• دی 2, 1399

سه نکته برای سرعت بخشیدن به تعمیر دوربین مداربسته

در این مقاله درباره سه نکته صحبت خواهد شد که رعایت این نکات باعث می‌شود شما با سرعت بسیار زیاد و وقت خیلی کم به تعمیر یک دوربین مداربسته بپردازید.

 

نکته اول: بایگانی اطلاعات تعمیرات دوربین مداربسته و استفاده از آن در مواقع لازم

افرادی که به تازگی وارد عرصه تعمیرات دوربین مداربسته شده اند، برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات دوربین مداربسته، می‌توانند از تکنیک یادداشت برداری و بایگانی آن کمک بگیرند. اگر شما هنوز به تعمیر دوربین مداربسته مسلط نیستید، برای هر مرود تعمیراتی که به آن برمی‌خورید، باید یادداشت برداری کنید. که بعدا در آینده اگر مشکلی مشابه با این مساله داشتید به آن مراجعه فرمایید.

در این صورت اگر موردی مشابه موارد قبلی بربخورید، دیگر نیاز به تست دوباره و یافتن راه حل برای آن نخواهید بود. تنها کافی است که از مطالعه ای بر یادداشت ها و بایگانی اطلاعاتی خود داشته باشید. بدین صورت شما در وقت خود صرفه جویی کرده و به تعمیر دوربین مداربسته سرعت می‌بخشید. پس یادداشت برداری یکی از اصول سرعت بخشیدن به تعمیر دوربین مداربسته خواهد شد.

بایگانی اطلاعات تعمیرات دوربین مداربسته
بایگانی اطلاعات تعمیرات دوربین مداربسته

 

نکته دوم:  استفاده از کابل تست برای تست سلامت کابل و برد معیوب

یکی از روش‌هایی که به سرعت بخشیدن به تعمیر دوربین مداربسته به شما کمک خواهد کرد استفاده از کابل تست می‌باشد. کابل تست به شما کمک می‌کند که بتوانید بفهمید که مشکل خرابی دوربین‌ها از کابل است یا برد. اگر شما چندین نوع کابل تست برای خود تهیه کنید و آن ها را آماده داشته باشید، به راحتی می‌­توانید به تعمیر دوربین مدرابسته خود سرعت ببخشید.

کابل تست در چه مواقعی کاربرد دارد؟ وقتی که شما دوربینی معیوب را باز کردید و علائم خرابی در هیچ کجای آن مشاهده نمی‌کنید. حالا نمی‌دانید که مشکل از کجا نشأت می‌گیرد. در این موارد، کابل تستی که از قبل تهیه کردید را مورد استفاده قرا می‌دهید. برد دوربین‌ها را به جای اتصال به کابل دوربین‌ها، به این کابل تست متصل می‌کنید. اگر دوربین‌ها راه اندازی شدند که مطمئن می‌شوید که کابل خراب است و اقدام به تعویض آن می‌کنید.

 

نکته سوم: استفاده از پاور ساپلای به جای منبع تغذیه ساده برای تست

پاور ساپلای، دستگاهی است که می‌توان از آن به عنوان مبع تغذیه استفاده کرد. استفاده از پاور ساپلای به جای منبع تغذیه ساده این امکان به شما که بتوانید جریانی که دوبین‌های شما می‌کشد را مشاهده و حتی تنظیم کنید. اینکه شما بتوانید جریان مصرفی دوربین را ببینید، برای سرعت بخشیدن به تعمیر دوربین مداربسته کمک خواهد کرد.

سوالی که در اینجا مطرح است این است که اگر جریان مصرفی دوربین را ببینید چه تاثیری بر تسریع یا سرعت بخشیدن به تعمیر دوربین مداربسته دارد؟

اگر شما تعمیرکار حرفه‌ای یا حتی مبتدی در زمینه سیستم مداربسته باشید، پاسخ کاملا واضح است. از طریق مشاهده جریان مصرفی توسط دوربین‌ها، شما قادر خواهید بود که بفهمید مشکل از چه چیزی می‌تواند باش. سپس مستقیما به سراغ رفع آن بروید. اگر دوربینی وجود داشته باشد که خراب باشد و تصویر نداشته باشد، به محض اینکه ولتاژ ورودی به آن وارد شود، جریان مصرفی آن چند حالت می‌تواند داشته باشد.

 

  1. حالت اول: جریان صفر

وقتی که دوربین‌ها کلا جریان نکشند و جریان مصرفی آن‌ها صفر باشد، بدین معناست که ولتاژ به مدار اصلی دوربین‌ها نمی رسد. که این مورد خود، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از آنجایی که ولتاژ ورودی از طریق کابل به مدار می‌رسد، اولین دلیل آن ممکن است خرابی کابل باشد. پس اولین مرحله تست کابل می‌باشد. پس از آن باید برد اصلی مورد تست قرار گیرد.

پس استفاده از پاور ساپلای و مشاهده جریان صفر در این مورد باعث می‌شود که از اول سراغ برد اصلی نروید و ابتدا کابل را چک کنید. اگر مشکل از کابل باشد و شما اول برد را چک کنید، وقت بسیار زیاد از شما گرفته می‌شود. پس این کار باعث سرعت بخشیدن به تعمیر دوربین مداربسته شما خواهد شد.

وقتی که دوربین‌ها کلا جریان نکشند
وقتی که دوربین‌ها کلا جریان نکشند

 

  1. حالت دوم: جریان عادی

وقتی مدار، جریان عادی داشته باشد اما تصویر نداشته باشید. این بدین معناست که اولا کابل مشکلی ندارد و انتقال ولتاژ به خوبی صورت پذیرفته است. پس به هیچ عنوان وقت خود را صرف چک کردن و تست کابل نخواهید گذاشت. این کار به سرعت بخشیدن به تعمیر دوربین مداربسته شما کمک خواهد کرد. دومین موردی که میتوان حدس زد که احتمالا هیچ قطعه ای از برد مدار خرابی فیزیکی نداشته است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر دوربین‌ها تصویر ندارد و کایل و قطعات روی برد مشکلی ندارند، پس نداشتن تصویر چه می‌تواند باشد؟ پاسخ این نوع سوال را می­‌توانید در دوره های آموزش تعمیر دوربین مداربسته بیابید. برای دریافت کامل دوره‌های آموزشی تعمیرات دوربین مداربسته به لینک زیر مراجعه فرمایید.

دوره غیرحضوری آموزش تعمیرات دوربین مداربسته

  1. حالت سوم: جریان بسیار بالا:

اگر به محض اتصال ولتاژ به دوربین‌ها، شاهد جریان کشی بسیار بالای دوربین‌ها بودید، اولا که هرچه سریع تر دوربین‌ها را از منبع تغذیه جدا کنید. دومین کاری که باید انجام دهید چک کردن اتصالات می‌باشد. برای مثال باید چک کنید که آیا کابل دوربین‌ها دچار لختی نشده باشد. اگر از کابل اطمینان حاصل کردید، باید برد اصلی را چک کنید. همانطور که قبلا گفته شد، پاور ساپلای در تعمیر دوربین مداربسته، این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید جریان مصرفی توسط دوربین‌ها را کنترل کنید.

در این مرحله برای چک کردن مدار و همچنین برای پیدا کردن مشکل که ببینید مشکل از کدام قطعه الکترونیکی روی برد است. باید جریان مصرفی توسط دوربین‌ها را محدود کنید و سپس برد را چک کنید. در این مدارد ابتدا باید قطعات الکترونیک حفاظتی را تست کنید. شرح کامل تست هر نوع قطعه الکترونیکی در دوربین مداربسته در فصل سوم دوره تعمیر دوربین مداربسته مورد بررسی قرار گرفته است. برای دریافت دوره تعمیر تخصصی دوربین مداربسته می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

دوره حضوری آموزش تعمیرات دوربین مداربسته

نویسنده: امیر رستمیمنبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X