• دی 24, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

در مدیریت رفتار با کارمند خیلی از مدیر ها همیشه گله و شکایت دارند که به نیرو و پرسنل صفری که به مدت 3 الی 1 سال آموزش می دهند ، زمانی که کار را به طور کامل بعد از چند وقت یاد می گیرند شغل را رها کرده و خودشان با مشتریان ما ارتباط برقرار می کنند و یک شغل مشابه با کسب و کار خودمان ایجاد می کنند.

همچنین با ارتباط با آن ها و با پیشنهاد خدمات و کالا با هزینه کمتر مشتریان را به سمت خودشان می کشانند و می گویند که از من خرید کنید.

از این رو مدیر ها همیشه می گویند ما نمی توانیم نیروی خوب استخدام کنیم ، چون که نیرو ، کار را یاد گرفته و مشتریان ما را به سمت خود می کشد.

با رعایت سه نکته بسیار مهم در رفتار با پرسنل می توانید کاری کنید که به جای اینکه کارمندانتان رقیب شما شوند ، شریک شما شوند.

 

3 نکته مهم در مدیریت رفتار با کارمند :

 

در کسب و کارتان به دنبال ساختن شخصی نباشید که دست راستتان باشد

خیلی از کار فرماها زمانی که نیرویی توانمند را استخدام می کنند و می بینند این فرد پتانسیل آن را دارد که حجم زیادی از مسئولیت ها را بپذیرد ، بسیاری از مسئولیت های خود را به او می دهند و به اصطلاح یک دستِ راست یا یک فرد کپی از خود می سازند که اگر این فرد در مجموعه نباشد کار مجموعه درست انجام نمی شود و لنگ می ماند.

پس از امروز به دنبال واگذار کردن صد در صد مسئولیت های خود به یک نفرِ دوم یا کارمند نباشید.

شما به عنوان مدیر مجموعه در رفتار با پرسنل ، باید مسئولیت های کلیدی کارتان را خودتان انجام دهید و مسئولیت های جانبی دیگر را به کارمندان و پرسنل خود واگذار کنید.

 

صد در صد یک واحد کار را به یک پرسنل واگذار نکنید

کار های زیادی مانند عملیات های خرید ، عملیات های فروش ، عملیات های انبار ، حسابداری و غیره در مجموعه شما انجام می شود.

اگر می خواهید پرسنل شما به رقیبتان تبدیل نشود 100 واحد یک کار را به یک نفر نسپارید.

پرسنلی که بخش فروش ، خرید و حسابداری را خودش انجام دهد و این چرخه را خودش اداره کند دیگر دلیلی ندارد که برای شما کار انجام دهد ، چون صفر تا صد آن کار را می داند و می تواند مشابه این کار را برای خودش انجام دهد.

شما باید یک واحد کار را به سه بخش 33 درصدی و یا پنج قسمت 20 درصدی تقسیم کنید و به چند نفر از پرسنل واگذار کنید.

که وقتی این پرسنل از شما جدا می شوند و از پیش شما می روند ، روی یک قسمت از کار به خوبی تسلط داشته باشند ، نه این که صد در صد کار ا بلد باشند و به رقیب شما تبدیل شوند.

 

یک نیرو به صورت دائمی آموزش ببیند

یک مدیر باید بتواند در مدیریت رفتار با کارمند کاری کند که نیرو آن 20 درصد یا 30 درصد کارش را به نحو احسنت انجام دهد تا آن نیرو تبدیل به یک پرسنل فوق العاده برای شما و کسب و کارتان شود.

نیروهایی که برای شما کار می کنند افرادی هستند که پتانسیل رشد را دارند و نمی خواهند تا ابد کارمند شما بمانند.

آن ها افرادی هستند که به دنبال سکوهای بالاتر و خواستار رشد و ترقی هستند و دنبال به راه انداختن کسب و کار و درآمد خود هستند.

 

با این افراد باید چکار کنیم؟

این افراد قطعا می خواهند کسب و کار خودشان را داشته باشند. یک مدیر باید آنقدر توانا باشد و مجموعه اش به حدی پتانسیل رشد را داشته باشد که وقتی که با چنین کارمندی که نقطه اوج شکوفاییش است و می خواهد کسب و کار خودش را راه بیاندازد ، روبه رو می شود ، آن کارمند را در بخشی از کسب و کار خود شریک کند.

نه اینکه باعث شود آن نیرو کسب و کار شما را کپی کند و رقیب شما بشود.

 

رفتار با پرسنل

باید در نظر داشته باشیم رفتار با پرسنل تاثیرات بسیار زیادی در کارایی آن ها دارد. در زیر به بررسی برخی رفتار های لازم با پرسنل میپردازیم :

  • در مواقع لازم برخورد هایی جدی و در مواردی یار و همراه نیروی کار باشد تا آن نیرو از شغل خود در مجموعه خسته و دلسرد نشود.
  • همچنین با در نظر گرفتن امتیازاتی به نیروی کار خود انگیزه دهد. هنگام صحبت کردن با کارمندان خود به حرف های آن ها توجه کنید.
  • سعی کنید در انجام کار ها و ایده های خود از کارمندا خود مشورت بگیرید ، این کار باعث دلگرمی و انجام بهتر کار ها توسط کارمندان می شود.
  • سعی کنید وقتی با کارمندان خود صحبت می کنید صدایتان افت نکند و تا پایان صحبت ها کیفیت صدایتان حفظ شود.

 

در مدیریت رفتار با کارمند یکی از مواردی که بیش از حد پیش می آید کار نکردن نیروی کار می باشد.

تقریبا تمای مدیر های خوب حداقل یک بار با چنین مشکلی مواجه شده اند که یک کارمند در کار های خود کوتاهی کرده و یا کار را به صورت ناقص و بدون کیفیت انجام می دهند.

  • در این مواقع اولین کاری که باید انجام دهید این است که مستند سازی کنید.

یعنی اینکه یک مدت به صورت مداوم مواردی که باعث این اختلال در کار های آن کارمند می شود را یاداشت کنید و به کارمند خود یک گزارش دهید و از او بخواهید این موارد را اصلاح کند.

  • برای سریعتر رفع شدن این مشکلات می توانید با وعده ترقی شغل و افزایش حقوق به کارمند خود انگیزه دهید.

 

در این مقاله توضیح دادیم ک مدیریت رفتار با کارمند باید چگونه باشد و همینطور یک مدیر باید از انعطاف پذیری لازم برخوردار باشد تا بتواند نیرو های خود را برای مدتی طولانی حفظ کند.

اما هر چقدر هم سعی کنیم رفتار مطلوبی با نیروی کار خود داشته باشیم در بعضی موارد به صورت جدی نیاز به برخورد و تذکر به کارمند است.

جهت مشاهده ویدیو های بیشتر در زمینه نیروی انسانی ، فروش تلفنی و همچنین فروش و بازاریابی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X