همچنین بخوانید: دوربین مداربسته دید در شب ⭐?

علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

یکی از تلخ‌ترین تجربه‌های همکاران فعال در زمینه دوربین های مداربسته قطع شدن تصویر دوربین مداربسته در شب است. جالب اینجاست که با روشن شدن هوا تصویر دوباره وصل شده و با تاریک شدن هوا مجددا تصویر قطع میشود.

معمولا نصاب دوربین یا مجری پروژه به اشتباه به صحت عملکرد دوربین شک میکند و دوربین را از مدار خارج کرده و برای تست به کارگاه منتقل میکنند و بعد متوجه میشوند که دوربین درست عمل کرده و در روز و شب تصویر مناسبی ارائه میدهد! ما در اینجا سعی داریم تا مهمترین و شایع ترین علل پیدایش این مشکل را بررسی کنیم.

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته بیسیم با بهترین قیمت بازار، جهت ثبت سفارش آنلاین به فروشگاه دوربین مداربسته کیانام ارتباط مراجعه کنید.

میزان متفاوت جریان کشی دوربین ها در شب و روز

نکته مهم که گاهی دوستان به آن توجه نمیکنند میزان متفاوت جریان کشی دوربین ها در شب و روز است، که همین تفاوت میزان افت ولتاژ متفاوتی را در شب و روز در مسیر کابل کشی ایجاد میکند.

همچنین بخوانید: انتخاب کابل مناسب برای سیستم مداربسته

پارامترها میزان جریان مصرفی دوربین ها در وضعیت روز و شب

برای درک بهتر موضوع باید اطلاعات کامل تری نصبت به  دوربین‌های AHD  و دوربین‌های ip  داشته باشیم، که یکی از مهمترین پارامترها میزان جریان مصرفی دوربین ها در وضعیت روز و شب میباشد و  این اطلاعات را میتوان از کاتالوگ دوربین بدست آورد اما به صورت کلی میتوان (در صورت نداشتن کاتالوگ مناسب) میزان جریان ها را به صورت زیر در نظر بگیرید.

  • Ip: دوربین های  IP  در وضعیت روز جریانی حدودا 80تا 170 میلی آمپر (بستگی به برند) مصرف میکنند و درشب این میزان تغیر کرده و به 300 تا 500 میلی آمپر (بستگی به نوع ir) میرسد.
  • Ahd: دوربین های  ahd  در وضعیت روز جریانی حدودا 50 تا 80 میلی آمپر (بستگی به برند) مصرف میکنند و درشب این میزان تغییر کرده و به 250 تا 380 میلی آمپر (بستگی به نوع ir) میرسد.

فاصله محل پاور با دوربین

حال اگر ما در اجرای پروژه به گونه ای عمل کرده که محل پاور دوربین با دوربین فاصله داشته باشد و نیاز به کابل کشی داشته باشیم  باید به مقاومت الکتریکی کابل یا سیم که پاور را به دوربین منتقل میکند توجه داشته باشیم (نکته: در کابل های ترکیبی به علت نازک بودن سیم قسمت پاور ما میزان اهم بیشتری داریم).


با یک مثال عددی  جلو میرویم:

فرض کنیم در یک مسیر 80 متری حدودا 12 اهم بر روی سیم مقاوت داشته باشیم (که این میزان به نظر میزان بسیار ناچیزی می آید) با توجه به میزان مصرف جریان دوربین در شب (350 میلی آمپر) میزان افت ولتاژ در سیم قابل محاسبه است:

V= R*I

V= 12 * 350 ma=4.2

بنابراین در شب 4.2 ولت در طول مسیر کابل افت ولتاژ خواهیم داشت و از میزان 12 ولتی که منبع تغذیه تولید میکند 4.2 ولت روی سیم انتقال پاور افت میکند و میزان 7.8 ولت به دوربین میرسد در نتیجه دوربین خاموش میشود.

همچنین بخوانید: انتخاب پاور مناسب دوربین مداربسته از لحاظ جریان

نویسنده: تیم فنی کیانام ارتباطلینک کوتاه مطلب: yun.ir/6bixba

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X