• دی 12, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

علت پایین بودن کیفیت تصویر دوربین مداربسته در شب

گاهی استفاده کنندگان از دوربین های مداربسته  علت پایین بودن کیفیت تصویر دوربین مداربسته در شب  را جویا می‌شوند. مشکلاتی که در حوزه سییستم های امنیتی بسیار رایج می‌باشد. در قدم اول باید منظور از پایین بودن کیفیت تصویر مشخص شود معمولا عناوینی که برای این مشکل مطرح می‌کنند به شرح زیر می‌باشد.

  • در شب نویز زیاد است
  • تصاویر سیاه سفید می‌شود ولی چیزی دیده نمی‌شود
  • تصاویر سیاه سفید می‌شود ولی همه چیز تاریک و سیاه است

 

که به شرح حالت‌های بالا می‌پردازیم:

نویز شب زیاد است

عموما در ahd ها دیده می‌شود  علت می‌تواند از استفاده پاور نامناسب باشد.

پایین بودن کیفیت تصویر دوربین مداربسته
پایین بودن کیفیت تصویر دوربین مداربسته

 

تصویر سیاه سفید هست ولی چیز خواصی دیده نمی‌شود

عموما این مشکل در پروژه‌هایی دیده می‌شود که دوربین به طرف یک منطقه باز و وسیع نصب شده است. مانند حیاط های بزرگ مدارس یا  مزارع کشاورزی . باید به این مسئله توجه کرد که تصویر شب توسط نور مادون قرمز ارسالی از دوربین بدست می آید . در واقع نور مادون قرمز پس از ارسال از دوربین به اشیاع متفاوت برخورد کرده و بازگشت آن به دوربین علت اصلی تشکیل تصویر می‌باشد. حال اگر نور مادون قرمز ارسالی در یک محیط وسیع وارد شود به گونه ای که به چیزی بر خورد نکند بنابراین باز تابش مناسبی هم نخواهیم داشت. در این شرایط بهتر است از پروژکتور های مادون قرمز استفاده کنیم. میزان نور مادون قرمز  را در محیط توسط این پرژکتورها  افزایش دهیم. یا زاویه دوربین را تغییر دهیم.

 

تصاویر در شب سیاه سفید می‌شود ولی تصاویر بسیار تاریک هستند و سیاهی زیاد است

توجه شود در این وضعیت محیط وسیع نمی‌باشد. تصاویر در شب دیده می‌شوند ولی تصویرها تاریکی زیادی دارد علت خراب بودن  IRCUT میباشد. توجه شود که در این وضعیت در شب مادون قرمز ها روشن می‌شود. تصویر سیاه سفید می‌شود ولی IRCUT غیر فعال نمی‌شود. IRCUT همچنان به فیلتر کردن نور مادون قرمز ادامه میدهد. عملی که فقط باید در طول روز انجام شود . بنابراین نور مادون قرمزبرگشتی از محیط  که درشب وظیفه تشکیل تصویری بر روی سنسور تصویر را دارد، توسط IRCUT حذف می‌شود. در این وضعیت اگر شما گوشتان را نزدیک دوربین قرار دهید صدای فعال شدن و غیرفعال شدن IRCUT را نخواهید شنید.

امیدواریم با مشاهده این ویدیو و مقاله علت پایین بودن کیفیت تصویر دوربین مداربسته را کشف و حل کرده باشید. موفق باشید…

 

نویسنده: امیر رستمی
منبع: cctvgram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X