امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق : تصور کنید  که در یک لحظه ناگهان، برق در محل کار یا منزل شما قطع شود. در این شرایط، اهمیت دارد که تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته را مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید چه اتفاقی رخ داده است. اما وقتی تصاویر مهمی از آن ساعت‌ها ذخیره نشده باشند، ناگهان در معرض یک پازل بزرگ قرار می‌گیرید.برای جلوگیری از بروز مشکل قطع برق دوربین مداربسته باید از منبع تغذیه ورودی یا دستگاه UPS استفاده شود. در ادامه به صورت تخصصی به محاسبه توان UPS می‌پردازیم.

آیا دوربین مداربسته بدون برق کار می کند؟

 

امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق

علت این نقص در ذخیره‌سازی تصاویر بلافاصله واضح نیست. اما با بررسی دقیق‌تر، متوجه می‌شوید که این نقص در تاریخ و ساعتی رخ داده است که برق به طور ناگهانی قطع شده بوده است. در اینجا به مشکل بزرگی برخوردید: نمی‌توانید معلوم کنید چه اتفاقی باعث قطعی برق شده و به همین ترتیب، عامل یا علت این نقص در تصاویر را پیدا نمی‌کنید.


برای جلوگیری از این مشکلات در آینده، بهتر است اقدامات مناسبی را انجام دهید. از منابع تغذیه ورودی یا دستگاه‌های UPS استفاده کنید. این دستگاه‌ها مانند یک پره ایمنی برای تجهیزات الکترونیکی شما عمل می‌کنند. در لحظات قطعی برق، آن‌ها تامین‌کننده انرژی پایداری هستند و به تجهیزات اجازه می‌دهند که به طور مداوم کار کنند و تصاویر را به طور صحیح ذخیره کنند.

از این پس، با استفاده از یک دستگاه UPS مناسب، می‌توانید با اطمینان بیشتری تصاویر مداربسته‌ی خود را ذخیره کنید و در صورت بروز حوادث، دیگر نگران از دست دادن اطلاعات مهم نخواهید بود. بیایید با نگاهی به آینده، از فناوری‌های مدرن بهره‌برداری کنیم و از مشکلات گذشته‌ای مانند قطعی برق به عنوان درسی استفاده کنیم.

امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق

امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق

UPS و اهمیت محاسبه توان ups در قطع برق دوربین مداربسته

UPS وسیله‌ای است که به برق 220 وصل شده و توسط یک یا چند باطری پشتیبانی می‌شود.

خروجی آن برق 220 ولت یا 12v dc ولت می‌باشد و هنگام قطع برق دوربین مداربسته (به علت وجود باطری در مجموعه) خروجی آن تا زمان مشخص همان 220 یا 12 می‌ماند.

برای خرید  دستگاه UPS یا برق اصضراری  در زمان قطع برق دوربین مداربسته  از لینک زیر میتوانید ثبت سفارش کنید

امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق  و نکات مهم در محاسبه توان UPS

مهم‌ترین نکته این است که ما بدانیم در یک پروژه که شامل چند دوربین و یک DVR یا NVR است، چه میزان جریان در یک ساعت نیاز داریم.

در نتیجه محاسبه توان UPS اهمیت پیدا می‌کند.

نکته 1 :

DVR‌های AHD و NVR‌ها با یک هارد و تا 16کانال بین 1200 تا 1700 میلی آمپر جریان نیاز دارند که معمولا به صورت متوسط 1500 میلی آمپر توان UPS در نظر گرفته می‌شود.

نکته 2:

DVR‌های آنالوگ قدیمی معمولا جریان بیشتری مصرف می‌کنند.

نکته 3 :

جریان مورد نیاز دوربین‌ها باید بر اساس وضعیت دید در شب محاسبه گردد، چرا که میزان جریان کشی در شب ( به علت روشن شدن ال ای دی های مادون قرمز) بیشتر است.

 

میزان جریان کشی دوربین با تغییر تعداد LED های مادون قرمز تغییر می‌کند و همچنین IP یا AHD بودن نیز در میزان مصرف موثر است.

در ادامه مقاله ” امنیت در زمان قطع برق دوربین مداربسته ” به بررسی روش‌های محاسبه جریان می‌پردازیم.

امنیت دوربین مداربسته در زمان نبود برق
امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق

سه روش برای محاسبه جریان یا وات دوربین‌ها برای قطع برق دوربین مداربسته

  1. استفاده از کاتالوگ

    در این روش باید در کاتولگ اشاره ای به میزان مصرفی جریان دوربین‌ها شده باشد.

  2. استفاده از آمپرمتر

    اگر اطلاعاتی در کاتالوگ در ارتباط با جریان مورد نیاز دوربین بدست نیاوردیم باید یک عدد از دوربین‌ها را با یک آمپر متر و یک منبع تغذیه 12 وات سری کنیم ( لازم نیست که دوربین به NVR یا DVR متصل باشد) و جلوی فوتوسل دوربین را می‌گیریم تا حداکثر جریان مصرفی مشخص شود.

  3. استفاده از تجربه

    طبق تجربه نویسنده، دوربین‌ها در وضعیت دید در شب عموما زیر 700 میلی آمپر مصرف می‌کنند (به جز PTZ ها و SPEED  DOMEها). بنابراین در صورت نداشتن اطلاعات فنی، مصرف جریان را 700 میلی آمپر برای هر دوربینی در نظر بگیرید.

برای درک بهتراز امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق  برای هر روش یک مثال می‌زنیم

مجموعه‌ای با 4 دوربین AHD و یک DVR با ظرفیت یک هارد را در نظر بگیرید، با مراجعه به کاتالوگ دوربین‌ها متوجه می‌شویم که وات ماکزیمم دوربین‌ها 4w می‌باشد.

میخواهیم یک UPS و باتری مناسب برای پشتیبانی 2 ساعت در زمان قطع برق دوربین مداربسته محاسبه کنیم، قدم اول میزان جریان مصرفی مجموعه DVR و هارد  است که با توجه به مطالب گفته شده  1.5A  در نظر گرفته می‌شود.

 

 دوربین مداربسته در زمان قطع برق
امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق

محاسبه توان UPS در زمان قطع برق دوربین مداربسته با مثال

مثال 1:

اطلاعات موجود 4 عدد دوربین :
هر دوربین 4w  :  P = V * I …………..4 = 12 * I   ——ài = 0.333

بنابر این هر دوربین  0.333 آمپر نیاز دارد پس 4 دوربین : 4 * 0.333 = 1.332

مجموع دوربین و DVR : 1.5+1.333 = 2.833A

معمولا بهتر است 10 درصد میزان تلفات و راندمان در نظر گرفته شود. بنابراین 10 درصد به مقدار نهایی اضافه می‌کنیم. 2.833+2833 = 3.12

بنابراین در بحث محاسبه توان UPS در زمان قطع برق دوربین مداربسته اگر یک ups 12v با میزان جریان دهی 5 امپر و یک باتری 7 امپر در نظر بگیریم 2 ساعت مجموعه را در وضعیت دید در شب روشن نگه می‌دارد.

مثال 2:

یک nvr تک هارد با 6 دوربین ip ولی از روی کاتالوگ‌های دوربین‌ها اطلاعات در مورد میزان جریان بدست نمی‌آوریم.

بنابراین از یک آمپرمتر کمک می‌گیریم. آمپرمتر را با یکی از دوربین‌ها و منبع تغذیه 12 ولت سری می‌کنیم (نیازی نیست که دوربین‌ها به dvr  متصل باشند).

سپس جلوی فوتوسل دوربین‌ها را می‌گیریم که ir ها روشن شود. دوربین‌ها در وضعیت دید در شب قرار گیرد و میزان جریان را می‌خوانیم.

فرض کنیم مولتی متر عدد 450 میلی آمپر را نشان می‌دهد.

محاسبه توان UPS مورد نیاز را شروع می‌کنیم:

Nvr + Hdd = 1500ma

8*Ipcam = 8* 450ma=3600

nvr + Hdd) + (8 * ip) = 1500 + 3600 = 5100 ma)

با در نظر گرفتن  10 درصد تلفات و راندمان : 5100+510=5610ma

بنابراین یو پی اس 12 ولتی لازم داریم که بیشتر یا مساوی 6 آمپر خروجی داشته باشد. که نورم بازار upsهای 10 آمپر است و میزان باطری برای 2 ساعت کارکرد در زمان قطع برق دوربین مداربسته را دارد.

برای هر ساعت 5610 میلی آمپر لازم داریم پس برای 2 ساعت 11220 میلی آمپر مورد نیاز می‌باشد.

بنابراین طبق این محاسبه توان UPS دو عدد باطری 12 ولت 6 آمپر توصیه می‌گردد.

 دوربین مداربسته در زمان قطع برق
امنیت دوربین مداربسته در زمان قطع برق

مثال 3 :

همان مثال قبل را دوباره مرور می‌کنیم. با این تفاوت که اطلاعات فنی از کاتالوگ بدست نیاوردیم و آمپرمتر و یا مولتی‌متر نیز در اختیار نداریم.

بنابراین باید از روش تجربه برای محاسبه توان UPS استفاده کرد.

همان طور که گفته شد در این روش ملاک را روی مصرف میانگین 700 میلی آمپر که حد بالایی برای عموم دوربین‌ها  در زمان قطع برق دوربین مداربسته می‌باشد در نظر گرفته می‌شود.

Nvr+Hdd = 1500ma

8*Ipcam = 8* 700ma = 5600

nvr+Hdd) + (8*ip)= 1500 + 5600 = 7100 ma)

با در نظر گرفتن 10 درصد تلفات و راندمان : 7100 + 710 = 7810ma

پس UPS 12V که بتواند تقریبا 8 آمپر در ساعت بدهد که معمولا UPS های 10 آمپر در نظر گرفته می‌شود.

میزان باطری : برای هر ساعت 7810 میلی آمپر نیاز داریم. بنابراین برای 2 ساعت  15620 میلی آمپر نیاز داریم که باید 2 عدد باطری 8 آمپری استفاده کنیم.

 

نکته مهم در توان ups:

در 2 مثال بالا مشخص می‌شود که داشتن اطلاعات و امکانات اولیه جهت تست و محاسبه توان ups در قطع برق دوربین مداربسته خیلی مهم است.

چرا که در این پروژه 8 دوربین ما به علت استفاده از روش سوم مجبور به انتخاب باطری‌هایی با جریان‌دهی بالاتر شدیم که هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

هر چه پروژه بزرگ‌تر باشد داشتن اطلاعات و امکانات تست مهم‌تر است.

چرا که در یک پروژه با 16 یا 32 دوربین حتی ممکن است ( به علت استفاده از روش سوم ) نوع و توان UPS بالاتر انتخاب شود ، که شامل اختلاف قیمت زیادی می‌گردد.

در انتها در نظر داشته باشید که امنیت در زمان قطع برق دوربین مداربسته باید بسیار مورد توجه قرار گیرد تا از بروز اختلال در روند کار دوربین‌های مداربسته جلوگیری شود.

جهت دیدن آموزش های بیشتر و شرکت در دوره های آموزشی کلیک کنید.

 

جمع بندی : 

 

در نگاه اجمالی به موضوع، امنیت دوربین‌های مداربسته در زمان قطع برق به یک چالش مهم تبدیل می‌شود. از آنجایی که در صورت قطعی برق، تصاویر ضبط شده به خطر افتاده و ممکن است اطلاعات حیاتی از دست برود، استفاده از منابع تغذیه پشتیبانی‌شده یا دستگاه‌های UPS توصیه می‌شود.شما میتوانید ار فروشگاه و برند اسفیود دیدن کنید با مشاوره رایگان برای خرید دوربین مداربسته بیسیم اقدام کنید برای رهنمایی بیشتر با ما ارتباط باشید.(02191305676).

این دستگاه‌ها با ارائه انرژی پایدار در زمان قطعی برق، تضمین می‌کنند که تصاویر مداربسته به درستی ذخیره می‌شوند و امنیت شما حفظ می‌شود. در نهایت، ارتقاء به فناوری‌های پیشرو در این زمینه به ما اجازه می‌دهد که با اطمینان به اطلاعات خود اعتماد کنیم و از تجارب گذشته‌ی خود در بهبود امنیت استفاده کنیم.

 

 

 نویسنده : سپیده زمانی
 منبع : CCTVGRAM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X