• اسفند 14, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

در این ویدیو و مقاله قصد داریم در مورد سه مورد از اشتباهات رایج همکاران صحبت کنیم که باعث سوختن DVR یا ایرادات فنی دستگاه بعد از گذشت زمان می‌شود. از کار افتادن دستگاه، یکی از کابوس های تلخ نصابان و فعالان سیستم های امنیتی می باشد که همیشه با این چالش روبرو بوده اند. در ادامه همراه ما باشید تا این سه دلیل را بررسی کنیم.

3 دلیل سوختن دستگاه DVR

3 دلیل رایج سوختن تدریجی دستگاه DVR

این سه دلیل رایج، به شرح زیر می‌باشد:

دلیل اول: نصب دستگاه در مکانی با حرارت بالا

اشتباه اولی که برخی از همکاران مرتکب می شوند، نصب DVR یا دوربین های مداربسته در فضاهایی که به هر دلیلی حرارت بالا می‌باشد. ایجاد دما و حرارت بالا به مرور زمان باعث داغ شدن دی وی ار و قطعات داخلی آن شده و باعث ایجاد مشکلات فنی و سوختن برد DVR می‌شود.

نصب دستگاه DVR در حرارت بالا
نصب دستگاه در مکانی با حرارت بالا

دلیل دوم سوختن DVR: نصب دستگاه در مکانی با رطوبت بالا

اشتباه دومی که بعضی از همکاران می‌کنند این است که دستگاه یا دوربین را در فضایی نصب می کنند که به هر دلیلی رطوبت بالاست یا احتمال آب خوردگی وجود دارد. ایجاد نم و رطوبت در برد الکترونیکی دستگاه ها باعث ایجاد مقاومت الکترونیکی بین پایه های قطعات شده و به مرور زمان باعث سوختن برد دستگاه DVR می‌شود.

نصب دستگاه در مکانی با رطوبت بالا
نصب در مکانی با رطوبت بالا

دلیل سوم: استفاده از منبع تغذیه نامرغوب

اشتباه سوم استفاده از پاورها یا منابع تغذیه نامناسب و نامرغوب است. اگر از پاورهای نامرغوب استفاده کنیم جریان مورد نیاز دستگاه تامین نمی شود و قطعات به مرور زمان آسیب می بینند و باعث سوختن DVR می‌شود.

امیدواریم با مشاهده ویدیو و خواندن مقاله مشکل شما در این زمینه حل شده باشد و در جهت جلوگیری از بروز این قبیل از مشکلات رایج تلاش کنید. موفق باشید…

نویسنده: حجت الله حجتی نیا
  منبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X