• بهمن 19, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

در این مقاله که توسط کارشناسان CCTVGRAM برای شما عزیزان تهیه کرده است به بررسی و آموزش نصب میکروفون در دوربین های آی پی می پردازیم.

 

میکروفون را چگونه به دوربین های آی پی وصل کنیم؟

وسایل مورد نیاز برای انجام این کار:

  • یک عدد NVR
  • کابل شبکه سوکت خورده
  • دو عدد آداپتور 12 ولت 2 آمپر

توجه داشته باشید که جنس یکی از آداپتور ها حتما باید بسیار خوب باشد ، زیرا می خواهیم تغذیه میکروفون را از این آداپتور بگیریم و اگر جنس آن خوب نباشد ، باعث ایجاد نویز می شود وصدایی که باید بشنویم را نخواهیم شنید)

  • 1 عدد میکروفون با فیش AV
  • 1 عدد میکروفون با فیش BNC
  • چند عدد رابط
  • 1 عدد دوربین آی پی با فیش ورودی صدا

دوربینی که در تصویر می بینید صدا را ساپورت نمی کند و باید توجه داشته باشید میکروفون به دوربین های آی پی قابل نصب می باشد که یک فیش دیگری داشته باشند تا بتوانیم میکروفون را به آن وصل کنیم.

 

مراحل نصب اتصال میکروفون به دوربین IP

روش کار بسیار سادست. برای این کار باید یکی از فیش های میکروفون را با رابطه مورد نظر به یکی از فیش های دوربین وصل کنیم.

از یک تبدیل BNC به AV استفاده می کنیم. همان طور که مشاهده می کنید هنوز هم یک رابط AV به AV دیگر لازم داریم تا به طور کامل متصل شود.

همان طور که مشاهده می کنید الان کابل میکروفون به دوربین وصل شده است. حال وقت آن رسیده است که برق ها را وصل کنیم.

آداپتور خوبی را که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم به میکروفون وصل می کنیم و کابل دیگر را هم به دوربین وصل می کنیم و در آخر خود دوربین را به NVR متصل میکنیم.

توجه داشته باشید در اتصال میکروفون به دوربین IP اگر فیش میکروفون مطابق تصویر باشد دیگر نیازی به رابط نیست و مستقیم وصل می شود.

با این شرایط قاعدتا باید صدا را داشته باشیم. به این ترتیب که صدا از طریق میکروفون به دیتا تبدیل شده و به داخل دوربین رفته و در آخر دوربین آن را با کابل به دستگاه انتقال داده است.

اما در بعضی از شرایط با رعایت تمام نکات باز هم صدا نخواهیم داشت، حتی اگر ایکون اسپیکر توی NVR را هم کلیک کنیم باز صدا نداریم. در این حالت دیگر نیاز به تنظیمات نرم افزاری داریم.

اگر تمام مراحل را انجام دادید و همچنان صدا نداشتید دیگر به تنظیمات خود دوربین مربوط است. تنظیمات دوربین های آی پی باید از طریق لپ تاپ انجام شود.

ما این تنظیمات را در دوره های تخصصی نصب دوربین آی پی به دانشجوها آموزش داده ایم.

در ادامه مقاله ” نصب میکروفون در دوربین های آی پی” به بررسی دوربین های آی پی ، دستگاه NVR و کابل BNC میپردازیم.

 

دوربین های تحت شبکه یا IP

دوربین پروتکل اینترنت ، که معمولاً به آن دوربین IP گفته می شود، یک دوربین فیلمبرداری دیجیتال است که داده ها را از طریق شبکه یا اینترنت انتقال می دهد و دریافت می کند.

برخلاف وب کم معمولی ، این یک واحد مستقل با آدرس IP خاص خود است که برای انتقال تصاویر به چیزی بیشتر از اتصال به شبکه احتیاج ندارد.

دوربین های IP می توانند خود داده های تصویری و صوتی را ضبط و پردازش کنند. آن ها این کار را با استفاده از کابل اترنت یا بی سیم از طریق شبکه WiFi موجود انجام می دهند.

 

دستگاه NVR

NVR مخفف Network Video Recorder است.

هر دو سیستم دی وی آر و ان وی آر عملکرد یکسانی دارند. آن ها فیلم های ویدیویی را ضبط می کنند. اما در نحوه ضبط فیلم متفاوت هستند.

دستگاه ان وی آر تمامی وظایف دستگاه دی وی آر را در سیستم های مداربسته شبکه انجام می دهد.

اگر در حال نصب سیستم دوربین امنیتی خود هستید ، یک سیستم NVR را انتخاب کنید. سیستم های NVR به فناوری پیشرفته تر و جدیدتری متکی هستند و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهند.

این سیستم ها با دوربین های تحت شبکه یا IP کار می کنند.

دستگاه NVR ان وی آر

 

وظایف دستگاه ان وی آر در سیستم شبکه به شرح زیر است:

  • ایجاد امکان مشاهده تصاویر به صورت یکپارچه بودن
  • تغذیه دوربین ها (در صورت POE بودن)
  • ایجاد امکانات مرتبط با پردازش تصویر
  • ضبط تصاویر دوربین های متصل به این دستگاه
  • ایجاد امکان تنظیم تصاویر و خصوصیات ضبط تصاویر

 

این دستگاه های ان وی آر که در اتصال میکروفون به دوربین IP می توان از آن ها استفاده کرد ، درطبقه بندی های مختلفی وجود دارند.

از مهم ترین این تقسیم بندی ها می توان به تعداد کانال ها و پهنای باند ورودی دستگاه NVR اشاره کرد.

 

تعداد کانال های رایج برای دستگاه های NVR به شرح زیر می باشد:

دستگاه 4 کانال ان وا آر

قابلیت نصب تا 4 دوربین شبکه

 

دستگاه 8 کانال ان وی آر

قابلیت نصب تا 8 دوربین شبکه

 

دستگاه 16 کانال ان وی آر

د قابلیت نصب تا 16 دوربین شبکه

 

دستگاه 32 کانال ان وی آر

قابلیت نصب تا 32 دوربین شبکه

 

کابل BNC در اتصال میکروفون به دوربین IP

کانکتور BNC coax یکی از پرکاربردترین اتصالات RF است. استفاده از آن بسیار آسان و راحت است و عملکرد بسیار بالایی ارائه می دهد.

اتصال BNC در تجهیزات آزمایش برای همه چیز، از اسیلوسکوپ گرفته تا ژنراتورهای صوتی، و کنتورهای برق تا ژنراتورهای کاربردی استفاده می شود.

در واقع اتصالات BNC در پروژه هایی که به کابل کواکسیال یا صفحه نمایش مورد نیاز است و به ویژه برای برنامه های RF استفاده می شود.

کابل بی ان سی همچنین اتصال دهنده امپدانس ثابت نامیده می شود. به این معنی که دارای امپدانس مشخصه یکسان در کل اتصال دهنده است.

بر این اساس ، هر سیگنال RF که از طریق یک کابل کواکس عبور می کند ، با عبور از کانکتور BNC، هیچ تغییری در امپدانس مشاهده نخواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آموزش نصب میکروفون در دوربین های آی پی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید یا در دوره های آموزشی CCTVGRAM شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X