دوربین مداربسته بیسیم چیست ؟

دوربین‌ مداربسته بیسیم یا بی‌سیم، از نوع دوربین‌هایی هستند که تصویر و صدا را از طریق باند رادیویی به گیرنده منتقل می‌کنند. این دوربین‌ها به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند که انواع مختلفی از جمله دوربین‌های مداربسته بیسیم با حافظه داخلی (رم خور)، دوربین‌های مداربسته بیسیم چرخشی و غیره  در بازار وجود دارد. استفاده از دوربین‌های بی‌سیم دارای مزایای زیادی نسبت به دوربین‌های با سیم است.

یکی از مهمترین مزایای دوربین‌های مداربسته بی‌سیم این است که کمتر در معرض خطر های احتمالی  قرار می‌گیرند و این باعث افزایش امنیت محیط می‌شود. همچنین، نصب و راه‌اندازی آن‌ها بسیار آسانتر است که منجر به کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری می‌شود.

در کیانام ارتباط، ما به بررسی دقیق‌تر دوربین‌های مداربسته بی‌سیم پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را از طریق مقاله ما دریافت کنید.

فروشگاه دوربین مداربسته کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته به صورت حضوری و آنلاین

 

 

 

 

تامین برق دوربین مداربسته بیسیم

دوربین بیسیم برای کار مداوم به انرژی زیادی نیاز دارد. این دوربین‌ها می توانند از یکی از دو منبع اصلی تغذیه استفاده کنند:

  1. استفاده از کابل: دوربین مداربسته وای فای مثل مدل های سیمی از شبکه اصلی تغذیه می‌کنند، البته اطلاعات را بدون استفاده از سیم منتقل میکنند.
  2. استفاده از انرژی باتری: استفاده از باتری دوربین wifi را کاملا بی نیاز از کابل می‌کند. دوربین‌های مجهز به باتری برای مکان‌هایی که دسترسی به برق ندارند ایده آل است البته برای ادامه کارکرد باید مرتبا باتری‌ها را تعویض شود.

هزینه کمتر در دوربین های بی سیم

دوربین مداربسته وای فای به دلیل هزینه‌ی نصب کم تر(عدم نیاز به اجرای کابل‌ها و هارد دیسک گران قیمت ویدئو) و قابلیت نصب انعطاف پذیر آن، در بین مصرف کنندگان امنیتی مدرن بسیار محبوب هستند. دوربین های بیسیم را می توان در مکان هایی نصب کرد که قبلاً در دسترس دوربین‌های سیمی استاندارد نبودند.دوربین های wifi علاوه بر سهولت استفاده و  دسترسی، به کاربران این امکان را می‌دهد که از اینترنت بی سیم باند پهن استفاده کنند تا جریان ویدیویی بی سیم را از طریق اینترنت فراهم کند.

انواع دوربین مداربسته بیسیم چیست

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم به دو نوع آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند، و هر یک از این دو دسته از تکنولوژی‌های متفاوتی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند.

 

دوربین مداربسته بیسیم چیست
دوربین مداربسته بیسیم چیست

دوربین بیسیم آنالوگ

انتقال بی سیم آنالوگ، انتقال سیگنال‌های صوتی و تصویری با استفاده از فرکانس‌های رادیویی است. به طور معمول، بی سیم آنالوگ دارای برد انتقال حدود 300 فوت (91 متر) در فضای باز است. دیوارها، درها و مبلمان این دامنه را کاهش می‌دهد. بی سیم آنالوگ در سه فرکانس 900 مگاهرتز، 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز یافت می‌شود.

در حال حاضر، اکثر دوربین مداربسته بی سیم با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می‌کنند. بیشتر روترهای خانگی، تلفن های بی سیم، کنترل کننده های بازی ویدیویی و مایکروویو با فرکانس 2.4 گیگاهرتز کار می‌کنند.
 دوربین‌های آنالوگ از یک سیگنال آنالوگ برای انتقال تصویر و صدا استفاده می‌کنند. این نوع دوربین‌ها به کیفیت تصویر محدودتری دست می‌دهند و معمولاً برای کاربردهای پایه‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، این دوربین‌ها به تجهیزات ضبط خود جهت ذخیره تصاویر و صدا نیاز دارند.

 

برای خرید دوربین مدار بسته بیسیم میتوانید سفارش خود را در فروشگاه کیانام ارتباط  ثبت کنید .

 

 

مزایا

  • مقرون به صرفه: هزینه دوربین‌های تکی کم است
  • سیگنال را می‌توان توسط هر گیرنده‌ای برداشت کرد. شما می‌توانید چندین گیرنده در مکان‌های مختلف داشته باشید تا شبکه نظارت بی سیم خود را ایجاد کنید.

معایب

  • در معرض تداخل سایر دستگاه‌های خانگی مانند مایکروویو، تلفن های بی سیم، کنترل کننده‌های بازی ویدیویی و روترها است.
  • نشانگر قدرت سیگنال وجود ندارد: هیچ هشدار بصری (مانند میله های تلفن همراه) که قدرت سیگنال شما را نشان می‌دهد وجود ندارد.
  • مستعد رهگیری: چون بی سیم آنالوگ از یک فرکانس ثابت استفاده می‌کند، امکان گرفتن سیگنال‌ها توسط گیرنده‌های دیگر وجود دارد.

دوربین بیسیم دیجیتال

دوربین مداربسته بیسیم دیجیتال انتقال سیگنال‌های آنالوگ صوتی و تصویری است که به عنوان بسته‌های دیجیتال از طریق فرکانس‌های رادیویی با پهنای باند بالا رمزگذاری می‌شوند.

اما دوربین‌های دیجیتال بی‌سیم از سیگنال دیجیتال برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند که تصویر با کیفیت بالا و صدای واضح‌تری ارائه می‌دهند. این نوع دوربین‌ها معمولاً از فناوری‌های پیشرفته‌تری برخوردار هستند و امکاناتی همچون ذخیره‌سازی داخلی یا اتصال به شبکه‌های اینترنتی را دارا می‌باشند.

دوربین مداربسته بیسیم چیست
دوربین مداربسته بیسیم چیست

از آنجایی که از سیگنال دیجیتال استفاده می‌کنند، معمولاً به عنوان دوربین‌های بی‌سیم با کیفیت تر و پیشرفته‌تر شناخته می‌شوند.

مزایا

  • دامنه انتقال گسترده – معمولاً نزدیک به 150 متر برای فرستنده‌های معمولی و کیلومترها برای فرستنده‌ها و گیرنده‌های رادیویی (فضای باز، دید واضح)
  • فیلم و صوت با کیفیت و رزولوشن بالا
  • ارتباط دو طرفه
  • سیگنال دیجیتال به این معنی است که شما می‌توانید دستورات و عملکردهایی مانند روشن و خاموش کردن چراغ ها را منتقل کنید.
  • می توانید چندین گیرنده را به یک دستگاه ضبط مانند NVR امنیتی متصل کنید.

بنابراین، تفاوت اصلی بین دوربین‌های مداربسته بی‌سیم آنالوگ و دیجیتال در نحوه انتقال اطلاعات و کیفیت تصویر و صدا است. همچنین، دوربین‌های دیجیتال معمولاً با امکانات بیشتری همراه هستند که از آنها بهره‌برداری آسان‌تری را ممکن می‌سازد.

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته با بهترین قیمت بازار، برای خرید دوربین مداربسته بی سیم به فروشگاه اینترنتی کیانام ارتباط مراجعه کنید.

 

ویژگی های دوربین مداربسته بیسیم چیست

امروزه دوربین‌های مداربسته بیسیم قابلیت‌های زیادی دارند. این دستگاه‌ها قادرند تا تصاویر و ویدیوهایی را با وضوح بالا ضبط کنند و همچنین دارای ویژگی بسیار مهمی مانند دید در شب رنگی، ضبط تصاویر و صدا به صورت همزمان هستند. بعضی از دوربین‌های بیسیم قابلیت مکالمه دو طرفه دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا با فردی که در دوربین تحت نظارت شماست، ارتباط برقرار کنید.
در ضمن، این دوربین‌ها معمولاً قابلیت تشخیص حرکت و صدا را دارند و می‌توانند هر حرکت مشکوک را ضبط کنند و پیام هشدار را به شما ارسال کنند. برخی مدل‌های پیشرفته‌تر از فناوری یادگیری ماشینی نیز استفاده می‌کنند، که به دوربین‌ها امکان می‌دهد تا وظایفی همچون شناسایی اشخاص یا بسته‌ها را به طور خودکار انجام دهند.
با توجه به این ویژگی‌های گوناگون، دوربین‌های مداربسته بیسیم به شما امکان می‌دهند تا منزل یا محیط کاری خود را به خوبی نظارت کرده و امنیت را افزایش دهید.

کاربردهای دوربین مداربسته بیسیم چیست
کاربردهای دوربین مداربسته بیسیم چیست

 

 
کاربردهای دوربین مداربسته بیسیم چیست
 

سیستم‌های امنیتی خانگی

دوربین مداربسته بیسیم در بازار مصرف روز به روز محبوب‌تر می‌شود. این یک روش مقرون به صرفه برای نصب یک سیستم نظارت جامع در یک خانه یا محل کار با قیمت اغلب ارزان‌تر است. دوربین بی سیم برای افرادی که خانه یا آپارتمان اجاره می‌کنند نیز ایده آل است. از آنجا که نیازی به اجرای کابل‌های ویدئو از طریق دیوارها یا سقف‌ها نیست (از دوربین‌ها گرفته تا گیرنده یا دستگاه ضبط) برای نصب امنیت بی سیم نیازی به تأیید صاحبخانه نیست.

دوربین‌های انبار

دوربین مداربسته بیسیم همچنین برای نظارت بر انبار و یا ساختمانی دیگر از ساختمان اصلی بسیار مفید هستند. زیرا می توان سیگنال‌های بی سیم را از ساختمانی به ساختمان دیگر ارسال کرد که در آنجا امکان راه اندازی سیم به دلیل جاده‌ها یا سایر موانع وجود ندارد. یکی از کاربردهای معمول این موارد، تماشای حیوانات در انبار از خانه ای است که در همان ملک واقع شده است.

برای اجرای قانون

دوربین مداربسته بیسیم همچنین توسط دستگاه‌های اجرای قانون برای جلوگیری از جرایم استفاده می‌شود. دوربین‌ها می توانند در بسیاری از مکان‌های از راه دور نصب شوند و داده‌های ویدئویی از طریق شبکه بی سیم دولتی انتقال می‌یابد.

دامنه بی سیم

دوربین مداربسته بیسیم ، هنگامی که بین دوربین‌ها و گیرنده دید واضحی وجود داشته باشد، بهترین عملکرد را دارند. اگر دوربین بی سیم دیجیتال در فضای باز و دارای زاویه دید واضحی هستند، معمولاً دامنه آن‌ها بین 250 تا 450 فوت است. اگر در داخل خانه قرار داشته باشد، می توان دامنه آن را به 100 تا 150 فوت محدود کرد.

دیواره‌های مکعبی، دیوار خشک، شیشه و پنجره‌ها به طور کلی قدرت سیگنال بی سیم را کاهش نمی‌دهند. آجر، کف بتونی و دیوارها قدرت سیگنال را کاهش می‌دهند. درختانی که در چشم دید دوربین بی سیم و گیرنده قرار دارند نیز ممکن است بر قدرت سیگنال تأثیر بگذارند.

دامنه سیگنال همچنین به وجود سیگنال‌های رقیب با استفاده از همان فرکانس بستگی دارد، به عنوان مثال، سیگنال‌های دریافت شده از تلفن‌های بی سیم یا روترها ممکن است بر قدرت سیگنال تأثیر بگذارند. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است تصویر دوربین‌ها منجمد شود، یا متلاشی شود. به طور معمول، راه حل قفل کردن کانالی است که روتر بی‌سیم روی آن کار می‌کند.

 

 

سخن پایانی :
در این مقاله به دوربین مداربسته بیسیم چیست پرداختیم. دوربین‌های مداربسته بی‌سیم، دستگاه‌های حیاتی برای نظارت و امنیت محیط‌های مختلف هستند. این دوربین‌ها به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند. دوربین‌های دیجیتال به واسطه کیفیت تصویر بالا، امکان ذخیره‌سازی داخلی، و امکانات پیشرفته از جمله بهترین انتخاب برای مانیتورینگ و افزایش امنیت محیط‌های مختلف می‌باشند.
از این رو، انتخاب میان دوربین‌های مداربسته بی‌سیم اسفیورذ دیجیتال به‌منظور بهبود امنیت و نظارت اجزای مهمی از این فناوری را شکل می‌دهد.

برای خرید دوربین های مدار بسته بیسیم میتوانید به فروشگاه کیانام ارتباط که یکی از معتبر ترین برند ایرانی در عرضه کننده دوربین های مدار بسته بیسم اسفیورد در بازار است سر بزنید و قبل از خرید میتوانید از مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب این فروشگاه بهره مند شوید.

 

 


لینک کوتاه مقاله: tinyurl.com/2p9yprms

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X