بررسی و مقایسه دوربین AHD و IP

دوربین‌های مداربسته برای نظارت در اماکن های مختلف استفاده می شوند و نصب آن‌ها اهمیت دارد. بنابراین انتخاب یک دوربین مناسب باید با دقت صورت بگیرد. دوربین‌های مدار بسته به دو نوع آنالوگ یا تحت شبکه دسته بندی می شوند. مقایسه این دو نوع دوربین AHD یا IP در انتخاب بهتر دوربین مداربسته مناسب به شما کمک میکند. پس برای مقایسه دوربین AHD و IP در ادامه با ما همراه باشید…

مقایسه دوربین AHD و IP

 

تفاوت ها و مقایسه دو نوع دوربین AHD و IP

 

1-

دوربین‌های AHD از کابل کواکسیال برای انتقال تصاویر استفاده می کنند درحالی که انتقال تصاویر دوربین‌های IP از طریق کابل شبکه یا لن صورت می گیرد.

مقایسه دوربین AHD و IP

2-

یکی از مهم ترین تفاوت‌های این دو نوع دوربین، شیوه ی ثبت تصاویر آن‌هاست. ثبت تصاویر با دستگاه ضبط تصاویر انجام می شود. این دستگاه برای دوربین های DVR ، AHD و برای دوربین های NVR ، IP می باشد.

 

3-

دوربین‌های IP امنیت بالایی دارند. چرا که هر مرحله از نصب راه اندازی از کد‌های مخصوصی استفاده می‌شود و مزیت اصلی آن نسبت به دوربین‌های AHD نبز امنیت بالاتر آن می‌باشد . دوربین‌های AHD نویزپذیری زیادی دارند .

 

4-

به دلیل تجهیزات دوربین IP، قیمت این نوع دوربین بالاتر است. هم چنین نیاز به خدمات پس از فروش دوربین های IP بیش‌تر از دوربین‌های AHD می‌باشد.

 

5-

به علت وابسته بودن دوربین های IP به شبکه، این نوع دوربین، پهنای باند محدودی دارد.

 

6-

دوربین های AHD قابلیت انتقال تصویر تا 500 متر را دارند در حالی که برای انتقال تصاویر دوربین IP بیش از 100 متر باید از سوییچ و هاب استفاده کرد.

 

7-

در مقایسه رزولوشن دو نوع دوربین، می توان گفت که از لحاظ نظری کیفیت دوربین‌های IP محدودیتی ندارند و تا 30 مگاپیکسل نیز تولید شده اند. در مقابل نیز دوربین های AHD  که نسخه ی پیشرفته تر دوربین‌های آنالوگ قدیمی هستند که حداکثر تا کیفیت 1000 تیوی لاین تولید شده بودن تا کیفیت 8 مگاپیکسل نیز در بازار موجود هستند. این در حالی است که برای بیش تر پروژه‌ها و کاربرد‌های نظارتی، کیفیت بیش از 4 مگاپیکسل کفایت می کند. استفاده از دوربین‌های IP با کیفیت بالا ضرورتی ندارد. در حالی که هر چه کیفیت دوربین بیش تر باشد، هزینه ی بیش تری برای آن باید بپردازید.

اما در یک مگاپیکسل مشخص تصاویر دوربین‌های IP شارپ تر هستند. در پروژه هایی که نیاز به بزرگنمایی بر یک سوژه خاص و یا پلاک خوانی می باشد، استفاده از این نوع دوربین بهتر است.

مقایسه دوربین AHD و IP

 

8-

دوربین‌های IP دامنه تنظیمات پیشرفته بالاتری نسبت به دوربین‌های AHD  دارند.

 

9-

فناوری POE در دوربین‌های IP ساپورت می شود. این فناوری به این معناست که دیتا و برق هم زمان از طریق کابل لن به دوربین می رسد که باعث سهولت بیش تر در کابل کشی می شود. برای دوربین‌های AHD نیز، کابل‌های ترکیبی در بازار وجود دارد. کابل کواکسیال و برق در کنار هم قرار دارند و قیمت پایین تری نیز نسبت به کابل های لن دارند.

 

10-

دوربین‌های IP نیز می توانند به صورت بی سیم از طریق کانال رادیویی اطلاعات را انتفال دهند درحالی که این قابلیت در دوربین های AHD وجود ندارد.

 

11-

استفاده از دوربین‌های IP درون پروژه‌هایی که به تعداد زیادی دوربین نیاز است، مناسب تر است.

 

انتخاب یک سیستم نظارتی مناسب آنالوگ یا تحت شبکه ، متناسب با نیاز کاربر انجام می شود. با نوع مکان، قابلیت‌های مورد نظر مشتری ، بودجه کاربر ارتباط مستقیم دارد. پس قبل از خرید همراه با نصب دوربین باید این نکات دوربین AHD یا IP را در نظر بگیرید و سپس برای خرید آن اقدام نمایید.

نویسنده: سحر زارعیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X