• آذر 9, 1399


.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

سیستم‌ سازی کسب و کار چیست؟

سیستم سازی کسب و کار یعنی تمام فعالیت‌هایی که برای خودکارسازی کسب‌و‌کار صورت می‌گیرد تا با کمترین نظارت و دخالت مدیر مجموعه، اکثر کارها به‌خوبی انجام شود. سیستم‌ سازی به مدیر کمک می‌کند وابستگی مجموعه را به خود کاهش دهد. این امر باعث می‌شود زمانی که مدیر مجموعه در شرکت نیست همه کارها به‌خوبی پیش برود.

سیستم سازی کسب و کار، راهکاری برای افزایش درآمد با کمترین فعالیت می‌باشد. این روش باعث میشود که کارها بصورت موثرتر، کارآمدتر و با سازگاری بیشتر با محیط انجام شوند.

 

دلیل کلیدی برای پرداختن به سیستم‌ سازی

چگونه چندین ماه در فروشگاه یا شرکت خود حضور نداشته باشید و همه فرایند‌ها مطابق روال‌های تعریف شده انجام شود؟ برای اینکه بدون حضور شما کسب‌و‌کارتان بدون کوچک ترین آسیبی به روال عادی خود و با قدرت پیش رود باید کسب و کار خودتان را سیستم سازی کنید!

سیستم سازی کسب و کار
دلیل کلیدی استفاده از این روش

 

تعریف علمی سیستم سازی

سیستم سازی یعنی مکتوب و خودکار کردن تمام فرایندهایی که در کسب و کار شما انجام می‌شود.

 

فرایند چیست؟

فرایند یعنی همان روال‌های عادی که برای انجام هر کاری دارید. در پایین به چند نمونه فرایند اشاره کرده‌ایم:

  • فاکتورهایی که برای مشتری صادر می‌کنید
  • چگونه قیمت گذاری می‌کنید
  • انجام کارهای روزانه کارمندان
  • و…

برای اینکه شما یک کسب و کار سیستم سازی شده داشته باشید تمام فرایندهای ریز و درشت موجود در مجموعه را مکتوب کنید. همچنین پرسنل را موظف کنید که کارها را دقیقا مطابق با فرایندهای مکتوب پیش ببرند.

وقتی فرایندهای مکتوب داشته باشید ، دیگر دغدغه اینکه اگر در محیط کار نباشید چه اتفاقی خواهد افتاد را ندارید. چون تمام کارها مکتوب شده و پرسنل مطابق با روال‌های مکتوب پیش خواهند رفت.

 

ضرورت استفاده از سیستم سازی کسب و کار

اگر خدمات پس از فروش برای 5 مشتری دارید، این امر بسیار ساده خواهد بود و یک کارمند خوب به ‌راحتی می‌تواند به این ۵ نفر خدمات خوبی را ارائه دهد. اگر شرکت شما بیش از 500 مشتری و مراجعه کننده داشته باشد! دیگر این امر غیرممکن خواهد بود که فقط با کارمند خوب کار را پیش ببرید. شما به سیستم سازی مکتوبی نیاز دارید که بتوانید به چند هزار نفر خدمات بدهید.

 

نتیجه گیری

اگر همین الان به این روش طلایی نپردازید، مجموعه شما قابلیت رشد بی‌نهایت را نخواهد داشت و پس از مدتی متوقف خواهید شد! اگر به کسب و کارمان مثل یک سیستم نگاه کنیم شاید بتوانیم با ایجاد تغییراتی، باعث رشد آن شویم. با این روش شما می توانید به طور پیوسته درآمد داشته باشید بدون آنکه فعالیت فیزیکی زیادی انجام دهید.

امیدواریم از همین امروز برنامه ریزی و شروع به سیستم سازی کسب و کارشتمی ر خود کنید که یک مجموعه سیستمی داشته باشید که بدون دغدغه به سفرهای خود بپردازید و نگران کسب‌و‌کار خود نباشید. موفق باشید…

نویسنده: محمد امین طیبیمنبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X