رفع مشکل نصب پلاگین دوربین مداربسته

این مطلب برای افرادی مفید واقع می­‌شود که می­‌خواهند یک دوربین یا یک دستگاه ضبط کننده تصویر NVR یا DVR را از طریق وب در لپتاپ یا کامپیوتر ببینند. در هنگام اتصال دوربین یا دستگاه به لپ تاب از طریق اینترنت اکسپلورر معمولا با خطا و مشکل نصب پلاگین دوربین مداربسته مواجه می‌­شوید. در این مطلب تمام مشکل های نصب پلاگین دوربین مطرح و راه حل آن­‌ها گفته می­‌شود.فروشگاه دوربین مداربسته کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته بیسیم به صورت حضوری و آنلاین

پلاگین چیست؟

پلاگین‌­ها یا ActivX مکمل­‌هایی برای مشاهده و دسترسی به تنظیمات دوربین­‌های تحت شبکه توسط مرورگر اینترنت اکسپلورر هستند. در هنگام اتصال دوربین پیغامی مبنی بر نصب پلاگین روی صفحه مشاهده می­‌کنید. در برخی مواقع با اجازه دادن به آن و زدن دکمه Allow بدون مشکل، پلاگین نصب می‌­شود و شما می‌­توانید تصویر دوربین مورد نظر خود را ببینید.

اما در این مطلب مشکل نصب پلاگین دوربین مورد بررسی قرار می­‌گیرد که این کار به راحتی صورت نپذیرد و مساله مشکل ساز باشد و همچنان با پیغام خطا مواجه باشید.

مشکل پلاگین دوربین
مشکل پلاگین دوربین

 

بررسی خطا و مشکل نصب پلاگین دوربین مداربسته:

برای اینکه پلاگین های دوربین یا دستگاه روی اینترنت اکسپلورر نصب شوند، باید به مرورگر اینترنت اکسپلورر اجازه دانلود و نصب پلاگین را بدهید. چون ماکروسافت به صورت پیش فرض به دلیل مسائل امنیتی اجازه نصب هر نوع مکمل یا ActivX یا پلاگینی را نمی­‌دهد. چون ممکن است فایل مورد نظر حاوی ویروس یا برنامه های مخرب باشد.

وقتی که از منبع یا سورس خود مطمئن هستید باید به اینترنت اکسپلورر مجوز دانلود را بدهید. همچنین باید تعیین کنید که از چه منبعی فایل را دانلود کند.

 

تنظیمات اینترنت اکسپلورر جهت نصب پلاگین:

برای بازکردن دسترسی‌های اینترنت اکسپلورر جهت نصب پلاگین دوربین باید مراحل زیر را انجام دهید:

در مرورگر اینترنت اکسپلورر ابتدا باید وارد تنظیمات آن شوید و گزینه Internet Options را کلیک کنید. آیکون تنظیمات اینترنت اکسپلورر در بالای صفحه به صورت یک چرخ دنده است.

بعد از ورود به Internet Options، وارد سربرگ security شوید. در این سربرگ تنظیمات سه بخش Internet، Local Intranet و Trusted Sites را باید انجام دهید.

تنظیمات مربوط به دو مورد اول دقیقا مشابه یکدیگرند. برای انجام تنظیمات مربوط به هر کدام از آن‌­ها ابتدا آن را انتخاب و روی گزینه Custom Level کلیک کنید تا پنجره موبوط به آن باز شود.

نصب پلاگین دوربین
مشکل نصب پلاگین دوربین

 

در پنجره جدید باز شده، به دنبال گزینه‌های Download Signed ActiveX controls و Download Unsigned ActiveX controls باشید و آن را فعال (Enable) کنید.

مشکل پلاگین
مشکل نصب پلاگین دوربین

 

پس از آن باید تنظیمات مورد سوم یعنی Trusted Sites را انجام دهید. در این بخش باید آدرس سایت یا دوربین را وارد کنید. زمانی که آدرس سایت را در این بخش وارد می­‌کنید، مرورگر سعی می­‌کند که پلاگین را از این سایت دانلود کند. همچنین زمانی که شما آدرس دوربین را وارد می­‌کنید سعی در دانلود پلاگین از دوربین خواهد داشت.

 

پیدا کردن آدرس سایت نصب پلاگین دوربین:

زمانی که در هنگام اتصال دوربین به لپتاب با مشکل نصب پلاگین دوربین مداربسته مواجه می‌­شوید و روی گزینه دانلود کلیک می‌­کنید، سایت دیگری باز می‌شود. در این پیج، آدرس دوربین یا آدرس یک وب سایت نوشته شده است که باید آن را در بخش Trusted sited وارد کنید.

 

تنظیمات مربوط به Sited:

برای این کار روی گزینه Trusted کلیک کرده و پنجره دیگری باز می­‌شود. در باکس کوچکتر موجود در آن پنجره باید آدرسی که از قبل کپی کرده­‌اید را جایگذاری کنید. سپس با زدن دکمه Add آدرس را در باکس بزرگتر مشاهده می‌­کنید.

تذکر:

قبل از بستن این پنجره چک باکس پایین صفحه را غیر فعال کنید.

مشکل نصب پلاگین
مشکل پلاگین دوربین

 

با زدن دکمه ok تنظیمات ذخیره می­‌شوند. بعد از انجام تنظیمات باید دوباره صفحه دوربین را تازه سازی یا Refresh کنید. در این مرحله می­‌توانید پلاگین را دانلود و نصب کنید. در نهایت برای مشاهده تصویر دوربین پس از نصب پلاگین دوربین باید مرورگر اینترنت اکسپلورر را بسته و دوباره باز کنید.

اگر تمام این مراحل انجام شد و باز هم خطا و مشکل نصب پلاگین دوربین مداربسته را مشاهده کردید، باید لایه‌­های امنیتی سیستم را غیر فعال کنید تا مشکل رفع شود.

لایه­‌های امنیتی ممکن است فایروال خود ویندوز باشد یا برنامه‌ای مثل آنتی ویروس که آن کار را انجام دهد. در این موراد باید موقتا آن ها را غیر فعال یا Disable کنید.نویسنده: یونس محبیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X