معرفی تبدیل POE و نحوه عملکرد آن در دوربین­ مداربسته

POE مخفف کلمه Power Over Ethernet می‌باشد که وظیفه انتقال برق به کابل‌های شبکه را دارد. این عملیات از اهمیت بالایی در پروژه های تحت شبکه یا IP برخوردار است. در این مطلب به صورت کامل و تخصصی به معرفی مبدل یا تبدیل POE و عملکرد آن می‌پردازیم. پس از دیدن این مقاله و ویدیو به سطح توانایی خواهید رسید که در پروژه­‌های نصب دوربین مداربسته از سوئیچ POE استفاده کنید.

معرفی مبدل POE
معرفی تبدیل POE

 

معرفی کاربرد تبدیل POE

تبدیل POE فقط در پروژه دوربین مداربسته IP کاربرد دارد، افرادی که قبلا با دوربین ip کار کرده اند به این موضوع واقف هستند که یکی از مشکلات این پروژه‌ها تامین برق پاور و در نتیجه رساندن برق به دوربین است. از جمله مشکلات پروژه سیستم مداربسته در دسترس نبودن برق یا عدم نزدیکی برق به دوربین است. اگر برای رفع این مشکل بخواهند از کابل برق جدا استفاده کنند شامل هزینه زیادی خواهد شد و پروژه به صرفه نخواهد بود.

از آنجایی که در بازار رقابت بسیار وجود دارد و صرفه جویی در هزینه نکته بسیار مهمی است، استفاده از poe یکی از ابتکاراتی است که می­‌توان استفاده کرد و در هزینه­‌ها صرفه جویی کرد.

 

تبدیل poe چیست ؟

قبل از تعریف و معرفی تبدیل poe یک نکته‌ی مهم و قابل ذکر وجود دارد. در کابل­‌های شبکه 4 زوج سیم به هم تابیده شده وجود دارد. برای ارسال و دریافت اطلاعات تنها از دو زوج کابل شبکه استفاده می­‌شود و دو زوج دیگر بدون استفاده می­‌ماند. پس به صورت کلی دو زوج سیم وجود دارند که استفاده نشده‌­اند.

مبدل poe کمک می­‌کند که از دو زوج سیمی که در کابل شبکه بلااستفاده مانده‌­اند، استفاده شود. در ادامه به نحوه عملکرد و معرفی مبدل poe پرداخته می­‌شود.

تبدیل POE
تبدیل POE چیست

 

نحوه عملکرد سوئیچ poe به چه صورت است؟

در جهت معرفی تبدیل POE این تکنولوژی از دو قسمت تشکیل شده است. یکی در ابتدای مسیر کابل شبکه و دیگری در انتهای کابل شبکه متصل می‌شوند. در ابتدای مسیر کابل قسمت اول تبدیل poe متصل می­‌شود که برق 12 ولت از یک سر آن وارد و با استفاده از یک ماژول ترکیب کننده با کابل شبکه ترکیب می­‌کند. برق 12 ولت خارج شده از  مبدل در کنار کابل سیگنال اطلاعات روی دو زوج بلااستفاده در کابل شبکه قرار می­‌گیرد.

پس با استفاده از تبدیل POE ، یک زوج سیم داخل کابل شبکه مثبت پاور و یک زوج دیگر بخش منفی پاور خواهند بود. در طول مسیر کابل­‌کشی همواره داخل کابل شبکه حرکت می­‌کنند.

سوئیچ POE
معرفی تبدیل POE

در انتهای مسیر کابل شبکه که در کنار دوربین قرار می­‌گیرد باید قسمت دوم تبدیل poe مورد استفاده قرار گیرد. قسمت دوم تبدیل، برعکس قسمت اول، کابل برق را از شبکه جدا می­‌کند و برای اتصال به دوربین آماده می­‌کند. این بخش از مبدل poe، با استفاده از یک ماژول جداکننده، کابل­‌های مربوط به ارسال و دریافت اطلاعات و کابل­‌های مثبت و منفی پاور را از هم جدا می‌­کند. در نزدیک دوربین دو سوکت یکی برای شبکه و دیگری برای تغذیه دوربین مداربسته وجود دارد.

با انجام این کار به این نتیجه می‌رسیم که با استفاده از سوئیچ poe ، از منابع موجود به صورت بهینه استفاده شده است.

 

مشکلات استفاده از مبدل poe :

یک مساله‌­ای که مطرح است این است که به دلیل سطح مقطعی که در زوج­‌های کابل شبکه وجود دارد، در مسافت‌­های طولانی مشکل افت ولتاژ را خواهید داشت. این مشکل فقط برای تغذیه‌­ای که در مسیر کابل شبکه عبور می­‌کند، وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مشکلاتی که تبدیل poe می‌تواند به وجود آورد می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

بررسی معایب و مشکلات POE

برای اینکه بتوان در مسافت‌­های طولانی هم از مزیت­‌های poe استفاده کرد، تبدیل­‌هایی ساخته شده‌­اند که در بازار با نام تبدیل 24 ولت شناخته شده‌­اند.

 

نحوه عملکرد poe با ولتاژ 24 ولت :

وقتی در فواصل طولانی دچار افت ولتاژ می­‌شوید می‌­توانید از مبدل 24ولت POE استفاده کنید. به این صورت که در ابتدای مسیر به جای ولتاژ 12 ولت، تا سقف 24 ولت به ورودی کابل می­‌توان ولتاژ داد. برای مثال این کار را می‌­توان با استفاده از پاور صنعتی انجام داد. می­‌توان با توجه به افت ولتاژی که محاسبه یا پیش بینی کرده‌­اید، ولتاژ را در ابتدای مسیر بالا ببرید.

در انتهای مسیر قبل از اینکه تغدیه دوربین جدا شود و با دوربین متصل شود، یک مدار وظیفه تنظیم ولتاژ خروجی آن را دارد که در نهایت خروجی 12 ولت را روی سوکت پاور خواهید داشت.

 

امیدواریم با مشاهده این مقاله و ویدیو، تمامی ابهامات شما در زمینه معرفی تبدیل POE و عملکرد آن حل شده باشد. موفق باشید…

نویسنده: امیر رستمیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X