• مهر 26, 1402

دوربین مداربسته مخفی _ روش های شناسایی و تشخیص

هیجان خاصی در مورد دوربین مداربسته مخفی  وجود دارد، که افراد را به دنیای پنهان و مرموزی می‌کشاند. سودهای مالی و جذابیت‌های تفکری این ابزار را به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. در این مقاله، با ما همراه باشید تا به بررسی جامع و کامل دوربین مداربسته مخفی پرداخته و انواع مختلف آن را به شما معرفی کنیم.برای اطلاعات بیشتر ویدیو ها را مشاهده کنید.

در این مقاله از کیانام ارتباط ، انواع دوربین مداربسته مخفی را معرفی میکنیم، با ما همراه باشید:

دوربین مداربسته مخفی و نحوه تشخیص آن برای خیلی از افراد جذابیت خاص خود را دارد و بر اساس سودهای مالی و جذابیت های تفکری که وجود دارد افراد زیادی به آن ورود می‌کنند. ما در این مقاله به بررسی کامل و جامع این نوع دوربین مداربسته کوچک، انواع مختلف آن خواهیم پرداخت در ادامه با ما همراه باشید.

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع خرید دوربین مداربسته بیسیم با بهترین قیمت بازار، جهت ثبت سفارش آنلاین به فروشگاه دوربین مداربسته کیانام ارتباط مراجعه کنید.

دوربین مداربسته مخفی چیست؟

دوربین‌هایی که در ابعاد بسیار کوچک طراحی شده‌اند و امکان پنهان کردن آن‌ها در مکان‌های مختلف وجود دارد، به عنوان دوربین مداربسته مخفی شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که قابلیت پنهان ماندن را دارند و افراد به راحتی نمی‌توانند آن‌ها را تشخیص دهند. واجب به ذکر است که استفاده از دوربین مداربسته مخفی در برخی موارد ممنوع می‌باشد.

فروشگاه دوربین مداربسته کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته به صورت حضوری و آنلاین

انواع مختلف دوربین مداربسته مخفی

این دوربین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر یک دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی هستند.

  1. دوربین‌های مخفی کوچک

این دسته از دوربین‌ها ابعاد بسیار کوچکی دارند و امکان جاسازی آن‌ها در مکان‌های مختلف وجود دارد. این دوربین‌ها به شکل‌ها و اشکال مختلفی طراحی می‌شوند که از دید افراد نهان می‌مانند. این نوع دوربین‌ها می‌توانند در محیط‌های مختلف نصب شوند و اطلاعات یا تصاویر را به طور مخفیانه ضبط کنند.

  1. دوربین‌های مخفی  با شکل‌های ویژه

در این دسته از دوربین‌ها،  با شکل‌ها و ویژگی‌های خاص طراحی می‌شوند که تشخیص آن‌ها توسط افراد دشوار می‌شود. به عبارت دیگر، این دوربین‌ها به شکل اشیاء روزمره طراحی می‌شوند تا به راحتی در محیط‌های مختلف جایگذاری شوند و تصاویر مورد نظر را ضبط کنند.

همچنین بخوانید:بهترین برند دوربین مداربسته 

نمونه‌های مختلف از دوربین مداربسته مخفی

دوربین مداربسته مخفی لامپی

دوربین مداربسته مخفی لامپی دوربین‌هایی هستند که نصب آن‌ها بسیار آسان می‌باشد. زیرا نیازی به پاور و دستگاه ندارد و به راحتی به جای یک لامپ بسته می‌شود و برق 220 ولت آن را تغذیه می‌کند. این نوع دوربین‌ها تصویری بسیار واید را ارائه می‌دهد و از طریق مموری کارت تصاویر را ذخیره می‌کند. یکی از قابلیت‌های این نوع دوربین‌ها انتقال تصویر از طریق موبایل می باشد. یعنی تصاویر را می توانید از طریق تلفن همراه خود مشاهده و کنترل کنید.

از دیگر ویژگی دوربین مداربسته لامپی این است که دارای میکروفن داخلی می باشند که صدای محیط را ضبط می کند. حتی این دوربین قابلیت پخش صدا هم دارد به اینگونه که از طریق موبایل صحبت کنید و صدای شما پخش شود. تنها مشکلی این نوع دوربین مداربسته مخفی دارد غیرقانونی بودن خرید و فروش آن می باشد.

در این مقاله از کیانام ارتباط ، به روش های شناسایی و تشخیص انواع دوربین مداربسته مخفی لامپی میپردازیم، با ما همراه باشید:

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته لامپی با بهترین قیمت بازار، برای خرید دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کیانام ارتباط مراجعه کنید.

دوربین مداربسته مخفی یا جایگزین‌های دیگر؟

در انتخاب دوربین مداربسته مخفی، بسیاری عوامل مهم در نظر گرفته می‌شود. آیا به دلیل زاویه دید گسترده به دوربین مخفی نیاز دارید؟ در این صورت، دوربین‌هایی با زاویه دید وسیع مانند دوربین‌های فیش آی ۳۶۰ درجه یا smallvr مناسب تر خواهند بود.

از طرف دیگر، اگر به دنبال دوربین مخفی با نصب آسان هستید، دوربین‌های مداربسته لامپی بی سیم  بهترین انتخاب برای شماست. این دوربین‌ها با امکانات و ویژگی‌هایی مشابه دوربین‌های مداربسته مخفی،  با نصب آسان‌تر در دسته‌های معمولی ظاهر می‌شوند.

  • دوربین ساعت میزی

یکی از نمونه‌هایی که دوربین مداربسته مخفی در آن استفاده می‌شود، دوربین ساعت میزی است. این دوربین در قسمتی از ساعت که به نظر نمی‌رسد، قرار دارد و به طور مخفیانه تصاویر را ضبط می‌کند. شما ممکن است این دوربین‌ها را در گوشه‌ای از میز یا در داخل اتومبیل مشاهده کنید. این دوربین‌ها معمولا قابلیت اتصال به فلش مموری را دارند که تصاویر ضبط شده را ذخیره می‌کند و افراد می‌توانند این تصاویر را به دستگاه‌های دیگر منتقل کنند.

  •  دوربین ساعت مچی

دوربین مداربسته مخفی در ساعت مچی یکی از نمونه‌های جالب است. وقتی با چنین ساعتی روبرو می‌شوید، به سادگی می‌توانید آن را به یک ساعت معمولی تشخیص دهید. اما این ساعت دارای حفره‌ای کوچک در قسمتی از آن است که دوربین در آن قرار دارد. با استفاده از این دوربین، تصاویر ضبط شده را می‌توانید به دستگاه‌های مختلف منتقل کنید و حتی از راه دور از طریق کنترل‌های راه دور آن را کنترل نمایید.


    ساعت دیواری

دوربین مداربسته مخفی در ساعت دیواری نیز یکی از انتخاب‌های محبوب است. این دوربین‌ها همچنین از طریق برق یا باتری کار می‌کنند و تصاویر را ضبط می‌کنند. ویژگی جالب این دوربین‌ها، پشتیبانی از کارت حافظه و امکان ارسال تصاویر به اپلیکیشن موبایل است. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر را به صورت آنلاین مشاهده و کنترل نمایید.

  • دوربین خودکاری

دوربین مداربسته کوچک خودکاری یکی دیگر از انواع جالب دوربین‌های مخفی است. این دوربین‌ها بر روی جیب یا لباس قرار می‌گیرند و تصاویر را به صورت مستقیم از لنز زاویه‌ای خاص ضبط می‌کنند. این دوربین‌ها از فلش مموری برای ذخیره تصاویر استفاده می‌کنند و معمولا دارای پورت USB برای انتقال تصاویر به دستگاه‌های دیگر می‌باشند.

 

دوربین مداربسته مخفی خودکاری

 

  • دوربین دکمه لباس

یکی دیگر از نوع‌های دوربین مداربسته مخفی، دوربین دکمه لباس است. این دوربین‌ها قابلیت ارسال تصاویر به موبایل را ندارند، بلکه تصاویر را بر روی فلش مموری ذخیره می‌کنند. شما می‌توانید این تصاویر را به دستگاه‌های دیگر منتقل کنید و مشاهده نمایید.

 

 

 

  • دوربین سوزنی

این نوع پرکاربردترین دوربین مداربسته کوچک، دوربین مداربسته سوزنی است. این دوربین‌ها با ایجاد یک سوراخ کوچک و عبور از آن، تصاویر را ضبط می‌کنند. با اینکه این دوربین‌ها به نور کافی برای تصاویر شفاف نیاز دارند، اما توانایی ضبط تصاویر با کیفیت را دارند.

دوربین مداربسته سوزنی

  • دوربین با ارسال امواج

یک نوع دیگر از دوربین مداربسته مخفی، دوربین با ارسال امواج است. این دوربین‌ها که به عنوان دوربین بند انگشتی هم شناخته می‌شوند، قابلیت انتقال تصاویر از طریق wifi را دارند. این دوربین‌ها معمولا در محیط‌هایی که نیاز به کنترل از راه دور دارید، مفید هستند.

  • دوربین عینکی

دوربین از نوع عینکی یکی از جاسوسی‌ترین دوربین‌ها هستند که بر روی عینک جایگذاری شده اند. لنز این نوع دوربین‌ها در جلو عینک تعبیه شده است و باتری و مموری نیز در دسته عینک جایگذاری شده است.

 

همچنین بخوانید: دوربین مداربسته چیست؟

 

 

قابلیت دوربین های بی بی کم

  • فلش مموری
  • اتصال به گوشی
  • کنترل از راه دور
  • ضبط صدا
  • پخش صدا
  • قابلیت چرخش

 

در این مقاله از کیانام ارتباط ، به روش های شناسایی و تشخیص انواع دوربین مداربسته مخفی میپردازیم، با ما همراه باشید:

دوربین مداربسته مخفی و نحوه تشخیص آن برای خیلی از افراد جذابیت خاص خود را دارد و بر اساس سودهای مالی و جذابیت های تفکری که وجود دارد افراد زیادی به آن ورود می‌کنند. ما در این مقاله به بررسی انواع روش های شناسایی دوربین مداربسته مخفی خواهیم پرداخت در ادامه با ما همراه باشید.

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته بیسیم با بهترین قیمت بازار، جهت ثبت سفارش آنلاین به فروشگاه دوربین مداربسته کیانام ارتباط مراجعه کنید.

روش های شناسایی و تشخیص دوربین مداربسته مخفی

هماهنطور که گفته شد دوربین‌های مخفی امروزه در فرم ها و مدل های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از جمله نمونه هایی که به دلیل ریز بودن به سادگی قابل رویت نیستند تا نمونه هایی که در وسایل روزمره پیرامون ما جاسازی شده اند. با توجه به اینکه این نوع دوربین‌ها در موارد متعدد برای سواستفاده به کار گرفته می‌شوند اگر نسبت به شناسایی آن‌ها بی توجه باشید ممکن است به دام افتاده و گرفتار شوید. با توجه به نوع دوربین، این امکان وجود دارد که از وجود آن‌ها در محل مطلع شویم اما قبل از این باید نحوه کارکرد نمونه‌های مختلف آن را بشناسیم.

مکانیزم دوربین های مداربسته

کلیه دوربین‌هایی که به عنوان دوربین های مداربسته کوچک شناخته می‌شوند از چند مکانیزم مشترک استفاده می‌کنند که راه شناخت و درک حضورشان در محیط با توجه به این مکانیزم ها ممکن می‌شود:

  1. امواج این نوع دوربین‌ها توسط امواج وای فای ارتباط خود را برقرار می کنند.
  2. دید در شب این نوع دوربین های مداربسته مخفی ممکن است در دسته ی اول هم قرار داشته باشند اما داشتن قابلیت دید در شب آن‌ها را متمایز می‌کند. این نوع دوربین ها در تاریکی مطلق نور مادون قرمز را از خود ساطع می کنند و امکان ضبط تصاویر در محیط‌های فاقد نور را ایجاد می‌کنند.
  3. دوربین هایی فاقد امکان وای فای و دید در شب این نوع دوربین ها از هیچکدام از مکانیزم های گفته شده استفاده نمی کنند در نتیجه پیدا کردنشان به مراتب سخت تر است.دوربین مداربسته مخفی رو میزی

کیانام ارتباط عرضه کننده انواع دوربین مداربسته با بهترین قیمت بازار، برای خرید دوربین مداربسته بی سیم به فروشگاه اینترنتی کیانام ارتباط مراجعه کنید.

نحوه شناسایی دوربین های مداربسته

 دوربین‌های متکی بر وای فای

روش تشخیص این مدل، استفاده از بخش جست و جوی وای فای تلفن همراه می‌باشد. با توجه به اینکه این دوربین‌ها برای برقراری ارتباط از سیستم وای فای استفاده می‌کنند در صورتیکه در نزدیکی شما باشند می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک منبع وای فای در تلفن همراه خود مشاهده کنید.

امروزه با توجه به تعدد منابع اینترنتی در محیط های عمومی ، حتما با مراجعه به بخش جست و جوی وای فای تلفن همراهتان منابع وای فای متعددی را مشاهده خواهید کرد. برای تشخیص یک دوربین مخفی در میان این منابع باید به چند نکته توجه داشته باشید.

  • نکته‌ی اول: روش نامگذاری مودم های اینترنتی و دوربین‌ها می‌باشد. عنوان قابل مشاهده برای دوربین ها معمولا با CAM آغاز می‌شود. همچنین مخفف هایی چون CM یا CA به طور معمول در نامگذاری دوربین‌ها دیده شده است. و در ادامه پسوند این عبارات یک ترکیبی عددی خواهد بود که نشانگر ID دوربین می‌باشد. به طور کل در صورتیکه در محیط های غیر عمومی مانند هتل حضور داشته باشید هر عنوان وای فای ناشناخته قابل پیگیری می‌باشد.
  • نکته ی دوم: قدرت آنتن دهی منابع WIFI می‌باشد که فاصله ی شما را از آن منبع نمایش می‌دهد. همچنین اگر به یک منبع وای فای نزدیک شوید مشاهده می‌کنید که قدرت آنتن دهی آن افزایش پیدا می‌کند.

دوربین‌های دارای دید در شب

این نوع دوربین‌ها از قابلیت مادون قرمز استفاده می کنند. مادون قرمز همان سیستمی است که در ریموت کنترل‌های تلویزیون و … استفاده می شود. اشعه مادون قرمز با چشم قابل دیدن نیست اما گوشی های تلفن همراه امکان رویت آن را دارند.

برای مشاهده ی اشعه مادون قرمز توسط گوشی موبایل باید ابتدا محیط را تاریک کرده سپس وارد بخش دوربین تلفن همراه خود شویم. از طریق دوربین موبایل جهت تشخیص دوربین های مداربسته مخفی محیط را بررسی می‌کنیم. در صورتیکه اشعه مادون قرمز در محیط وجود داشته باشد به شکل نور ضعیفی که معمولا صورتی رنگ می‌باشد مشاهده خواهد شد.

دوربین-مداربسته-ساعت-دیواری


مچنین بخوانید: انواع دوربین مداربسته

دوربین‌های بدون وای فای و دید در شب

تشخیص دوربین مداربسته مخفی متاسفانه ساده نیست و با ابزار های در دسترس نمی‌توان از حضور آن‌ها در محیط مطلع شد. اما توسط ابزار‌های پیشرفته تر می توان این نوع دوربین‌ها را شناسایی کرد. در ادامه ابزاری برای شناسایی این دوربین‌ها معرفی خواهیم کرد.

دوربین‌یاب

ممکن است تا کنون اسم ابزاری به نام دوربین‌یاب به گوشتان خورده باشد یا از آن استفاده کرده باشید، دوربین‌یاب ها در مدل های مختلفی به فروش می‌روند و کارکرد آن‌ها، همانطور که از نامشان پیداست ردیابی دوربین‌ها در محیط می‌باشد در ادامه یکی از مدل های موجود را بررسی می‌کنیم در این مدل دو روش برای کشف دوربین تعبیه شده است:

  •  فیلتر عدسی روش اول استفاده از عدسی بر روی دستگاه می‌باشد. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید در قسمت پشتی ردیاب تعدادی ال ای دی وجود دارد که با فشردن کلید روشن می‌شوند. پس از روشن کردن ال ای دی ها چشم خود را به عدسی نزدیک کرده و از دریچه ی آن محیط را مشاهده می‌کنید. در این حالت اگر نقطه ی آینه ای کوچکی همچون لنز دوربین مداربسته در برابر شما قرار داشته باشد نور را انعکاس داده و به صورت یک نقطه برق زننده رویت خواهد شد. در این روش هر نوع دوربین مداربسته مخفی قابل رویت می‌باشد اما عیب آن محدود بودن محیط قابل شناسایی است. برای رویت دوربین‌ها در این حالت باید کاملا به آن نزدیک شوید و خیلی دقیق جزییات را بررسی کنید.
  • آنتن ردیاب روش دوم تشخیص، استفاده از آنتن ردیاب می‌باشد. این آنتن منابع وای فای در محیط را شناسایی می‌کند و با یک بوق هشدار نزدیک شدن یا دور شدن شما از منبع وای فای را تذکر می‌دهد، مزیت این روش محیط قابل پوشش آن می‌باشد، شما با ورود به یک اتاق و قرار گرفتن در شعاع یک متری منبع وای فای بوق هشدار دریافت خواهید کرد. اما مشکل این روش در وهله ی اول پوشش ندادن دوربین‌هایی است که از سیستم وای فای استفاده نمی‌کنند و در وهله ی دوم اختصاصی نبودن هشدارهاست. آنتن ردیاب در صورت نزدیک شدن به مودم ها و دیگر منابع wifi عکس العمل مشابهی دارد و نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید که منبع وای فای مورد نظر یک دوربین است.

شناسایی ظاهری

دوربین های مداربسته مخفی وجود دارند که در هیچ قسمتی از محیط پنهان نشده اند و حتی جثه ی کوچکی ندارند اما چون در شکل ابزار ها و وسایل روزمره طراحی شده اند به سادگی قابل شناسایی نیستند. بهترین روش شناسایی این نوع دوربین‌ها توجه به شکل ظاهری آن‌هاست. تقریبا در همه ی این نوع دوربین‌ها دریچه ای برای لنز تعبیه شده است که بر روی بدنه ی ابزار مورد نظر قرار گرفته و با بررسی دقیق قابل مشاهده خواهد بود. مانند: خودکاری ، ساعت رو میزی ، ساعت مچی و … که در پایین نحوه تشخیص را توضیح داده ایم.

خودکاری

معمولا در دوربین‌های خودکاری لنز در قسمت فوقانی و نزدیک به گیره ی خودکار قرار گرفته است. بدنه ی این خودکار ها در قسمت میانی دارای یک اتصال هستند که با باز کردن آن می‌توانید درگاه دوربین را مشاهده کنید که می‌تواند USB و یا درگاه‌های کوچکتر همچون Micro USB یا USb Type C باشد.

ساعت رو میزی

دریچه ی لنز دوربین روی دوربین‌های ساعتی موقعیت واضح تری دارد اما ممکن است با اسپیکر ساعت اشتباه گرفته شود.

ساعت مچی

در مورد دوربین‌های تعبیه شده در ساعت مچی باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است در طراحی ساعت منافذ مختلفی وجود داشته باشد. اما دریچه لنز به طور معمول در نقطه ای قرار می گیرد که در زمان بسته شدن ساعت روی مچ شخص بهترین قاب تصویر را ارائه می‌دهد. و این نقطه در بخش فوقانی و در مرکز ساعت قرار دارد.

خرید و فروش این دوربین‌ها از نظر قانون جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب می‌شود و اگر از جنبه قانونی هم بررسی نشود از نظر اخلاقی هم قابل قبول نیست.

 

جهت مشاهده و خرید انوع دوربین بی بی کم و بیسیم ارزان دکمه زیر را فشار دهید!

نویسنده: تیم فنی CCTVGRAMمنبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X