سوختن دوربین مداربسته به دلیل استفاده بد از پاور

سوختن یا از کار افتادن دوربین مداربسته همیشه کابوسی تلخ برای افراد فعال در سیستم امنیتی است که خسارات زیادی را به بار می‌آورد. عوامل مختلفی وجود دارد که باعث از بین رفتن تجهیزات می‌شود که ما در مقاله به مبحث علت سوختن دوربین مداربسته به دلیل استفاده بد از پاور صنعتی می‌پردازیم. اکثر فعالان سیستم مداربسته با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند که آن سوختن دوربینی خاص در مجموعه می‌باشد.

اولین سوالی که مطرح می‌شود و ذهن را شدیدا درگیر می‌کند این است که …! اگر مشکلی در مجموعه وجود داشته چرا فقط باعث سوختن یک دوربین مداربسته شده است؟

وقتی که تجهیزات در بدترین شرایط ممکن قرار داشته باشند، با احتمال آسیب پذیری مواجه خواهند شد.

 

بدترین شرایط دوربین ها

بدترین شرایط‌ها که مشکل سوختن دوربین از آن‌ها ناشی می‌شود، عبارتند از:

  • نزدیک بودن به منبع ایجاد نوسان
  • شرایط دمایی بدتر
  • فاصله از منبع تغذیه

در ادامه موارد بسیار مهم را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

نزدیک بودن به منبع ایجاد نوسان

اگر در مجموعه مشکلی از قبیل نوسانات برق بوجود آید، معمولا دوربین‌ها یا تجهیزاتی که در بدترین شرایط هستند بیشترین آسیب را می‌بینند و باعث سوختن دوربین مداربسته می‌شود.

بدترین شرایط در این مورد وضعیتی است که دوربین از منبع ایجاد نوسان، فاصله کمتری نسبت به سایر تجهیزات داشته باشد.

سوختن دوربین مداربسته به دلیل نوسان برق
سوختن دوربین مداربسته به دلیل نوسان برق

 

شرایط دمایی بدتر

فرض کنید تعدادی دوربین دارید که همیشه در شرایط آب و هوایی گرمی است. اگر شرایط نزدیک بودن به نوسانات را در نظر نگیریم، دوربین‌هایی که در شرایط آب و هوایی بدتری هستند سریع تر آسیب می‌بینند.

سوختن دوربین مداربسته در شرایط آب و هویی بد
علت سوختن دوربین مداربسته در شرایط آب و هوایی بد

 

اگر دو شرایط بالا صدق نمی‌کرد و تمامی دوربین‌ها و تجهیزات شما در شرایطی ایده آل قرار داشتند، مورد دیگری وجود دارد.

فاصله از منبع تغذیه

معمولا در پروژه‌ها از پاور های سوییچینگ صنعتی استفاده می‌شود. بعنوان مثال شما 8‌دوربین را به یک پاور متصل کرده‌اید و دوربین شماره 3 شما سوخته است. دوربین جدید به جای دوربین شماره 3 متصل کرده‌اید ولی بازهم سوخته است.

در زمان کابل کشی به دلیل فاصله‌های متفاوتی که از دوربین به منبع تغذیه داشته میزان کابل کشیهای متفاوتی را انجام داده‌اید. از منبع کابل تا مقصد افت ولتاژ‌هایی را در مسیر خواهیم داشت.

زمانی که فاصله دوربین تا پاور زیاد است، گاها افرادی سطح ولتاژ پاور را تغییر می‌دهند و تا 14 یا 15 ولت افزایش می‌دهند تا این فاصله جبران شود. به این صورت که در این مسیر طولانی افت ولتاژها صورت گیرد و نهایتا ولتاژ 12 ولت را به دوربین برسانند. این عملکرد را برای جلوگیری از سوختن دوربین مداربسته انجام می دهند.

اما از این نکته مهم غافل هستند که تجهیزات دیگری هم در این مجموعه وجود دارند. به همین پاور ولی با فاصله و کابل کشی کوتاه تر متصلند. در این شرایط 14 تا 15 ولت منتقل می‌شود که باعث سوختن دوربین می‌شود. گرچه ممکن است این اتفاق بلافاصله رخ ندهد و بعد از گذشت چند روز یا چند هفته آسیب ببیند. چون در مدار تغذیه‌ی روی برد دوربین‌ها متفاوت است. در بعضی موارد مقاومت بیشتری با توجه به طراحی آن وجود دارد.

 

اگر دوربین شما سوخت یا از کار افتاد این سه مورد بسیار مهم را حتما بررسی کنید و در جهت برطرف کردن آن تلاش کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله مشکل سوختن دوربین مداربسته شما حل شود.  

 

جهت دیدن آموزش “علت قطع شدن تصویر دوربین در شب” کلیک کنید!

 

نویسنده: عابد کاظمی
منبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X