• مهر 21, 1400

ازآنجایی‌که فناوری تشخیص چهره در دوربین‌های مداربسته منزل رواج بیشتری پیدا می‌کند، مهم است که بدانیم چیست و چگونه استفاده می‌شود. در اینجا، ما همه‌چیز را تجزیه می‌کنیم.

فناوری تشخیص چهره در بسیاری از زمینه‌ها استفاده می‌شود شامل: سرگرمی، امنیت، اجرای قانون، بیومتریک و موارد دیگر. در طول این سال‌ها، از تکنیک‌های دیداری رایانه‌ای دست و پا گیر تا شبکه‌های عصبی مصنوعی پ پیشرفت کرده است. تشخیص چهره نقش اساسی در تجزیه‌وتحلیل، ردیابی و تشخیص چهره دارد . اما سؤال این است که تشخیص چهره دقیقاً چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

تشخیص چهره چیست؟

تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای شناسایی چهره انسان از تصاویر دیجیتال استفاده می کند. هنگامی که با سیستم های امنیتی بیومتریک (به ویژه سیستم های تشخیص چهره) ادغام می شود ، این نوع فناوری است که امکان نظارت و ردیابی افراد را در زمان واقعی فراهم می کند.

در برنامه هایی که از ردیابی ، تجزیه و تحلیل و تشخیص چهره استفاده می کنند ، تشخیص چهره معمولاً به عنوان اولین قدم عمل می کند و تأثیر قابل توجهی بر نحوه عملکرد متوالی برنامه دارد.

راحتی یا حفظ حریم خصوصی؟ فناوری امروز اغلب از کاربران می‌خواهد تا انتخاب خود را انجام دهند. امنیت خانه هوشمند این انتخاب ناخوشایند را به خانه می‌آورد.

به‌هرحال، دستگاه‌های خانه هوشمند برای ارائه ارزش، باید داده‌ها را جمع‌آوری کرده و به آنها ارتباط دهند. اما شیوه‌ها و قابلیت‌هایی که امنیت خانه‌های هوشمند را بدون اصطکاک می‌کند (مانند همگام‌سازی خودکار دستگاه‌ها)، آنها را نیز مشکل‌ساز می‌کند.

دوربین خانگی تشخیص چهره

 

تشخیص چهره نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیت سیستم‌های خانه‌های هوشمند را به سطح بعدی می‌برد. دوربین‌های امنیتی هوشمند ، با یا بدون تشخیص چهره، می‌توانند رهگیری شوند، عملکردها و فیلم‌ها به‌طور مخرب توسط هکرها بازنشر شوند. اما در مورد دوربین‌هایی که پایگاه داده‌ای ایجاد می‌کنند که چهره‌ها را با نام‌ها مطابقت می‌دهد چطور؟ داده‌های بیومتریک تهدید هک را جدی‌تر می‌کند.

 

تشخیص چهره چگونه استفاده می‌شود

فناوری جدید اغلب گران، ناقص و بحث‌برانگیز است. این فناوری به هر سه ضربه می‌زند. اما این فناوری دارای پتانسیل عظیمی است که در فرودگاه‌ها، مدیریت جمعیت، در خواربارفروشی‌ها و جایی که دوربین‌های نصب‌شده روی قفسه‌ها روحیه خریداران را افزایش می دهد. تشخیص چهره تقریباً در همه جا کاربرد دارد.

از جمله سیستم امنیتی خانه شما الگوریتم‌های تجزیه‌وتحلیل صورت، دوربین‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا چهره‌های معمولی خانواده شمارا بیاموزند. این باعث می‌شود سیستم بدون درز کنترل شود (دوربین می‌تواند شمارا در درب “تشخیص دهد” و زنگ خطر را خلع سلاح کند) و جزئیات هشدارها را افزایش می‌دهد.

اما فناوری فعلی هنوز نسبتاً ناخوشایند است. شما باید دوربین را با چهره‌هایی که می‌خواهید به خاطر بسپارند، یا با افزودن عکس یا به دوربین اجازه دهید عکس آنها را بشناسد. این دوربین‌های پایگاه داده‌ای از چهره‌های آشنا ایجاد می‌کنند (اکثر آنها می‌توانند ۱۶-۳۲ را به خاطر بسپارند).

ازآنجاکه چهره‌ها سه بعدی هستند و دائماً در حال حرکت هستند و مانند اثرانگشت ثابت نیستند، دوربین‌ها باید چهره‌ها را با مشاهده آنها از زوایای مختلف در طول زمان-برای چند روز یا بیشتر-یاد بگیرند. اگر Face ID را در iPhone جدید خودتنظیم کنید، ممکن است قبلاً این روند را تجربه کرده باشید.

 

دوربین مداربسته خانگی تشخیص چهره

 

تجزیه‌وتحلیل در داخل دوربین رخ می‌دهد، که برای حفظ حریم خصوصی مفید است. نام‌ها و چهره‌ها به سرور شرکت منتقل نمی‌شوند، به این معنی که در برابر نقض داده‌های بزرگ‌مقیاس آسیب‌پذیر نیستند یا برای اهداف تجاری قابل سوءاستفاده هستند. همچنین به این معنی است که دریافت هشدار برای مجرم تکرار جرم هنوز فاصله زیادی دارد.

تشخیص چهره خانه هوشمند را هوشمندتر می کند

یک سیستم امنیتی که چهره ها را به خاطر می آورد ، هم سهولت استفاده و هم پیشگیری از جرم را بهبود می بخشد. پذیرندگان اولیه می توانند فراتر از کنترل سیستم “Hey، Alexa” حرکت کنند.

فقط نشان دادن چهره به دوربین کافی است تا دمای اتاق را در 71 درجه دلخواه تنظیم کرده و Spotify  (یک سرویس موسیقی ، پادکست و ویدیوی دیجیتالی است که به شما امکان می دهد میلیون ها آهنگ و محتوای دیگر از سازندگان در سراسر جهان دسترسی داشته باشید) را روشن کنید.

تشخیص چهره همچنین اطلاعات کاربردی‌تری را به هشدارهای سیستم اضافه می‌کند. به‌جای گزارش یک فرد ناشناس در ساعت ۲:۳۳ بعدازظهر از درب منزل شما، یک دوربین تشخیص چهره به شما این امکان را می‌دهد که بدانید مادربزرگ شما بوده است.

هشدارهای کاذب با هشدارهای غلط شروع می‌شوند. دوربینی که بتواند یکی از عزیزان را از یک فرد مزاحم تجزیه‌وتحلیل کند، به کاهش هشدارهای جعلی کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که چه زمانی ارزش تماس با پلیس را دارد.

 

دوربین مداربسته تشخیص چهره خانگی

 

تعداد کمی از دوربین‌های هوشمند قابلیت شناسایی  چهره را ارائه می‌دهند.این فناوری هنوز یک ویژگی نادر در دوربین‌های امنیتی خانه است. و همه دوربین‌های مجهز به فناوری درواقع آن را ندارند. تعداد انگشت‌شماری دوربین هوشمند با نرم‌افزار تشخیص چهره واقعی در بازار وجود دارد.

 

تشخیص چهره اشکالاتی دارد

دوربین‌های هشداردهنده هنوز چهره را تشخیص نمیدهند، اما فشار بدی که روی شرکت‌ها بوده است، نکات منفی این فناوری را نشان می‌دهد : نظارت‌ها، از دست دادن حریم خصوصی، هک و پروفایل نژادی.

حریم خصوصی و سوگیری در فناوری  این دو دلیل برای کنار گذاشتن تشخیص چهره است. سبز بودن نسبی تشخیص چهره یکی دیگر است. نرم‌افزار تشخیص چهره زمان می‌برد تا پایگاه داده خود را توسعه دهد و می‌توان آن را فریب داد. هرچه دوربین پیچیده‌تر نباشد، سایه یا عینک آفتابی بیشتر احتمال دارد که آن را کنار بگذارد.

 

در دوربین‌های امنیتی تشخیص چهره باید به دنبال چه مواردی باشیم

هرچند این فناوری نوپا و مشکل‌ساز، نشان‌دهنده مرز جدیدی در هوش مصنوعی است. به رسمیت شناختن شخصی یک توانایی منحصربه‌فرد انسانی است.اگر آمادگی افزودن تشخیص چهره به سیستم امنیتی خانه خود رادارید، با رعایت امنیت و حفظ حریم خصوصی، خرید و نصب کنید.

 

دوربین مداربسته خانگی تشخیص چهره

فقط دستگاه‌های هوشمند خانگی بخرید که دارای پروتکل‌های حفاظتی قوی هستند. حداقل، این به معنای احراز هویت دو مرحله‌ای و به‌روزرسانی منظم امنیتی است. کنترل‌های کاربرپسند برای خاموش کردن فیلم، صدا یا عملکردهای خاص نیز مهم هستند.

سعی کنید دستگاه خود را طوری قرار دهید که موارد واقعاً در اموال شمارا ثبت کند ، نه هر فرد غریبه‌ای که در حال گذر است. و یک تابلو در نزدیکی خود قرار دهید تا به هرکسی که روی ملک شما قدم می‌گذارد اطلاع دهید که تحت نظارت است.

برای آشنایی با انواع دوربین مداربسته اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X