق عادت به نه شنیدن از مشتریان است و اینکه مدام از سوی آن ها رد می‌شود و می داند که این بخشی از حرفه فروش است.

همچنین به جای ناامید شدن  ، خود و مشتریان خود را به چالش می کشد تا بتواند رضایت خاطر آن‌ها را جلب کند و فروش خود را نهایی کند.

یک فروشنده موفق می‌داند که هر نه شنیدن او را یک قدم به فروش نزدیکتر می کند و رد شدن از سمت مشتریان یک تجربه برای بالا بردن مهارت های فروش است.

4-داشتن برنامه های روتین روزانه برای ساختن عادت های موثر راز رسیدن به موفقید در هر حوزه ای از کار و زندگی، ایجاد عادتهایی است که به صورت ناخود آگاه ما را به آن اهداف نزدیک می کند و فروشندگان موفق به خوبی قدرت عادت ها را می شناسند و برنامه های روتین روزانه از جمله سحر خیز بودن ، خوردن صبحانه کامل، مرور برنامه های روزانه در شروع روز کاری، حفظ انرژی در طول روز، انجام ورزش روزانه، خواب منظم و کافی شبانه را دارند
ویژگی فروشنده موفق

4- داشتن برنامه های روتین روزانه برای ساختن عادت های موثر

راز رسیدن به موفقید در هر حوزه ای از کار و زندگی، ایجاد عادتهایی است که به صورت ناخود آگاه ما را به آن اهداف نزدیک می‌کند.

فروشندگان موفق به خوبی قدرت عادت ها را می‌شناسند و برنامه های روتین روزانه از جمله سحر خیز بودن ، خوردن صبحانه کامل ، مرور برنامه های روزانه در شروع روز کاری ، حفظ انرژی در طول روز ، انجام ورزش روزانه ، خواب منظم و کافی شبانه را به درستی انجام می‌دهند.

 

5-داشتن ایمان و باور راسخ به محصولی که می فروشند تا باور و ایمان به محصولی که میفروشید نداشته باشید، نمی توانید با اعتماد به نفس کامل و قدرت محصول خود را معرفی کنید و فروشندگان فوق ستاره این مورد را بخوبی می دانند، هر روز بر دانش محصول خود می افزایند ، خودشان به مانند یک مشتری محصول را بررسی کرده و با آن کار می کنند تا مطمئن شوند که همه جنبه هایی که مشتری محصول را می بیند، آنها قبلا دیده اند و میتوانند با باور قلبی نسبت به کارا بودن محصول برای مشتری با قدرت تمام آن محصول را معرفی کنند
ویژگی فروشنده موفق

5- داشتن ایمان و باور راسخ به محصولی که می فروشند

تا باور و ایمان به محصولی که می‌فروشید نداشته باشید، نمی توانید با اعتماد به نفس کامل و قدرت محصول خود را معرفی کنید.

فروشندگان حرفه ای فوق ستاره این مورد را بخوبی می‌دانند، هر روز بر دانش محصول خود می‌افزایند ، خودشان به مانند یک مشتری محصول را بررسی کرده و با آن کار می‌کنند تا مطمئن شوند که همه جنبه های محصول را که مشتری به آن ها دقت می‌کند در نظر گرفته اند و می‌توانند با باور قلبی و قدرت نسبت به کارا بودن محصول برای مشتری ، آن محصول را معرفی کنند.

 

فروشندگان حرفه ای
ویژگی فروشنده موفق

6- ویژگی فروشنده موفق: توانایی خلق ارزش برای مشتریان

فروشندگان حرفه ای می‌دانند که فروش چیزی جز خلق ارزش در ذهن مشتری نیست و باید همه انرژی و توان خود را بکار ببرند تا ارزش ذهنی ایجاد شده از بابت محصول در ذهن مشتری به بالاترین حد خود برسد تا احساس رضایت از خرید در مشتریان افزایش یابد.

افزایش رضایت باعث خوشحال شدن مشتری از خرید و خلق فروش های بیشتر و مشتریان راضی تر می‌شود.

جهت مشاهده ویدیو های بیشتر در زمینه نیروی انسانی ، فروش و بازاریابی و همچنین شرکت در دوره های آموزشی کلیک کنید.

نویسنده : محمد امین طیبی
منبع : اطلاعات نویسنده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X