• بهمن 15, 1399

 

چند نکته در رابطه با نصب دوربین مداربسته در آسانسور

در این ویدئو به بررسی چند نکته ی مهم در رابطه با نصب دوربین مداربسته در آسانسور می پردازیم. با توجه به اینکه اتاق آسانسورها دارای فضای محدود هستند ، برای نصب دوربین‌های مداربسته در آنها باید به چند نکته توجه کرد.

دوربین مداربسته در آسانسور

شکل ظاهری دوربین

اولین نکته ای که برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور باید به آن توجه کرد شکل ظاهری دوربین‌ها است. دوربین‌های دام ، مینی دام و مثلثی به دلیل چثه کوچک تری که دارند و همچنین نوع اتصال ، نمونه‌های مناسب تری برای استفاده در اتاق آسانسورها می‌باشند.

 

استفاده از لنز واید در نصب دوربین مداربسته آسانسور

یکی از مشکلات نصب، زاویه دید محدود است. به دلیل فضای کوچک این اتاقک ها لنز های معمولی نمی توانند زاویه دید مناسبی از فضای آسانسور ارائه کنند در نتیجه استفاده از لنز های واید ضروری می باشد. لنز هایی با فاصله ی کانونی کمتر از 3 میلی متر در دسته بندی واید قرار می گیرند و می‌توانند تصویر کامل تری از اتاق آسانسورها ارائه کنند.

 

دوربین مداربسته با تکنولوژی WDR

با توجه به اینکه در اتاق آسانسورها از لامپ‌های مختلف و منابع نوری متعدد استفاده می‌شود ، نصب دوربین در آسانسور می‌تواند تحت تاثیر این عوامل قرار گرفته و نتیجه ی مورد نظر را به ما ندهد. استفاده از دوربین‌هایی با قابلیت WDR می تواند این مشکل را حل کند.

 

محل نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد محل نصب دوربین مداربسته در آسانسور می‌باشد. بهترین مکان برای نصب این دوربین‌ها روبه روی درب آسانسورها و در گوشه می‌باشد. همچنین اگر در کابین از آینه استفاده شده باشد بهتر است که دوربین‌های شما رو به روی آینه نصب شود تا نکته کوری نداشته باشید.

نصب دوربین در آسانسور

اتصال دوربین به دستگاه ضبط

برای اتصال دوربین‌های خود به دستگاه ضبط تصویر ، می‌توانید از هر دو حالت کابل و بی سیم استفاده کنید. در صورت بحره بردن از سیستم کابلی، حتما از تراول کابل آسانسور استفاده شود و در صورت بحره بردن از سیستم بی سیم از فرستند و گیرنده درون کابین استفاده کنید.

 

نویسنده: آرمین شناور
منبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X