• اسفند 6, 1399

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

در این ویدیو و مقاله قصد داریم در مورد ضرورت رمز دستگاه DVR و دوربین‌های مداربسته صحبت کنیم. از آنجایی که دستگاه‌های DVR و دوربین‌های مداربسته، جزء سیستم‌های امنیتی هستند ، اولین و مهم ترین نکته در استفاده از این دستگاه‌ها امنیت آن‌ها می‌باشد. روش اینکار این است که با ایجاد یک پسوورد مناسب بر روی دی وی آر و تغییر پسوورد اولیه امنیت را برای سیستم ایجاد کنیم.

 

4 اتفاق بد بر اثر نداشتن رمز دستگاه DVR

اگر دی وی ار فاقد رمز مناسب باشد یا پسوورد پیش فرض تغییر نکرده باشد ، 4 اتفاق بد برای دستگاه و دوربین مداربسته خواهد افتاد. ما در این مقاله به بررسی این 4 اتفاق بد که میافتد می‌پردازیم.

4 اتفاق بد بر اثر نداشتن رمز دستگاه DVR
4 اتفاق بد بر اثر نداشتن پسوورد مناسب دی وی آر

 

اتفاق اول

یکی از اعضای شرکت یا فروشگاه، یک کار خطایی را در محیط کاری شما انجام داده، به دی وی ار دسترسی پیدا میکند. در چنین شرایطی رمز دستگاه DVR مناسب نیست و به راحتی وارد سیستم می‌شود. سپس وارد تنظیمات هارد شده و هارد را فرمت می کند. در چنین شرایطی هیچ آثاری از کاری که انجام داده است باقی نخواهد ماند.

 

اتفاق دوم در نداشتن رمز دستگاه DVR

یکی از اعضای مجموعه کاری شما وارد تنظیمات دستگاه می شود. تعدادی از دوربین‌های محل کار شما را غیرفعال می کند تا به راحتی وارد آن محیط شده و سو استفاده ای انجام دهد.

 

اتفاق سوم

کسی که به دستگاه DVR فاقد رمز قوی دسترسی پیدا کند، می‌تواند وارد تنظیمات بازه زمانی ضبط بشه و بعنوان مثال عملیات ضبط را در روز جمعه در ساعت 12 غیرفعال کند. در چنین حالتی با خیال راحت وارد محیط شده و کار خود را انجام می‌هد.

 

اتفاق چهارم

اتفاق چهارمی که در رمز دستگاه DVR می افتد این است که شخص سو استفاده کننده می توتند یک فلش USB به دی وی ار متصل کند و به راحتی اطلاعات موجود در هارد و فیلم های ضبط شده بر روی هارد را به USB خود انتقال دهد.

 

توصیه ما به شما برای جلوگیری از این اتفاقات

  1. نکات بالا را به مشتریان خود متذکر شوید.
  2. حتما در اولین فرصت رمز پیشفرض را تغییر دهید.
  3. یک رمز مناسب بر روی دستگاه DVR خود بگذارند.

با رعایت این سه مورد در آینده با مشکلات و اتفاقات جبران ناپذیر برخورد نخواهید کرد. امیدواریم این ویدیو و مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. موفق باشید…

 

 نویسنده: حجت الله حجتی نیا
 منبع: CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X