راه حل وصول مطالبات فروشندگان دوربین مداربسته بعد از اتمام پروژه

چگونه بعد از اجرای پروژه‌های دوربین مداربسته و سیستم‌های امنیتی بتوانیم مبلغ کالا و خدمات خود را از مشتریان دریافت کنیم؟ یکی از مشکلات فروشندگان دوربین‌های مداربسته وصول مطالبات بعد از انجام پروژه می‌باشد. برای بسیاری از همکاران اتفاق افتاده که دوربین و لوازم جانبی مورد نیاز مشتری را تهیه و نصب کرده اند اما بعد از اتمام کار برای دریافت مبلغ کالا و خدماتی که ارائه کرده اند با مشکل مواجه شده اند. در ادامه به معرفی دو راه حل وصول مطالبات در زمینه دوربین مداربسته می‌پردازیم که با اجرا کردن آن با مشکلات فوق روبرو نخواهید شد.

دو راه حل وصول مطالبات فروشندگان دوربین مداربسته
وصول مطالبات فروشندگان دوربین مداربسته

 

بهانه‌های مختلف مشتریان

ممکن است مشتریان به بهانه‌های مختلف، مثلا چک کردن سیستم اجرا شده و اطمینان از کارکرد درست دوربینهای مداربسته، تسویه صورتحساب را به تعویق بیاندازند. در این مواقع به این دلیل که تامین کالا و خدمات برای فروشندگان دوربین مداربسته هزینه در بر داشته است، عدم وصول به موقع مطالبات برای آنها با ضرر و زیان همراه خواهد بود.

از آنجا که “علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد” بهتر است قبل از انجام کار تمهیداتی بیاندیشیم. که بعد از اتمام پروژه برای دریافت مبلغ کالا و خدمات با مشکل برخورد نکنیم. در این مطلب دو راه حل اساسی ارائه شده است. با رعایت آنها می‌توانید مطالبات خود را بعد از اتمام پروژه به راحتی وصول کنید.

 

راه حل اول وصول مطالبات: جداسازی پیش فاکتورهای کالا و خدمات

بهتر است ابتدا یک پیش فاکتور برای کالاهای مورد نیاز مشتری تهیه کنید. تمام اقلام از جمله دوربین، کابل،لوازم جانبی،….. را در یک پیش فاکتور لیست کنید. توجه داشته باشید که قبل از انجام کار مشتری باید مبلغ این فاکتور را پرداخت کند. به این ترتیب لازم نیست شرکت هزینه ای برای کالا پرداخت کند. بیش از نیمی از مبلغ پروژه همان ابتدا توسط مشتری پرداخته شده است.

پیش فاکتور خدمات را هم جداگانه تهیه کرده و به مشتری ارائه دهید و زمانی را برای دریافت آن بعد از اتمام کار مشخص کنید.

روش وصول مطالبات
روش وصول مطالبات

 

راه حل دوم وصول مطالبات: بستن قرارداد با مشتریان

بسیار مهم است که قبل از انجام کار، قراردای بین فروشنده و خریدار تنظیم شود. در این قرارداد علاوه بر مبلغ کالا و خدمات و مبلغ اجرای پروژه، حتما باید مبلغ ضرر و زیان عدم تسویه به موقع  هم  قید شود. بنابراین  مشتری متعهد می شود که در موعد مقرر صورتحساب را تسویه کند. در غیر این صورت بع ازاء هر روز دیرکرد در پرداخت باید مبلغ مشخصی بابت جریمه بپردازد.

بستن قرارداد با مشتریان
بستن قرارداد با مشتریان

 

امیدواریم با انجام این دو راه حل و روش ، مشکلات شما در زمینه وصول مطالبات حل شده باشد.نویسنده: محمد امین طیبیمنبع: اطلاعات نویسنده

 

6 خصوصیت فروشنده موفق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X