• شهریور 19, 1399

نداشتن تصویر دوربین مداربسته IP بر روی دستگاه NVR

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

دلیل نداشتن تصویر دوربین مداربسته IP بر روی دستگاه NVR چیست؟

اگر شما هم با دوربین های تحت شبکه یا همان دوربین IP کار می کنید، احتمالاً با مشکل عدم نمایش تصویر روی مانتیتور مواجه شده اید. در مواقع بروز این مشکل، وقتی با لپتاپ به دوربین مورد نظر متصل می شوید، تصویر دوربین قابل مشاهده است. مشکل فقط مربوط به زمانی است که بخواهید تصویر را از طریق NVR  و نمایشگر ببینید.

در دستگاه های NVR ، اگر بجای دیدن تصویر دوربین تحت شبکه یک علائمی مثل ضربدر قرمز، مثلث و تعجب، آیکون مانیتور و هر تصویر دیگری غیر از تصویر دوربین مشاهده شود به این معنا است که ارتباط بین دوربین و دستگاه برقرار شده است و تغییری برای پورت و پروتکل و نام کاربری و پسورد نیاز نیست و حل مشکل ساده است.

و اما برای مسئله حل شود باید چکار کنیم؟

 

راه حـــل

مواردی که لازم است بررسی کنید و در صورت لزوم تغییر دهید:

  • فرمت فشرده سازی
  • وضوح تصویر

برای بررسی این موارد به وسیله لپتاپ به دوربین متصل شوید.تنظیمات دوربین را باز کنید و وارد بخشی که مربوط به تنظیمات تصویر است شوید.

 

مورد اول: فرمت فشرده سازی

فرمت فشرده سازی (Encode Type) مکانیسمی است که دوربین به وسیله آن حجم تصویر گرفته شده را کاهش میدهند.

اگر دوربین شما قابلیت فشرده سازی H.265 را داشته باشد و خروجی تصویر را با این قالب تولید کند، دستگاه هم باید توانایی خواند آن را داشته باشد.

پس اگر دستگاه شما این قابلیت را ندارد، باید از بخش تنظیمات تصویر در دوربین آن را به نسخه قدیمی تر که H.264 تغییر دهید.

 

مورد دوم: وضوح تصویر

این موضوع شاید خیلی بدیهی به نظر برسد. اما بسیاری از مواقع از کانون توجه خارج می شود. نتیجه آن عدم نمایش تصویر دوربین توسط دستگاه است. بعد از ورود به بخش تنظیمات تصویر دوربین توسط لپتاپ یا PC چک کنید که رزولوشن دوربین روی چه عددی تنظیم شده است. سپس مشخص کنید که NVR توانایی نمایش این وضوح تصویر را دارد یا نه. در صورتی که دوربین شما به عنوان مثال 5 مگاپیکسل باشد و دستگاه ضبط 1080p یا همان 2مگاپیکسل، نمیتوان انتظار داشت که دستگاه تصویر دوربین را نمایش دهد.

پس به طور کلی می توان گفت عدم تطابق تصویر تولید شده توسط دوربین با روش های نمایش تصویر در NVR، موجب چنین مشکلاتی می شود.

یادآور می شویم که این مطلب صرفاً در خصوص دوربین های تحت شبکه می باشد. در صورت بروز مشکل مشابه در دوربین های آنالوگ (AHD,CVI,TVI,CVBS) روش بررسی و حل مشکل به شکل دیگری است. در مطلب مربوط به آن تشریح شده است.نویسنده: تیم فنی cctvgramمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X