نحوه تنظیم ساعت دستگاه DVR و HVR و NVR

 

برای کنترل و امنیت دفتر کار یا منزل خود سیستم نظارت تصویری اجرا کرده اید و اکنون متوجه مسئله ای شده اید که نیاز به بازبینی تصاویر ضبط شده دارید. اما با چیزی مواجه می‌شوید که انتظار آن را نداشته اید… آن هم تنظیم نبودن ساعت دستگاه DVR یا HVR یا NVR و سرور NTP است!

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته با بهترین قیمت بازار، برای خرید دوربین مدار بسته بیسیم  به فروشگاه اینترنتی کیانام ارتباط مراجعه کنید.

ساعت و تاریخ دستگاه تنظیم نیست!!!

و این یعنی چالشی در پیدا کردن ویدئویی که آن را نیاز دارید. حتی اگر تاریخ را هم درست حدس بزنید تطبیق و تنظیم ساعت دستگاه در زمان وقوع حادثه با واقعیت کار دشواری خواهد بود. در ادامه این مقاله تمامی مشکلات شما در خصوص ساعت دستگاه توضیح داده شده است و لازم به ذکر است که این روش برای تمامی دستگاه های ضبط تصویر یکسان می‌باشد.

دوربین مداربسته مخفی

جلوگیری از عدم نحوه تنظیم ساعت دستگاه DVR و HVR یا NVR     

برای جلوگیری از این نوع سورپرایزهای ناخوشایند کافیست نکاتی که در این مقاله و ویدیو بالا به آن اشاره می‌شود را همیشه و برای همه نوع دستگاهی مد نظر داشته باشید و آن را هنگام تحویل پروژه کنترل کنید.

 

چرا ساعت دستگاه‌های ضبط کننده تنظیم نیست؟ (یک ساعت عقب تر و یا یک ساعت جلوتر می باشد.)

چرا دستگاه‌ها ساعت ۱۲ شب به بعد دچار مشکل شده و دچار اختلاف ساعت زیادی با ساعت فعلی ما می‌شوند؟

 

حالتی که در تنظیم ساعت از آن غافل شده‌اید

تنظیم ساعت و تاریخ از تنظیمات اولیه و ضروری در دستگاه های DVR و HVR و NVR است و احتمالاً این را فراموش نکرده‌اید. پس تاریخ و ساعت را تنظیم می‌کنید و پروژه را تحویل می‌دهید. با این ذهنیت که تمام مراحل به درستی انجام شده است. اما …

اما در شرایطی صدق می‌کند که دستگاه به اینترنت متصل نباشد و تنظیمات ساعت را از NTP دریافت نکند.

برای خرید دوربین مداربسته بی سیم میتوانید از طریق فروشگاه کیانام ارتباط اقدام کنید.

تنظیم ساعت دستگاه DVR و سایر دستگاه‌ها

 

NTP  چیست؟

NTP  اختصار کلمات  Network Time Protocol است. پروتکلی برای همگام سازی ساعت تمام دستگاه‌هایی که در شبکه ی جهانی اینترنت قرار دارند. این پروتکل توسط تایم سرورها (Time Server) اجرا می شود. با تعیین منطقه زمانی که در آن قرار داریم و به کمک این تایم سرورها، ساعت دقیق تنظیم می‌شود.

NTP
NTP در تنظیم ساعت دستگاه DVR و سایر دستگاه‌ها

 

آدرس تایم سرور فیسبوک time.facebook.com

آدرس تایم سرور مایکروسافت time.windows.com

آدرس تایم سرور اتمی ایران ntp.day.ir

 

این‌ها مثال‌هایی از تایم سرور هستند و غیر از این موارد سرورهای دیگری هم وجود دارند. در هر صورت هرکدام از این آدرس‌ها را در قسمت NTP در دستگاه های ضبط کننده  و یا دوربین و کامپیوتر و لپتاپ استفاده کنید، به صورت خودکار ساعت سیستم شما با ساعت جهانی تنطیم می‌شود. فقط کافیست که منطقه زمانی را درست انتخاب کنید. منطقه زمانی ایران نسبت به گرینوچ لندن +3:30  البته برای شش ماه دوم سال است. پس برای شش ماه اول سال باید چکار کنیم؟

می‌توانیم روز تحویل سال به همه‌ی مشتری‌ها سری بزنیم و عید را تبریک بگوییم و بعد منطقه زمانی و تنظیم ساعت دستگاه DVR یا سایر دستگاه‌ها را برایش انجام دهیم. یا به خودشان بگوییم این کار را انجام دهند. و البته آخر شهریور هم باید همین کار را دوباره انجام دهیم.

ولی راه حل ساده تر و حرفه ای‌تری هم وجود دارد و آن استفاده از DST  است.

برای خرید دوربین مداربسته لامپی اسفیورد  میتوانید از لینک خرید دوربین مدار بسته لامپی اقدام کنید . همراه با مشاوره رایگان.


DST  چیست؟

DST  اختصار کلمات Daylight Saving Time  و به معنی صرفه جویی در زمان نور روز و به مفهوم ساعت تابستانی است. از توضیحات بیشتر در این مبحث فاکتور گرفته و به همین حد بسنده می کنیم که فعال کردن این گزینه در دستگاه‌ها به ما در تنظیم ساعت دستگاه DVR کمک می‌کند. فقط نکته ای که باید رعایت شود این است که مشخص کنیم از چه تاریخی این اختلاف ساعت اعمال شود. برای این کار تاریخ شروع را که به عنوان از اول مهر، و تاریخ پایان که آخر اسفند است را به تاریخ میلادی تبدیل کنیم و در دستگاه این موارد را تعیین کنیم.

DTS در تنظیم ساعت دستگاه DVR و سایر دستگاه‌ها
DTS در تنظیم ساعت دستگاه DVR و سایر دستگاه‌ها

 

نتیجه گیری

اگر دستگاه آنلاین است، یعنی در بستر اینترنت قرار گرفته:

  • در تنظیمات دستگاه وارد بخش مربوط به تنظیم ساعت شوید.(این مسیر در دستگاه‌های مختلف تقریباً مشابه هم بوده و پیدا کردن آن سخت نیست)
  • گزینه ی NTP را در دستگاه فعال کنید.
  • تنظیمات مربوط به DST را طبق توضیحات گفته شده در بالا و همینطور ویدئو اعمال کنید.
  • با دلی آرام و خیالی آسوده دستگاه را ترک کنید.

 

نکته: قبل از هر چیز برای تنظیم ساعت دستگاه DVR ، بخصوص در مورد دستگاه‌هایی که آنلاین نیستند، چک کنید باتری ساعت، که یک باتری سکه‌ای است سالم باشد و سرجای خود قرار داشته باشد.

 

امیدواریم با دیدن این مقاله و ویدیو آموزشی تمامی مشکلات شما در خصوص ساعت دستگاه برطرف شده باشد. موفق باشید…

نویسنده: یونس محبیمنبع: اطلاعات نویسنده

عدم شناسایی هارد به دلیل شرایط اقلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X