حرفه فروش و نصب دوربین مداربسته

انتخاب شغل و حرفه ای که بتوان در آن به درآمد خوب و رضایت شغلی رسید، دغدغه خیلی از جوان ها می باشد. با پیشرفت تکنولوژی تمایل افراد به ورود به شغل های مرتبط به حوزه های فناوری اطلاعات روز به روز بیشتر می‌شود. حرفه فروش و نصب دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی یکی از مشاغل تخصصی و حرفه ای می‌باشد که افراد زیادی تمایل به ورود به این حرفه دارند.فروش و نصب دوربین مداربسته

در این مقاله به پاسخ 5 سوال کلیدی که قبل از انتخاب شغل فروش و نصب دوربین مداربسته در ذهن افراد شکل می‌گیرد، می پردازیم :

چه کسانی می توانند وارد حرفه فروش و نصب دوربین مداربسته بشوند؟

1- چه کسانی می توانند وارد حرفه فروش و نصب دوربین مداربسته بشوند؟

اولین شرط ورود به این حرفه داشتن علاقه به کارهای عملی در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات می باشد. افرادی مناسب این شغل هستند که بتوانند در زمینه کامپیوتر، شبکه، اینترنت، الکترونیک، برق و مخابرات شروع به کسب دانش و اطلاعات نمایند.

دانشجویان هر یک از این رشته ها یا افرادی که سابقه کاری در هر یک از این شاخه ها داشته باشند، سریعتر می توانند پله های رشد و ترقی در این حرفه را طی کنند.

تعریف دقیق فعالیت در این شغل چیست؟

2- تعریف دقیق فعالیت در این شغل چیست؟

رسالت اصلی فعالین این شغل تامین امنیت محل سکونت و محل کسب و کار افراد می باشد. با فروش، نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش و نصب دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی مانند: سیستم‌های اعلان سرقت و حریق انجام می پذیرد.

تامین امنیت باعث ایجاد آرامش روانی در افراد و ایجاد زیرساختی در جهت توسعه سرمایه گذاری های شغلی می‌گردد.

همین امر موجب می‌گردد که یک فعال در این حرفه علاوه بر ایجاد درآمد قابل قبول، احساس رضایت بالای شغلی به جهت تاثیر مثبتی که در جامعه می‌گذارد داشته باشد.

آینده شغلی نصاب دوربین مداربسته چگونه است؟
فروش و نصب دوربین مداربسته

3- آینده شغلی نصاب دوربین مداربسته چگونه است؟

افزایش انتظارات مردم از امنیت عمومی جامعه روز به روز در حال افزایش است. تجربه مردم در استفاده از سیستم های امنیتی و سهم این ابزار در کاهش وقوع جرم و جنایت باعث گردیده است. درخواست افزایش امنیت به سرعت در بین افراد جامعه زیاد گردد.

همچنین توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در سیستم های نظارتی باعث شده است که استفاده از این ابزارها به شدت هزینه های فعالین اقتصادی را کاهش دهد. همچنین استفاده از این ابزارها را به یک سرمایه گذاری اقتصادی تبدیل نماید. تمایل مدیران به استفاده از سیستم های امنیتی و نظارتی، روز به روز در حال افزایش می باشد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شغل سیستم های امنیتی و دوربین مداربسته در ابتدای راه خود قرار دارد. آینده روشن  چند ده ساله رامی توان برای آن متصور بود.

با چه مقدار سرمایه می توان وارد این شغل شد؟

4- با چه مقدار سرمایه می توان وارد این شغل شد؟

فعالیت در این شغل به دو بخش فروش و نصب تقسیم می شود. معمولا افراد شاغل در هر دو حوزه فعالیت دارند، زیرا مشتریان ابتدا درخواست خرید و سپس نصب تجهیزات را دارند. بصورت کلی عملیات فروش و نصب در محل مشتریان انجام می پذیرد. بنابراین برای شروع کار در این حرفه نیاز به محل ثابت برای فروشگاه و شرکت نمی باشد.

با توجه به وجود برند های متنوع محصولات و نیاز های مختلف مشتریان در حوزه تجهیزات امنیتی، دلیلی به خرید و انبار کردن محصولات برای فعالین در این شغل نمی باشد، زیرا هزینه سرمایه گذاری و انبارداری بالایی را ایجاد می نماید و افراد شاغل متناسب با سفارش مشتریان، اقدام به خرید محصول می نمایند.

ابزارهای مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته شامل:

چند آچار مخصوص، ابزار های معمولی مانند سیم چین، پیچ گوشتی که با مبلغی در حدود یک میلیون تومان (مرداد1399) قابل تهیه می باشد.

پس می توان نتیجه گیری کرد برای شروع این شغل، نیاز به سرمایه گذاری برای محل کسب نمی باشد. نیاز به سرمایه برای خرید کالا وجود ندارد. تنها با یک کیف ابزار می توان کار خود را شروع کنید.

مشتریان دوربین مداربسته چه کسانی هستند؟
فروش و نصب دوربین مداربسته

5- مشتریان دوربین مداربسته چه کسانی هستند؟

نیاز به امنیت، یکی از اصلی ترین نیاز های انسان‌ها می باشد. همه افراد جامعه نیاز به ایجاد زیر ساخت های امنیتی برای خود دارند. اصلی ترین بازار هدف برای دوربین های مداربسته، مراکز زیر هستند:

  • منازل و ساختمان های مسکونی
  • فروشگاه ها و شرکت های خصوصی
  • هتل ها و مجتمع های اقامتی
  • انبار ها، کارگاه ها و کارخانجات
  • مراکز ارائه خدمات اداری و دولتی
  • فرودگاه ها، پالایشگاه ها و مراکز حساس

هر کدام از مراکز فوق نیاز های بخصوصی دارند. متناسب با هر ناز باید برنامه بازاریابی و فروش بخصوصی را اجرا نمود.

اگر تصمیم شما برای ورود به شغل فروش و نصب دوربین مداربسته جدی است، از همین امروز می توانید با آموزش های قرار گرفته در این وب سایت، شروع به افزایش دانش تخصصی خود بنمایید و در کمتر از سه ماه به یک متخصص در این حوزه تبدیل شوید.

  نویسنده: محمدامین طیبی
  منبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X