آشنایی با انواع بردها و پردازنده فولهان FULLHAN:

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در کیفیت دوربین مداربسته، چیپ پردازنده مورد استفاده در برد دوربین می‌باشد. بنابراین علاوه بر کیفیت رزولوشن تصویر که به پردازنده وابسته می‌باشد، نوع پردازنده نیز حائز اهمیت می‌باشد. بعد از پردازندههای NextChip، برد و پردازنده فولهان FULLHAN یکی از برترین پردازنده‌ها در سیستم‌های نطارت تصویر و دوربین‌های مداربسته می باشند.

برد و پردازنده فولهان
پردازنده فولهان

تاریخچه پردازنده فولهان (FULLHAN):

کمپانی پردازنده فولهان (FULLHAN) یکی از شرکت‌های سازنده بردهای دوربین مداربسته می‌باشد. اگر به تاریخچه این کمپانی بنگرید خواهید دید که این کمپانی در آوریل سال 2004 تاسیس شد. از ابتدا تمرکز آن روی سیستم‌های نظارت تصویری بود و در کل در پی رقابت با برترین شرکت‌های سازنده تراشه و چیپ برای برد دوربین مداربسته می‌باشد.

Fullhan پس از تلاش برای تامین محصولات با کارایی بالا و مقرون به صرفه، به موفقت چشمگیری دست یافت. همچنین این کمپانی با دیگر تولیدکنندگان تجهیزات سیستم‌های دوربین مداربسته در سراسر جهان همکاری نزدیکی دارد.

تاریخچه پردازنده
تاریخچه پردازنده فولهان

امروزه کمپانی فولهان یک کشور مستقر در شانگهای چین است که بیشتر در زمینه طراحی، تحقیق و توسعه تراشه‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت در زمینه طراحی و توسعه سیستم نظارت تصویری و امنیتی، الکترونیک خودرو، تراشه‌های سخت‌افزاری هوشمند، ارائه تراشه با کارایی بالا و همچنین ارائه فناوری طراحی و توسعه IC و سایر خدمات فنی متخصص می‌باشد.

ترکیب پردازنده فولهان و سنسورهای تصویر مختلف در برد دوربین مداربسته Fullhan:

از آنجایی که کمپانی Fullhan چیپ‌های قوی تولید می‌کنند، منطقی است که در بردهای دوربین مداربسته با سنسور تصویرهای خوب ترکیب شود. از جمله سنسورهای تصویر خوب می‌توان به سنسور تصویر سونی SONY و بعد از آن OmniVision اشاره کرد. برای مثال چند نمونه Fullhan که در آن از پردازنده (CPU) فولهان Fullhan با سنسورهای تصویر مختلف استفاده شده است، ذکر خواهد شد.

مثال اول:

بردهای دوربین مداربسته AHD که با نام F3826-V1 در بازار موجود می‌باشد از پردازنده فولهان سری FH8538M استفاده شده است. در این بردها از یک سنسور بسیار عالی سونی به نام سنسور تصویر IMX326 استفاده شده است. در تصویر زیر، پشت و روی آن را مشاهده می‌کنید.

ترکیب این پردازنده فولهان با این سنسور تصویر که برد F3826 را ساخته است، این برد را دارای ویژگی فنی منحصر به فرد خود کرده است. برد F3826 برد 5 مگاپیکسل برای استفاده در دوربین AHD می باشد.

مثال دوم:

مورد بعدی که یکی از بهترین بردهای سری دو مگاپیکسل Fullhan می‌باشد، برد Fullhan F3623-V1 است. در این برد از پردازه فولهان V30 استفاده شده است. همچنین برای ساخت این برد از بهترین سنسور یعنی سنسور تصویر سونی IMX 323 استفاده شده است.

نحوه نام گذاری بردهای Fullhan:

نحوه نامگذاری بردهای Fullhan به این صورت می‌باشد که از ترکیب نام پردازنده فولهان و سنسور تصویر مورد استفاده در آن ساخته شده است. اگر دقت کرده باشید، نام بردهای فولهان با حرف F که نشانگر نماد FULLHAN می باشد، شروع شده است. بعد از آن یک عدد 4 رقمی مثلا فلان است. دو رقم اول از قسمتی از اسم پردازنده‌ها مورد استفاده در آن برد و دو رقم دوم قسمتی از نام سنسور تصویر می‌باشد. برای مثال بردی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید برد F3622-V1 می باشد.

همان طور که پیش تر گفته شد حرف اول FULLHAN در اسم تمام بردهای آن به کار رفته است. دو رقم بعد که در این مثال 36 می‌باشد، دو رقم آخر اسم پردازنده Fullhan مورد استفاده در برد می‌باشد. در این از پردازنده فولهان FH8536 استفاده شده است. دو رقم دوم در اسم این برد که در این مورد خاص 22 می باشد، دو رقم آخر سنسور تصویر مورد استفاده در آن است. سنسور مورد استفاده در این برد سنسور خود کمپانی است که با نام F22 شناخته می‌شود.

امیدواریم با خواندن این مقاله ابهامات شما در مورد این تکنولوژی برطرف شده باشد. موفق باشید…

نویسنده: زهرا حسن شاهیمنبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X