نرم افزار VMS چیست؟

VMS یا وی ام اس ، مخفف video management system به معنای سیستم مدیریت فیلم است. آموزش نرم افزار VMS دوربین مداربسته به شما این امکان را می­‌دهد که تمامی تصاویر سیستم دوربین مداربسته خود را در هر جایی به صورت آنلاین بتوانید در سیستم کامپیوتر خود مشاهده کنید. در این مقاله و ویدیو قصد داریم بصورت تخصصی به آموزش نرم افزار VMS بپردازیم. وی ام اس همانند نرم افزار CMS ، یک برنامه مدیریت ویدئو مخصوص سیستم­‌های نظارت تصویری است که برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده است.

تولیدکننده­‌های دستگاه­‌های ضبط تصاویر هر کدام برنامه خاص خود را طراحی می‌­کنند. VMS و CMS ، هر کدام یک سری از دستگاه‌های ضبط کننده با برند خاصی را پشتیبانی می­‌کنند و از نظر ظاهری تفاوت­‌هایی دارند اما عملکرد هر دو مشابه یکدیگرند و کارکرد یکسانی دارند.

آموزش نرم افزار VMS

 

از قابلیت‌­های نرم افزار VMS انتقال تصویر می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده تصاویر زنده تمام سیستم دوربین مداربسته
  • ضبط تصاویر دوربین­‌های مداربسته در هارد دستگاه ضبط کننده
  • مشاهده تصاویر ضبط شده در هارد دستگاه ضبط کننده
  • دسترسی به تنظیمات دستگاه ضبط کننده
  • اضافه کردن چندین دستگاه ضبط کننده روی VMS

 

نحوه عملکرد به چه صورت است؟

برای انتقال تصویر بر روی سیستم کامپیوتر از این برنامه استفاده می­‌شود. نرم افزار VMS ، در واقع یک دستگاه ضبط ­کننده مجازی است. در این برنامه می­‌توانید یک دستگاه ضبط کننده تصویر را به صورت مجازی داشته باشید. در نتیجه تصاویر ویدئوها را به صورت زنده یا ضبط شده مشاهده کنید. این برنامه امکان افزودن چندین دستگاه ضبط­ کننده تصویر و چندین دوربین را به شما می­‌دهد.

قابلیت‌­های نرم افزار انتقال تصویر
نحوه عملکرد برنامه انتقال تصویر

 

چگونه با نرم افزار VMS کار کنیم؟

جهت استفاده از “وی ام اس” ابتدا باید انتقال تصویر VMS را روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید و آن را اجرا کنید. برای ورود به برنامه نیاز به user و password است که user همانند دستگاه­‌ها و دوربین­‌ها، admin و رمز پیش­فرض آن 123456 می­‌باشد. برای امنیت بیشتر سیستم، این برنامه به شما این امکان را می­‌دهد که می­‌توانید بعد از ورود به VMS رمز آن را تغییر دهید.

 

چگونه دستگاه را اضافه کنیم؟

برای اینکه یک دستگاه ضبط کننده تصویر را روی نرم افزار VMS اضافه کنید، به چند روش می­‌توان این کار را انجام داد. اگر در شبکه محلی دستگاه باشید می‌توانید با جستجو کردن، دستگاه و اطلاعات آن را پیدا کنید. اما اگر در شبکه محلی دستگاه نباشید باید اطلاعات دستگاه را به صورت دستی وارد نمایید.

در حالتی که بخواهید یک دستگاه از راه دور را روی VMS اضافه کنید نیز به دو روش می­‌توانید این کار را انجام دهید. یک روش از طریق IP static و دیگری با ID cloud می­‌توان تصویر دستگاه را بر روی برنامه داشت.

اضافه کردن دوربین مداربسته به دستگاه NVR

چگونه تصاویر ضبط شده دستگاه را روی VMS ببینیم؟

برای مشاهده تصاویر ضبط شده همانند دستگاه باید به قسمت playback رجوع کرده و با جستجوی ویدئوها می‌­توانید ویدئو مربوط به روز و ساعت مشخص مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

دیدن تصاویر ضبط شده وی ام اس
دیدن تصاویر ضبط شده وی ام اس

 

امیدواریم با مشاهده این مقاله و ویدیو ابهامات شما در زمینه نرم افزار VMS برطرف شده باشد. منتظر قسمت های بعدی و تخصصی‌تر از این آموزش باشید. موفق باشید…نویسنده: یونس محبیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X