سه توصیه برای طی کردن مسیر کارمندی به کارفرمایی

یکی از رویاهای افراد در جایگاه کارمند، رسیدن به درجه کارفرمایی است. حتما برای یک بار هم که شده به این فکر فرو رفته اید که چگونه کارفرما شوید. در این مقاله قصد داریم شما را به سه توصیه طلایی طی کردن مسیر کارمندی به کارفرمایی آشنا کنیم. که با اجرایی کردن آن ها تحول عظیمی در زندگی خود ایجاد کنید. با رعایت کردن این سه توصیه در مسیر کارمندیتان میتوانید طی چند سال به یک کارفرمای موفق تبدیل شوید و کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید.

طی کردن مسیر کارمندی به کارفرمایی
طی کردن مسیر کارمندی به کارفرمایی

 

1- به دنبال تجربه اندوزی باشید

برای طی کردن مسیر کارمندی به کارفرمایی ، زمانی که کارمند هستید به دنبال تجربه اندوزی باشید. تجربه اندوزی یعنی وقتی کار اشتباهی انجام می دهید که در اکثر مواقع زیان مالی ایجاد می کند ولی باعث درس گرفتن از آن اشتباه می شود و تجربه کافی به دست آورید.

شما در دوران کارمندی هر چقدر که اشتباه و تجربه کنید هزینه آن اشتباه با کارفرمای شما است. پس تا می توانید تجربه کسب و تست کنید که وقتی خودتان کارفرما شدید اشتباهات کمتری در کسب و کار داشته باشید.

 

2- نسبت به سازمان خود احساس مسئولیت کنید 

دومین نکته که در مسیر کارمندی به کارفرمایی بسیار مهم است احساس مسئولیت شدید نسبت به سازمان می باشد. هر چقدر که احساس مسئولیت در کارهای خود داشته باشید یاد میگیرید که چگونه فکر کنید. مثل کارفرمای خودتان فکر کنید در نتیجه هزینه و فایده کنید. یعنی با خودتان فکر کنید که آیا این کاری که من انجام می دهم سود یا زیان به سازمان می‌رساند. وقتی این کار را یاد بگیریم باعث می شود زمانی که کسب و کار خودمان را راه انداختیم، این تفکرات هزینه و فایده باعث شود تصمیمات بسیار موثرتری بگیریم.

 

3- به مسیر یادگیری خود ادامه دهید

در مسیر کارمندی به کارفرمایی به یادگیری و افزایش دانایی خود ادامه دهید. خیلی از جوانان در زمان اتمام درس خود وارد بازار کار می شوند با یادگیری، مطالعه و دوره های آموزشی خداحافظی می کنند. فقط به کار کردن و بدست آوردن ثروت فکر می کنند. این اشتباه بسیار بزرگی است. تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است. اگر شما یک سال یادگیری را متوقف کنید به اندازه چند سال از رقبای خود عقب می افتید.

حتما برای طی کردن مسیر کارمندی به کارفرمایی و راه اندازی کسب و کار خودتان از همین امروز برنامه های آموزشی و یادگیری برای خودتان تعریف کنید. در نتیجه هر سال به یک انسان جدیدتری تبدیل شده باشید که بتوانید در بازار کسب و کار موفق تر باشید.

 

 

نویسنده: محمد امین طیبیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X