• بهمن 20, 1399

 نحوه ی نصب دوربین در آسانسور :

یکی از نقطه‌های مهم در هر ساختمان, کنترل و دیدن افراد از طریق آسانسور است. بیشترین تردد در هر ساختمانی از طریق آسانسور است و وقتی اتفاقی رخ میدهد اولین مکانی که بهترین دید را دارد دوربین آسانسور می‌باشد.به دلیل کوچک بودن فضای داخلی کابین، باید چند نکته بسیار مهم را در انتخاب بهترین دوربین برای آسانسور را در نظر بگیریم که در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

 

1-نحوه اتصال دوربین مداربسته به دستگاه ضبط

با توجه به در حال حرکت بودن کابین، سخت ترین بخش نصب دوربین در آسانسور، اتصال دوربین به دستگاه می‌باشد که ما چند مورد اتصال را به شما آموزش می‌دهیم:

بحره گیری از کابل کراس آسانسور

در صورت موجود بودن از دو سیم خالی در کابل کراس استفاده می‌شود، ریسک نویز در این روش خیلی زیاد است.

 

کشیدن کابل متصل به کابل کراس

کابل تصویر دوربین آسانسور به کابل کراس با بست زیپی وصل می‌شود. در این روش بخاطر متحرک بودن آساسنسور، کابل‌ها دچار فرسودگی و قطعی می‌شوند.

 

کابل رها شده زیر اتاقک آسانسور

کابل تصویر دوربین آسانسور را می‌توان از کنار اتاقک به زیر آن متصل کرد و بقیه کابل را در زیر آن گذاشت و با پایین رفتن کابین، کابل اضافی در کف جمع می شود و فشار کمتری به کابل در روش فوق می‌آید، اما احتمال قطع شدن کابل بسیار بالا می‌باشد.

 

اتصال بی سیم

این روش یکی از بهترین روش‌های اتصال دوربین‌ها به دستگاه ضبط است که با استفاده از آنتن‌های بی سیم یا روترهای وایرلس که یکی در زیر کابین و دیگری در کف چاله نصب می‌گردد استفاده نمود.

 

2- از چه دوربین هایی برای کابین آسانسور استفاده کنیم

از نظر ظاهر بهتر است از دوربین‌هایی استفاده کنیم که دسترسی افراد به آن کمتر باشد و از شکل ظاهری زیبا برخوردار باشند، شما می‌توانید از دوربین‌های زیر در این محیط استفاده کنید:

دوربین‌های مثلثی

این دوربین ها از بهترین مدل‌های انتخابی برای محیط آسانسور می‌باشند ولی این مدل دوربین‌ها در ایران کمیاب هستند.

 

دوربین‌های مینی دام (Dome) دوربین‌های دام

بخاطر کمیاب بودن دوربین‌های مثلثی، امروزه از دوربین‌های دام یا مینی دام استفاده می‌کنند که آسیب پذیری آن‌ها کمتر و متناسب برای فضای داخلی می‌باشد.

 

3- استفاده از دوربین‌های لنز واید

بخاطر کوچک بودن فضای داخلی آسانسور نیاز هست که حتما از دوربین‌های واید (دید وسیع) استفاده کنید. یعنی دوربین انتخابی ما باید دارای لنزهایی کمتر از 3.6 میلیمتری باشند تا زاویه دید بیشتری را پوشش دهند. با این روش به تمامی قسمت های کابین دسترسی خواهید داشت.

 

4- استفاده از تکنولوژی WDR

نکته بسیار مهم دیگری که در دوربین آسانسور باید در نظر بگیرید به دلیل استفاده لامپ های مختلف در کابین باید دوربین‌های انتخابی ما دارای تکنولوژی WDR باشند تا تصویر واضحی را به ما بدهند. این تکنولوژی به گونه ای عمل می کند که در تابش نورهای مختلف کیفیت تصویر را حفظ می کند و بهترین تصویر را ارائه می دهد.

 

5- بهترین مکان نصب دوربین در کابین آسانسور

شما می‌توانید دوربین را در هر کجای آسانسور نصب کنید. اما بهترین مکان، روبروی درب ورودی و در زاویه کناری کابین می‌باشد. اما اگر در داخل کابین، آینه نصب شده باشد بهتر است که دوربین را روبروی آینه قرار دهید تا تمام محیط را بدون نقطه کور به شما نشان دهد.

 

6- استفاده از میکروفون

در بسیاری از مواقع علاوه بر اهمیت داشتن تصویر دوربین آسانسور، داشتن صدا هم بسیار تاثیرگذار در وقایع پیش آمده می‌باشد. شما می‌توانید از دوربین‌هایی استفاده کنید که دارای میکروفن داخلی هستند تا در مواقع وقوع اتفاق، گره گشای کار شما باشند.

 

نویسنده: آرمین شناور
منبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X