• دی 6, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

در این مقاله در مورد دو عامل رایج صورتی و مات شدن تصویر دوربین مداربسته می‌پردازیم. داشتن اطلاعاتی درباره تعمیرات دوربین مداربسته می‌تواند برای شما فرصت‌هایی ایجاد کند از جمله:

  1. شما می‌توانید به مشتری خود سریع‌تر خدمات رسانی کنید .
  2. تعمیرات دوربین مداربسته را در همان محل پروژه انجام دهید. با این کار در رفت و آمد صرفه جویی کنید.
  3. از واحدهای تعمیراتی که به شما بد قولی کردند جدا و مستقل شوید.
  4. از همه مهم تر این امکان را به شما می‌دهد که شناختی بهتر از دوربین‌ها و سخت افزارهای آن داشه باشید. فروشنده نتواند جنس نامرغوب را به عنوان جنس اصل و عالی به شما بفروشد.

حال که با اهمیت داشتن علم تعمیرات آشنا شدیم در اینجا می‌خواهیم به دو نکته مهم در رابطه با تعمیرات دوربین مداربسته بپردازیم.

تعمیرات دوربین مداربسته

 

تعمیرات دو مشکل رایج در دوربین مداربسته:

حال می خواهیم دو مشکل رایجی که در دوربین‌های مداربسته به وجود می آید را مطرح کنیم.

  1. صورتی شدن تصویر دوربین:

نکته اولی که در تعمیرات دوربین مداربسته می‌پردازیم در رابطه با هنگامی می‌باشد که رنگ تصویر تغییر کرده است. برای مثال ممکن است که رنگ تصویر به رنگ صورتی یا بنفش درآمده باشد. یا تم رنگی زرد پیدا کرده باشند و یا حتی رنگ‌های تصویر غیر واقعی باشند. برای مثال در تصویر دوربین‌ها ممکن می‌باشد رنگ پیراهن سرمه ای شخصی را به رنگ مشکی نشان داده شود.

صورتی شدن تصویر
صورتی شدن تصویر دوربین

این ایراد به علت خراب شدن IRCUT اتفاق می افتد. در این حال ممکن می‌باشد که مشتری شما را به فروختن دوربین‌های با کیفیت پایین متهم کند.

حال اگر شما مقدار کمی با تعمیرات دوربین مداربسته آشنا باشید می‌توانید این مشکل را در کمترین زمان و به راحتی حل کنید. حتی می‌توانید دوربین‌ها را در محل نصب تعمیر کنید. اگر شما در جعبه ابزار خود یک آی آر کات به همراه داشته باشید، می‌توانید در همان مکان دوربین نصب شده را پایین آورده و آی آر کات را عوض کنید. به همین راحتی، شما با تعویض یک IRCUT در محل نصب، دوربین‌ها را تعمیر و مشتری را راضی کردید.

 

  1. مات شدن تصویر دوربین:

نکته دوم در رابطه با تعمیرات دوربین مداربسته مربوط به مواقعی است که کیفیت تصویر پایین می‌آید و دیگر کیفیت سابق را ندارد. این اتفاق ممکن است بعد از یک سال و یا حتی بعد از شش ماه اتفاق بیافتد. هنگامی که مورد را بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که دوربین‌ها در فضای باز نصب بوده و مدت زیادی در زیر نور آفتاب قرار داشته است. در این هنگام باید به خراب شدن لنز شک کنید.

مات شدن تصویر
مات شدن تصویر دوربین

اگر در جعبه ابزارتان لنز به همراه داشته باشید می‌توانید بدون استفاده از ابزار خاصی و تنها با استفاده از پیچ گوشتی دوربین‌ها را باز کنید و لنز دوربین را تعویض کنید. تنها مقداری تجربه لازم است تا بدانید که لنز را در چه شرایطی و در بهترین وضعیت تنظیم کنید.

 

دو باور غلط در رابطه با تعمیرات دوربین مداربسته:

1- گاهی مواقع ممکن است به شما القا کنند که تعمیرکار شدن کار تخصصی و سختی است و هر کسی نمی‌تواند تعمیرکار خوبی شود. اگر شما تا به حال چند پروژه ی موفق دوربین مدار بسته اجرا کردید و با مولتی‌متر و نحوه‌ی کار با آن آشنا هستید و یا با هویه سرو کار داشتید و با ولتاژ و جریان و تعدادی از قطعات الکترونیکی مهم آشنا هستید، پس شما هم می‌توانید یک تعمیرکار خوب شوید.

 

2- یک باور غلط دیگر در رابطه با تعمیرات دوربین مداربسته این است که تصور می‌کنند که ارزش وقت گذاشتن ندارد. بیش‌تر مواقع ظاهر جریان مسائل مالی را پیگیری می‌کند اما در باطن تعمیرات دوربین مداربسته اعتباری می‌باشد که در دادن خدمات پس از فروش به دست می‌آورید. وقت و زمانی که برای خدمات پس از فروش صرف می‌کنید و با تعمیرکارهای دیگر و بد قولی‌های آن ها درگیر نمی‌شوید می تواند شما را به سودآوری برساند.

نویسنده: امیر رستمیمنبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X