تعیین حقوق و دستمزد برای پرسنل یک سازمان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که نیازمند دقت بالایی است. همان طور که می‌دانید افراد بر اساس درآمدی که به ازای کار خود دریافت می‌کنند به سمت سازمان یا شرکت جذب می شوند، پس برای اینکه نیروی پرسنل خوبی را بتوانیم استخدام کنیم میبایست به امر مهم محاسبه تعیین حقوق و دستمزد پرسنل بصورت جدی بپردازیم.

معمولا اکثر ادارات و سازمان‌ها با محاسبه توانایی نیرو یا نقش آن فرد در سازمان و… دستمزد یا حقوقی را برای آن ها در نظر می‌گیرند. حتی برخی از مجموعه‌ها حقوق را بر اساس معیار‌های شخصی خودشان انجام می‌دهند.

این شیوه شاید برای شرکت‌های کوچک و ساده عملی و موثر باشد ولی برای سازمان‌های بزرگ و در‌حال رشد جوابگو نخواهد بود. ما در این مقاله قانونی را به شما معرفی می‌کنیم که تمامی ابهامات و مشکلات شما در رابطه با تعیین دستمزد پرسنل به صورت واضح حل شود.

 

قانون طلایی در تعیین حقوق پرسنل

قانون تعیین حقوق و دستمزد پرسنل می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری سازمان شما تا صد در صد شود. در این مقاله قصد داریم در مورد تعیین دستمزد پرسنل به طور خلاصه و مفید صحبت کنیم. با ما همراه باشید…

تعیین حقوق و دستمزد
قانون طلایی تعیین حقوق و دستمزد پرسنل

قانون طلایی در تعیین حقوق پرسنل چیست؟

قانون حقوق پرسنل، قانون 10-5-8 می‌باشد. قانون 10-5-8 تعیین دستمزد پرسنل اینگونه عمل می‌کند که اگر برای انجام کارهایتان به 10 نفر پرسنل نیاز دارید، 5 نفر نیرو را استخدام کنید و به جای اینکه برای آن‌ها تعیین حقوق 5 نفر را انجام دهید، حقوق 8 نفر را پرداخت کنید.

 

استخدام افراد شایسته

پس به ازای هر دو نفر نیروی کاری که نیاز دارید 1 نفر را استخدام کنید. ولی افراد شایسته را استخدام کنید. این افراد می‌توانند مسئولیت بیشتری را بپذیرند و نتیجه کار بهتری داشته باشند. در نتیجه به جای اینکه حقوق یک نفر را برای این فرد انجام دهید، 40 درصد حقوق آن را افزایش دهید و 40 درصد بیشتر تعیین حقوق کنید.

منظور از اینکه مبلغ حقوق را 40 درصد بیشتر  کنید، مبلغی می‌باشد که در صنف شما عرف است. بعنوان مثال مبلغ عرف یک سازمان حقوق اداره کار و یک سازمان بیشتر از اداره کار است.

استخدام افراد شایسته در تعیین حقوق
تعیین دستمزد پرسنل

 

نتیجه

نتیجه قانون تعیین دستمزد این است که پرسنلی دارید در نقطه رضایت مالی بسیار بالا قرار دارند. با تعداد افراد کمتری می‌توانید سازمانتان را پیش ببرید. نتیجه قانون تعیین حقوق چیزی جز افزایش بهره‌وری سازمان و کسب و کار نیست.

 

امیدواریم از همین ماه این قانون طلایی و ارزشمند را در کسب و کار خود اجرا کنید و پرسنلی کاراتر و خوشحال‌تر داشته باشید. با اجرایی کردن این قانون علاوه بر بالا بردن فعالت سازمان، شاهد فروش های بیشتر خود در مجموعه خواهید بود.

نویسنده: محمد امین طیبیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X