• بهمن 27, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

شاید برایتان پیش آمده باشد که دوربینتان نویز داشته باشد و در شب خاموش شود! قدم اول این است که باید ولتاژ گیری دوربین مداربسته خود را انجام دهید. بدون اینکه دوربینتان را قطع کنید باید ولتاژ را بگیرید.

 

ضرورت ولتاژ گیری دوربین مداربسته

بارها پیش آمده است که فعالان و نصابان سیستم های مداربسته با مشکلاتی از قبیل کیفیت تصویر، نویز تصویر و … برخورد می کنند. پس از بروز چنین مشکلاتی با بخش پشتیبانی دوربین‌های مداربسته خود تماس گرفته و مشکل را مطرح می کنید. در این زمان بخش پشتیبانی از شما می‌خواهد که ولتاژ گیری دوربین مداربسته خود را انجام دهید و اعلام کنید. به دلیل اینکه متوجه شوند ولتاژ مناسبی به دوربین‌ها می رسد یا خیر…

 

نحوه صحیح ولتاژ گیری

در اکثر مواقع به اشتباه ولتاژگیری انجام می‌گیرد. به اینگونه که وقتی دوربین‌ها را می‌بینید با چنین صحنه ای مواجه هستید که دوربین‌ها به یک منبع تغذیه متصل است. در نتیجه منبع تغذیه را از دوربین‌ها جدا کرده و ولتاژ سر منبع تغذیه را میگیرید و اعلام می‌کنید. این کار اشتباه است! چون منبع تغذیه پس از جدا شدن از دوربین‌ها در حالت ایده آل قبل قرار می‌گیرد و افت ولتاژی نخواهد داشت.

ولتاژ گیری دوربین مداربسته باید در این شرایط که در تصویر زیر می بینید انجام شود.

نحوه صحیح ولتاژ گیری دوربین مداربسته

در این شرایط مصرف کننده به پاور متصل است. در این شرایط باید بفهمیم ولتاژی که می‌گیریم چقدر است.

 

راهکار

دو عدد سوکت نری و یک عدد سوکت مادگی طبق تصویر زیر به هم وصل کنید.

راهکار ولتاژ گیری

در این حالت پاور 12 ولت خود را از دوربین‌ها جدا کرده و به قسمت مادگی متصل کنید. در این شرایط دو انشعاب 12 ولت دارید. یکی از انشعاب ها را به دوربین متصل کنید و از انشعاب بعدی می‌توانید ولتاژ گیری دوربین مداربسته را انجام دهید.

نکته: 

اگر دوربین‌های شما AHD بود بلافاصله می توانید ولتاژ گیری کنید. ولی اگر دوربین‌های شما تحت شبکه یا IP بود در حد 40 ثانیه فرصت دهید تا دوربین‌ها راه اندازی شوند.

 

ولتاژی که از انشعاب دوم می گیرید، همان ولتاژی است که به دوربین‌ها شما انتقال داده می‌شود. 

 

امیدواریم این ویدیو و مقاله برای ولتاژ گیری دوربین مداربسته برای شما مفید واقع شده باشد. موفق باشید…

 

نویسنده: امیر رستمی
منبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X