• تیر 5, 1400

برخی مواقع شما برای مشتری پیش فاکتور صادر می‌کنید اما پس از گذشت چند روز  از خرید او خبری نمی‌شود. وقتی با او تماس می‌گیرید مشتری بهانه جویی میکند. در این مواقع می‌توانید از چهار روش استفاده کنید تا مشتری خرید خود را نهایی کند. با این ۴ تکنیک می‌توانید مشتری را در تصمیم‌گیری سریع تر مصمم کنید. در این صورت مشتری یا خرید می‌کند یا در صورت خرید نکردن شما وقت خود را صرف پروژه دیگری می‌کنید.

چهار روش برای جلوگیری از امروز و فردا کردن مشتری:

. افزایش قیمت

. کمیابی محصول

. تاخیر در تحویل

. از دست دادن امتیازات

1. روش افزایش قیمت:

ممکن است با مشتری برای نهایی کردن خرید خود تماس بگیرید و مشتری فرصتی برای فکر کردن بخواهد. در اینجا شما از تکنیک افزایش قیمت استفاده کنید. به مشتری بگویید به خاطر نوسانات امروزه دلار قیمت فاکتور تان در حال افزایش است پس اگر امروز خرید خود را نهایی نکنید و سفارش را به روز دیگری موکول کنید این دوربین گرانتر شده. من مجبورم به میزان فلان درصد گران‌تر این دوربین را برای شما پیاده‌سازی کنم. اگر می‌خواهید با افزایش قیمت روبرو نشوید همین امروز خرید خود را نهایی کنید.

2. روش کمیابی محصول:

هنگامی که مشتری در نهایی کردن پیش فاکتور خود تعلل می‌کند. برای جلوگیری از امروز و فردا کردن مشتری می‌توانید از تکنیک کمیابی استفاده کنید. این گونه که با مشتری تماس بگیرید و او را آگاه کنید این مدل دوربین یا سیستم دزدگیر که شما قصد خرید آن را دارید و دارای فلان مشخصه خاص است به تعداد کمی در انبار موجود است. اگر واقعاً قصد پیاده‌سازی آن را دارید هر چه سریعتر تصمیم بگیرید، چون اگر امروز سفارشتان ثبت نشود و من از کارخانه سفارش ندهم ممکن است تا چند ماه دیگر این جنس در انبار موجود نشود.

3.روش تاخیر در محصول:

شما می‌توانید برای اینکه مشتری هرچه سریعتر تصمیم به خرید بگیرد و از امروز و فردا کردن مشتری جلوگیری کنید از تکنیک تاخیر در تحویل استفاده کنید. این روش به مشتری گوشزد می کند که تقاضا برای نصب سیستم‌های امنیتی در شرکت رو به افزایش است. به زودی پروژه‌های زیادی برای نصب آماده می‌شود. اگر شما امروز خرید خود را ثبت نکنید به مدت یک ماه تیم نصب شرکت درگیر خواهند شد. ممکن است ما نتوانیم به زودی کار شما را انجام دهیم. پس زودتر تصمیم بگیرید تا ما بتوانیم در همین هفته کار شما را تحویل دهیم.

4.روش از دست دادن امتیازات:

در این تکنیک که مهمترین تکنیک است. برای اینکه با امروز و فردا کردن مشتری مواجه نشوید او را از خدماتی که به صورت رایگان در اختیار آن قرار می‌گیرد آگاه کنید. به این صورت که به طور مثال به مشتری اطلاع دهید این سیستمی که شما قصد خرید آن را دارید دارای سه ماه پشتیبانی رایگان است و شاید از هفته آینده میزان این خدمات کمتر شده. یا اگر امروز فاکتورتان ثبت شود از تخفیفات ویژه ای برخوردار میشوید. یا این دوربین یا دزدگیر اگر امروز سفارش داده شود شش ماه گارانتی تعویض خواهد داشت. اینگونه شما مشتری را به علت اینکه یکسری امتیازات و خدمات خود را از دست خواهد داد، ترغیب به خرید می کنید.

نتیجه گیری

مشاوران، فروشندگان و بسیاری از محققان در حوزه بازار معتقدند که به راحتی و تنها با چندین تکنیک می توان مشتری را از پول هایش جدا نمود چون این جدایی منجر به خرید آنها و فروختن خدمات و محصولات شما می شود.با به کارگیری چهار روش نهایی کردن خرید میتوانید برای مشتریان بی میل انگیزه ایجاد کنید و از امروز و فردا کردن مشتری جلوگیری شود.

[gravityform id=”15″ title=”true” description=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X