• دی 7, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

هر چه مجموعه و فروشگاه خود را به خوبی اداره و مدیریت کنید، باز هم مشکلاتی ممکن است به وجود آید که باعث ایجاد مشتری شاکی شود، با رعایت این 5 شیوه تبدیل مشتریان شاکی به راضی به خوبی خواهید توانست این مشکل بزرگ را مدیریت کنید.

با توجه به اینکه شما تنها عرضه کننده کالا یا خدمات مورد نظر در منطقه نیستید، مشتریان به راحتی با بروز هرگونه نارضایی به سمت مورد دوم خواهند رفت. این حالت ریسک بالا و خطرناکی را برای مجموعه شما خواهد داشت و باعث ضرر جبران ناپذیری خواهد شد. مدیران کسب و کار نیاز به یک استراتژی کارآمد و دقیق دارند.

5 شیوه تبدیل مشتریان شاکی به راضی

قطعا در گذشته مشتری‌های ناراحت و راضی داشتید و الان هم خواهید داشت. در این مقاله نکاتی را خواهیم گفت تا بتوانید مشتری‌های خود را راضی کنید.

تبدیل مشتریان شاکی به راضی
5 شیوه طلایی و کارآمد

مرحله اول: شنیدن فعال

در سکوت تمام بدون اینکه ناراحت یا عصبانی شوید، اجازه دهید مشتری شکایت خود را بصورت کامل به شما بگویند.

مرحله دوم در تبدیل مشتریان شاکی به راضی: تکرار آگاهانه

در این مرحله همه مواردی که مشتری روی آن ها شکایت داشته را تکرار میکنیم تا این حس را منتقل کنیم که شکایت ایشان را متوجه شده ایم.

مرحله سوم: همدلی

باید احساس مشتری را در آن لحظه در قالب یک عبارت به ایشان بگویید. مثلا: میفهمم که وقتت تلف شده

همدلی

مرحله چهارم: پیشنهاد راه حل

یکی از مراحل تبدیل مشتریان شاکی به راضی، پیشنهاد راه حل می‌باشد. برای مشکلاتی که بوجود آمده راه حل هایی را ارائه دهید. مثلا تعویض ، مرجوع یا خدمات رایگان به شما بدهم. البته این پیشنهادها باید قابل انجام برای مجموعه باشد.

مرحله پنجم: پیگیری

پیشنهاد دادیم و مشتری قبول کرده و کار ایشان انجام شده است. 48 ساعت بعد با مشتری تماس بگیرید که از برطرف شدن مشکل ایشاد اطمینان حاصل کنید. اینگونه این حس را به مشتری منتقل می‌کنید که در مقابل آن مسئول هستید.

امیدواریم از امروز این 5 مرحله تبدیل مشتریان شاکی به راضی را در ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید، همراه با مراقبت از مشتری، مشتریانی خوشحال داشته باشید.

نویسنده: زهرا سجادیمنبع: اطلاعات نویسنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X