10 نکته بسیار مهم فروش تلفنی

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

فروش تلفنی یک روش سریع و ارزان برای ارتباط و فروش به مشتریان احتمالی می باشد. اگر 10 نکته بسیار مهم فروش تلفنی رعایت شود می تواند تتیجه این روش از فروش را چندین برابر افزایش دهد و شاهد افزایش فروش و رضایت مشتریان باشیم.

با ثبت نام در دوره افزایش فروش در 30 روز، فروش خود را افزایش دهید!

1- استفاده از گوشی تلفن مناسب

اولین نکته در فروش تلفنی استفاده از ابزار مناسب است. این ابزار همان گوشی تلفن مناسب می باشد. گوشی های تلفن با کیفیت می تواند صدای انتقال مکالمات را بصورت یکنواخت انجام دهد. در مکالماتی که کیفیت خط ارتباطی پایین است، از کیفیت صدای خوب برخوردار شویم. همچنین با توجه به اینکه یک فروشنده تلفنی حجم بسیار بالایی از مکالمات را بصورت روزانه انجام می دهد، در صورتی که از گوشی های باکیفیت برای این کار استفاده نکند، مدت زمان عمر کارکرد گوشی پایین آمده و در بازه های زمانی کوتاه مدت باید نسبت به تعویض گوشی تلفن اقدام نماییم که همین امر باعث افزایش هزینه ها می باشد.

تجربه سالها فروش تلفنی به ما ثابت کرده است که گوشی های تلفن برند پاناسونیک، بهترین کیفیت را در بین گوشی های موجود در بازار ایران دارد.

2- استفاده از هدست های مخصوص گوشی های تلفن

استفاده از هدست باعث می شود که دست های فروشنده تلفنی آزاد باشد که از آنها برای یادداشت برداری یا تایپ مکالمه و همچنین حرکات مناسب زبان بدن استفاده نمود که نتیجه آن بالا رفتن کیفیت مکالمه تلفنی می باشد و همچنین استفاده از هدست برند پاناسونیک توصیه می شود.

3- داشتن آینه کوچک بر روی میز کار

برای اینکه بتوانیم در هنگام مکالمه به آن نگاه کنیم و بازخورد زبان بدن و علایم چهره خود را ببینیم و در صورت نیاز لبخند بیشتری بزنیم و با اعتماد بنفس بالاتری صحبت کنیم.

4- استفاده از کاغذ یادداشت و خودکار روی میز کار

برای اینکه بتوان نکات مهم مکالمه تلفنی را در آن یادداشت کرد. تا بتوانیم در هنگام مذاکره تلفنی از آن نکات استفاده کنیم. مانند نام خانوادگی مخاطب، عدد های فروش، تعداد سفارشات، آدرس ها و موارد مهم دیگر که لازم است فقط یکبار پرسیده شود و بعدا از آنها استفاده نماییم. فراموش نکنید که بدون آماده بودن کاغذ و قلم به هیچ وجه تلفن ها را پاسخ ندهید یا با کسی تماس نگیرید.

5- استفاده از لباس مناسب در هنگام تماس های تلفنی

بر خلاف نظر عموم افراد که می گویند در تماس تلفنی، مشتری ما را نمی بیند و اصلا مهم نیست که چه لباسی بپوشیم. پوشیدن لباس رسمی و مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی اعتماد بنفس تماس گیرنده و لحن صدای او بگذارد که نتیجه آن بالا رفتن کیفیت مکالمات می باشد.

6- حذف واژه “الو” از تمامی مکالمات و تغییر آن به سلام

حتما در ابتدای مکالمات با کلمه “سلام” با صدای بلند و رسا مکالمه خود را آغاز کنید تا خودتان را یک فرد قدرتمند و پر از انرژی نشان دهید.

7- معرفی کردن خودمان در ابتدای مکالمه

حتما در ابتدای تمام تماس ها خودتان را معرفی کنید. سمت سازمانی خودتان را بگویید. معرفی کردن شما باعث ایجاد حس آشنایی و مکالمه ای صمیمانه تر می گردد.

8- لبخند زدن در تمام طول مکالمه تلفنی

لبخند زدن باعث ایجاد حس صمیمیت، دوستی و مهربانی در مکالمه می شود. مخاطب ما به صورت ناخودآگاه متوجه این لبخند می شود. این امر باعث ایجاد مکالمه ای پر شور می شود که نتیجه آن فروش های بیشتر تلفنی است.

9- استفاده مکرر از نام خانوادگی مشتریان در حین مکالمه

شیرین ترین واژه برای مشتریان، شنیدن نام خانوادگی خودشان می باشد. باعث می گردد تمام حواس آنها به مکالمه معطوف شود. سعی کنید در بازه های زمانی 30 ثانیه تا 1 دقیقه نام خانوادگی مشتری خود را بکار ببرید.

10- قطع کردن گوشی تلفن بعد از مشتری در انتهای مکالمه

همیشه پس از پایان مکالمه و خداحافظی کردن با مشتری، صبر کنید تا مشتری گوشی را قطع کند. این کار نوعی احترام گذاری به مشتریان می باشد. ممکن است سوالی  برای مشتری پیش بیاید که در هنگام عنوان کردن آن، شما گوشی را قطع می کنید.نویسنده: محمد امین طیبیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X