• آذر 22, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

راحت ترین شیوه‌ی افزایش فروش و مشتری، حفظ و مراقبت از مشتری است. یک کسب و کار عادی در هر سال تقریبا ۲۰ درصد از مشتریان خود را فقط به علت عدم مراقبت و رسیدگی به مشتری از دست می‌دهد. در برخی از شرکت ها این از دست دادن تا ۸۰ درصد هم میرسد. ریزش مشتریان، در هر دو اندازه‌ که ذکر شد، ضررها و هزینه هایی را همراه خواهد داشت. در این مقاله و ویدیو 3 تکنیک را به شما معرفی می‌کنیم که با سرمایه کم یا در بعضی مواقع بدون هزینه قابل انجام هستند.

حفظ و مراقبت از مشتری
حفظ مشتری

پشت هر یک از تکنیک‌های ذکر شده در این مقاله و ویدیو فعالیت های ظریف و دقیقی وجود دارد که وقتی از آن استفاده کنید نرخ حفظ و مراقبت از مشتری در مجموعه شما به طور چشم گیری افزایش پیدا می‌کند، و می‌توانید منتظر نتایج خوبی از آن بر روی کارتان باشید.

تکنیک اول مراقبت از مشتری: در تماس باشید

از همه راه های ارتباطی استفاده کنید و با مشتریان خود در ارتباط باشید. شاید فکر کنید این کار مانع از رسیدگی به بقیه فعالیت های فروش شما شود! اما اگر 5 دقیقه برای مشتری خود وقت بگذارید و با ایشان صحبت کنید، آن را بیمه کردید.

در تماس باشید
در تماس باشید

تکنیک دوم مراقبت از مشتری: ارائه ارزش

تنها هدف از صحبت با مشتریانتان نباید احوال پرسی باشد! باید یک سری مطالب را از قبل آماده کرده باشید و به مشتری خود ارائه دهید. این مطالب میتواند شامل مقاله، خبر یا حتی یک پیشنهاد جدید در رابطه با محصولی که قبلا از شما خریداری کرده اند.

تکنیک سوم: ایجاد آگاهی

طبق تکنیک سوم مراقبت از مشتری، از مشتری خود بخواهید اگر رقیبان شما به سراقشان رفتند حتما به شما اطلاع دهند! این درخواست را زمانی میتوانید از مشتری بخواهید که توانسته باشید ارتباط خیلی خوبی با مشتری برقرار کرده باشید.

برای مشتریان تازه وارد و مشتریان ویژه خود تعدادی تخفیف ویژه در نظر بگیرید. مثل تخفیف در خرید بعدی .

مراقبت از مشتری

امیدواریم از امروز ایسن سه تکنیک حفظ و مراقبت از مشتری را اجرا کنید و شاهد افزایش فروش و مشتری مجموعه خود باشید. موفق باشید…

نویسنده: زهرا سجادیمنبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X